کیک با شیره خرما و دارچین

گاهی اوقات رژیم یا مسائل حوزه سلامتی اجازه نمی‌دهد به سراغ کیک‌های مختلف خامه‌ای بروید. حتی ممکن است در این زمان خوردن کیک‌های ساده مانند کیک اسفنجی هم شبیه آرزو شود. در این زمان، به جای از دست دادن امید، به سراغ گزینه‌های جایگزین مانند تهیه کیک با شیره خرما و دارچین بروید. کیکی که نیاز به شکر و قند مصنوعی ندارد. در ادامه این مطلب دسپخت، قرار است طرز تهیه کیک با شیره خرما و دارچین را به شما به اشتراک بگذاریم.

مواد اولیه لازم برای کیک با شیره خرما و دارچین

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شیره خرما ۱/۲ پیمانه
کره ۵۰ گرم
شیر ۳/۴ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری
کیک با شیره خرما و دارچین
طرز تهیه کیک با شیره خرما و دارچین

طرز تهیه کیک با شیره خرما و دارچین

 

مرحله اول:

بهتر است برای کیک با شیره خرما و دارچین، زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. با این کار، کیک شما پف بهتری خواهدداشت و اسفنجی‌تر می‌شود؛ اما برای راحتی هم می‌توانید آن‌ها را به‌صورت یکجا درست کنید. سفیده جداشده را در یک ظرف بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا شبیه خامه شود. در کنار این مساله، علت خشک شدن کیک را هم بدانید تا با رعایت، یک کیک با بافت عالی داشته‌باشید.

مرحله دوم:

زرده، وانیل و شیره خرما را در ظرف دیگری بریزید و این مخلوط را هم بزنید تا مانند خامه کشدار اما تیره شود. سپس، روغن مایع و شیر را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. اگر در خانه شیر نداشتید، ¼ پیمانه آب جوش اضافه کنید؛ اما این کار را با هم زدن سریع انجام دهید تا تخم‌مرغ‌ها پخته نشوند.

مرحله سوم:

آرد، بیکینگ پودر و پودر دارچین را در یک ظرف بریزید و ۳ بار الک کنید. الک کردن باعث می‌شود هوایی که بین ذرات آرد وجود دارد، از بین برود و کیک شما بافت بهتری پیدا کند. سپس، این ترکیب را در چند مرحله به مایه کیک شیره خرما اضافه کنید و هم بزنید. این کار را با لیسک انجام دهید تا تند هم زدن، آن را خراب نکند.

مرحله چهارم:

سفیده تخم مرغ را که سفت شده است، به ترکیب اضافه کنید. لازم نیست که سفیده‌ها به‌طور کامل در مایه کیک حل شوند. تنها مخلوط شدن کلی کافی است.

مرحله پنجم:

کف و دیواره قالب را با مخلوط روغن و آرد چرب کنید. سپس، مایه کیک را داخل آن بریزید و چند بار به کف زمین بکوبید. این کار هم روی بهتر پف کردن کیک شیره خرما تاثیر مثبت دارد.

مرحله ششم:

کیک را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۰ دقیقه داخل آن بماند. در نیم ساعت اول در فر را باز نکنید تا پف کیک خراب نشود. بعد از گذشت این زمان، با یک خلال دندان بررسی کنید آیا کیک آماده است یا خیر. خلال دندان را داخل کیک بزنید تا ببینید مایه کیک به آن می‌چسبد یا نه. اگر هیچ چیزی نچسبید، کیک شما آماده است. آن را از فر دربیاورید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک با شیره خرما و دارچین

  • برای نچسبیدن کیک به قالب می‌توانید از کاغذ روغنی هم استفاده کنید.
  • بعد از خاموش کردن فر، اجازه دهید کیک به مدت ۵ دقیقه در فر خاموش با در باز بماند.
  • برای تزئین کیک شیره خرما، پودر نارگیل و انواع مغزی‌جات می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا