شیرینی توت بادومی

پولکی یکی از شیرینی‌هایی است که در کنار چای می‌تواند یک ترکیب عالی بسازد؛ اما اگر می‌خواهید خوراکی کنار چای خود را هم رژیمی انتخاب کنید، طرز تهیه شیرینی توت بادومی را یاد بگیرید که از بادام تهیه می‌شود. در کنار شیرین بودن، انرژی بالایی هم دریافت می‌کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور تهیه توت بادومی را به تمام جزئیات در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای شیرینی توت بادومی

نام مواد مقدار لازم
بادام درختی ۱ پیمانه
پودر قند ۱ پیمانه
شکر ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
خلال پسته/ خلال بادام به اندازه دلخواه
پودر هل ¼ قاشق مرباخوری
شیرینی توت بادومی
طرز تهیه شیرینی توت بادومی

طرز تهیه شیرینی توت بادومی

 

مرحله اول:

بادام‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و رویشان آب جوش بریزید. یک ساعت اجازه دهید خیس بخورند. بعد از گذشت این زمان، پوستشان را بگیرید. برای راحتی بیشتر هم می‌توانید مقداری آب یخ رویشان بریزید. بادام‌ها را در آبکش و سپس، روی پارچه نخی تمیز بگذارید تا رطوبتشان گرفته‌شود.

مرحله دوم:

بعد از خشک شدن بادام‌ها، آن‌ها را به همراه پودر قند و پودر هل داخل مخلوط‌کن بریزید و آسیاب کنید. اگر هل شما پودرشده نیست، به‌صورت درسته در مخلوط‌کن بریزید تا با بقیه مواد خرد شود.

مرحله سوم:

ترکیب بادام و پودر قند را داخل کاسه‌ای بریزید و مقداری گلاب به آن اضافه کنید. اضافه کردن گلاب را باید تا جایی ادامه دهید که خمیری منجسم از آن به دست بیاید. بیشتر از این لازم نیست و شیرینی توت بادامی شما نرم می‌شود.

مرحله چهارم:

از این ماده به اندازه دلخواه بردارید و به شکلی که می‌خواهید، درآورید. بیشتر افراد آن را به شکل توت درمی‌آورند و به همین خاطر، اسم توت را روی آن گذاشته‌اند. سپس، آن را در شکر بغلتانید و با یک خلال پسته در گوشه آن تزئین کنید. شیرینی‌های توت بادامی شما آماده هستند که نوش جان کنید.

شیرینی توت بادومی
طرز تهیه شیرینی توت بادومی

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی توت بادومی

  • گردو هم می‌توانید برای گذاشتن روی شیرینی استفاده کنید.
  • اگر مایل باشید، از رنگ‌های خوراکی برای تغییر و تزئین بهتر استفاده کنید. زعفران یکی از رنگ‌های طبیعی است که می‌توانید روی مواد این شیرینی بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا