قهوه سرد

حتی دیدن طلوع خورشید در ساعت ۵ صبح نمی‌تواند بسیاری از افراد را در روزهای طولانی تابستان بیدار کند؛ اما یک فنجان کافئین حتما معجزه می‌کند و چشم‌هایشان را تا آخر شب باز نگه می‌دهد. در روزهای گرم تابستان انواع قهوه سرد بر انواع گرم آن ارجعیت دارد و محبوب‌تر است؛ اما نام چند مورد از آن‌ها را می‌دانید و تا چه اندازه با آن‌ها آشنا هستید؟

در این مطلب دسپخت، ۱۰ نوع قهوه سرد را به شما معرفی می‌کنیم. اول نامشان را به شما می‌گوییم و سپس، از مواد تشکیل‌دهنده و طرز تهیه آن صحبت می‌کنیم. اگر این مطلب را تا انتهای آن بخوانید، به‌راحتی گزینه موردنظرتان را از میانشان انتخاب می‌کنید.

۱. قهوه پرس سرد

برای پرس سرد باید به دنبال دانه‌های درشت قهوه باشید. سپس، آن‌ها را به همراه آب سرد در فرنچ پرس بریزید. بعد از مخلوط شدن و ترکیب عصاره قهوه با آب، آن را از صافی رد کنید و در لیوان دلخواه بریزید. حالا قهوه پرس سرد شما آماده است. ممکن است در بعضی از مِنوها نام آن را کلد برو نوشته‌باشند.

۲. فراپاچینو

فراپاچینو همان کاپوچینو است که در آن، مقداری یخ انداخته‌اند. درست کردن آن‌ها تفاوتی با هم ندارد و فراپاچینو هم از شیر، اسپرسو، خامه و کف شیر درست می‌شود. برای این‌که عطش روزهای گرم تابستان به‌طور کامل از بدنتان خارج شود، مقداری یخ خردشده هم به ترکیب اضافه کنید. حالا یک نوشیدنی خنک تابستانی با پایه قهوه و کافئین دارید.

۳. آفوگاتو

اگر می‌خواهید قهوه را به‌عنوان یک میان‌وعده کامل یا دسر نوش جان کنید، آفوگاتو گزینه مناسب شما است. این نوشیدنی سرد از ترکیب قهوه و بستنی وانیلی تهیه شده‌است. زمانی‌که بستنی را در ظرف می‌ریزید، یک شات اسپرسو باید روی آن بریزید. برای تزئین هم خامه را اضافه کنید.

۴. آیس کافی تایلندی

قهوه را با فرنچ پرس و آب سرد آماده کنید. سپس، شیر را به آن اضافه کنید. قهوه طعم فوق‌العاده‌ای دارد اما اگر به دنبال یک گزینه جدید برای مزه کردن هستید، عطر وانیل می‌تواند این قهوه سرد شما را خوشمزه‌تر هم کند. فقط اگر از شکر استفاده می‌کنید، لازم است قبل از هر کاری، آن را به شیر ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا آب شود.

۵. دالگونا

قهوه، آب و مقداری شکر یک قهوه سرد فوق‌العاده می‌سازد. فقط حواستان باشد که بعد از درست کردن، مقداری آب سرد و یخ هم به آن‌ها اضافه کنید تا دقیقا همان نوشیدنی سردی باشید که در روزهای گرم تابستان برای فرار از گرما و رفع خستگی به دنبال آن می‌گردید.

قهوه سرد
انواع قهوه سرد

۶. فراپه

آب و یخ را با هم مخلوط کنید تا سرد شوند. سپس، یک قاشق غذاخوری نسکافه هم اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. برای هم زدن می‌توانید از شیکر یا همزن دستی استفاده کنید. هر کدام که برایتان آسان‌تر بود، همان را انتخاب کنید. حالا فراپه شما آماده است تا نوش جان کنید.

۷. قهوه آلمانی سرد

قهوه آلمانی ترکیب خوشمزه از بستنی وانیلی و قهوه سرد است. تفاوت این قهوه با آفوگاتو تفاوت در نوع قهوه‌ها است. بعد از این‌که این مواد را با هم مخلوط کردید، خامه و چیپس‌های شکلاتی برای تزئین رویشان بریزید.

۸. قهوه دهلی

بد نیست لقب ساده‌ترین قهوه سرد را به قهوه دهلی بدهیم. اگر فردی هستید که همیشه عجله دارید و برایتان سخت است زمان زیادی را برای درست کردن قهوه بگذارید، بهتر است به سراغ این گزینه بروید. قهوه دهلی از ترکیب قهوه فوری، شیر سرد و یخ زیاد تهیه می‌شود؛ پس، در روزهای شلوغ سریع می‌توانید خستگی را از خود دور کنید.

۹. قهوه کاناریو

اگر می‌خواهید صبح‌ها تمام حواستان را به دست بیاورید و تا لحظه آخر روز پرانرژی بمانید، کاناریو را سرصبح امتحان کنید. تفاوتی ندارد که در کدام فصل سال هستید، کاناریو را می‌توانید گرم و سرد نوشید. مقداری وانیل، پودر کاکائو، اسپرسو و شیر غلیظ را با هم مخلوط کنید تا به این نوشیدنی برسید. البته به جای شیر ساده می‌توانید از شیر عسل هم استفاده کنید.

۱۰. موکا کولا

شاید این نوشیدنی عجیب‌ترین در میان قهوه‌های سرد باشد؛ چون کم پیش می‌آید نام مواد اولیه آن‌ها را در کنار هم ببینید. موکا کولا از ترکیب شیر، قهوه و نوشابه کولا ساخته می‌شود. سپس، مقداری یخ روی آن‌ها بریزید تا خنک شود. ریختن نوشابه به ترکیب اسپرسو و شیر باید به آرامی انجام شود تا مزه خوب آن‌ها را از بین نبرد.

در این مطلب دسپخت، انواع قهوه سرد را به شما معرفی کردیم. حواستان باشد که بعضی از آن‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها کمی زیاد و کم کردن می‌تواند شما را به یک نوشیدنی جدید برساند. اگر اولین بار است نام این نوشیدنی‌ها را می‌شنوید، وسوسه شده‌ای به سراغ درست کردن کدام یک از آن‌ها بروید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا