کیک ژله ای

ژله‌ها جدا از عطر و طعمی که دارند، بافتشان اکثر افراد را شیفته خودشان می‌کند. قدرت بالای آن‌ها در هضم هم یک مساله دیگر است که افراد با رژیم‌های مختلف را به سمت خود می‌کشاند.  کیک ژله ای مخصوص کسانی است که نمی‌خواهند با ژله ساده از مهمانانشان پذیرایی کنند. اگر شما هم به این فکر می‌کنید که ژله را با دستور جدیدی آماده کنید، طرز تهیه کیک ژله ای را در این مطلب دسپخت بخوانید و برای خود و عزیزانتان درست کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک ژله ای

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
وانیل ۱/۴ قاشق مرباخوری
پودر ژله با طعم دلخواه یک بسته
آب سرد و آب گرم هر کدام یک لیوان
کیک ژله ای
طرز تهیه کیک ژله ای

طرز تهیه کیک ژله ای

 

مرحله اول:

برای این دسر هم مانند بقیه کیک‌ها به یک کیک نیاز دارید. پس، تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و وانیل و شکر را به آن‌ها اضافه کنید. سپس، به‌خوبی هم بزنید تا حجم مواد زیاد و بافت آن‌ها تغییر کند.

مرحله دوم:

روغن را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از مخلوط شدن روغن، همین کار را با شیر انجام دهید.

مرحله سوم:

حالا باید آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف بریزید و ۳ بار الک کنید. بعد از این کار، این ترکیب را در چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید. با لیسک این کار را انجام دهید تا پف کیک ژله ای شما از بین نرود.

 

مرحله چهارم:

مایه کیک ژله ای را داخل قالب بریزید و چند بار قالب را به کف زمین بکوبید. این کار را به‌آهستگی انجام دهید و بدانید دلیل این کار از بین بردن حباب‌های بین مایه کیک است. سپس، آن را داخل فر روشن بگذارید و حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید پخته شود. در نیم ساعت اول در فر را باز نکنید؛ چون این کار هم پف کیک را از بین می‌برد.

مرحله پنجم:

بعد از آماده شدن کیک، آن را از فر دربیاورید و صبر کنید تا سرد شود. در این زمان به سراغ تهیه ژله بروید.

مرحله ششم:

مایه ژله را با آب گرم مخلوط کنید و هم بزنید تا همه ذرات آن آب شوند. اگر گرمای آب نتوانست این کار را انجام دهد، آن را به روش بن‌ماری آب کنید؛ یعنی ظرف را روی حرارت بخار آب بگذارید و هم بزنید تا گرمای آن ذرات را آب کنند. حالا یک لیوان آب سرد را به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم:

صبر کنید تا ژله از حرارت بیفتد. با نی یا هر وسیله شبیه آن، چندین صورت در کیک ایجاد کنید. بعد از سرد شدن ژله آن را روی کیک بریزید. سرد بودن کیک و ژله مهم است تا بافت آن‌ها خراب نشود. حالا این کیک را برای مدت چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا ژله شکل سفتی به خود بگیرد.

کیک ژله ای
طرز تهیه کیک ژله ای

نکته‌های بهتر درست کردن کیک ژله ای

  • برای تهیه خامه ژله‌ای مقداری خامه فرم‌گرفته قنادی را با ژله طعم دلخواه و آب سرد مخلوط کنید.
  • به جای درست کردن کامل کیک، می‌توانستید از پودر کیک استفاده کنید. برای تهیه آن تنها تخم مرغ، روغن و شیر موردنیاز بود.
  • روش دیگر تهیه کیک ژله ای به این شکل است که اول یک کیک درست و سپس، روی آن را با خامه ژله‌ای تزئین کنید و در نهایت، یک لایه ژله روی آن بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا