نوشیدنی های رژیمی

یکی از نکاتی که باید در انجام رژیم رعایت کنید، مصرف مایعات فراوان است. از آن‌جایی‌که تغییرات اساسی در روند رژیمتان رخ می‌دهد، مایعات به عملکرد بهتر بدنتان کمک می‌کند. اما در این زمان هم نمی‌توانید هر نوشیدنی را نوش جان کنید. بلکه باید به دنبال نوشیدنی های رژیمی باشید؛ اما ممکن است نتوانید انواع رژیمی و کم‌کالری را از انواع پرکالری آن تشخیص دهید. در ادامه این مطلب دسپخت، لیستی از چندین نوشیدنی رژیمی را برایتان تهیه کرده‌ایم که می‌توانید آن را ذخیره کنید و در مواقع نیاز و خسته شدن از مایعات تکراری به سراغ آن بروید.

آب

اولین مایعاتی که باید هر روز آن را نوش جان کنید، آب است. هر فردی با توجه به ویژگی بدنی خود باید مقداری آب در روز میل کند. این کار به عملکرد بهتر بدن او کمک می‌کند. نکته‌ای که در مورد آب وجود دارد، ریختن یخ در آن است. بعضی افراد گمان می‌کنند اگر در آب یخ بیاندازند، کالری آن بالا می‌رود. درصورتی‌که چنین فکری اشتباه است و هیچ کالری به آن اضافه نمی‌شود.

چای

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است که ایرانیان هم حتی در روزهای گرم تابستان هم به آن علاقه‌مند هستند. چای یک عطش‌زدای فوق‌العاده برای تابستان است. از طرف دیگر، در روزهای سرد زمستان هم مثل یک رفیق دلتان را گرم می‌کند. انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها را در ادامه نام می‌بریم.

نوشیدنی های رژیمی
معرفی نوشیدنی های رژیمی

چای سیاه

دم‌دست‌ترین گزینه چای، چای سیاه است که می‌توانید آن را در هر خانه ایرانی پیدا کنید. اگر چای باکیفیتی داشته‌باشید، بعد از دم کردن آن یک رنگ نارنجی و قرمز جذابی قسمتتان می‌شود که با قند کنارش لحظه خوشی را برایتان می‌سازد.

چای سبز

افرادی که در رژیم برای کاهش وزن هستند، چای سبز را بیشتر از بقیه می‌شناسند؛ چون به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و کافئین محرک به حساب می‌آید. از طرف دیگر، مصرف آن احساس سیری به افراد دست می‌دهد و اجازه نمی‌دهد به اشتباه به سراغ غذا خوردن زیاد از حد بروند. اما حواستان باشد که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید و تنها یک فنجان از آن برای یک شبانه‌روز کافی است.

چای زیره

چای دیگری که عطر بی‌نظیری دارد، چای زیره است. در مواد اولیه این نوشیدنی رژیمی تیموکینون وجود دارد که به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. در روزهای سرد پاییز و زمستان که بدن نیازمند قوی‌تر بودن است؛ نوشیدن یک فنجان از آن کمک‌کننده است. فقط ممکن است بعضی افراد به آن حساسیت داشته‌باشند. بهتر است قبل از شروع گنجاندن آن در روتین خود، چک کنید مشکلی بین شما و آن وجود نداشته‌باشد.

چای زنجبیل

چای دیگری که برای زمستان مفید است، چای زنجبیل است. زنجبیل طعم تندی دارد و بعد از دم کردن مقدار آن بیشتر می‌شود. برای این‌که از این نوشیدنی رژیمی خسته نشوید، هنگام دم کردن تنها یک تکه کوچک از آن را داخل قوری بریزید.

قهوه

کافئین زیادی که در قهوه وجود دارد، محرکی می‌شود که بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. زیاده‌روی در مصرف آن خوشایند نیست اما نوشیدن آن بدون افزودنی‌هایی مثل شکر و خامه می‌تواند برای روزهای کاهش وزن یک همراه مناسب باشد.

دوغ

دوغ نوشیدنی از خانواده لبنیات است که قند بالایی ندارد و با کالری کمی که دارد، می‌تواند همراه خوبی برای غذاهایتان باشد. درست است که نوشیدنی خوشمزه است و در کنار بعضی از غذاها می‌چسبد اما قند بالایی دارد و همین مساله باعث می‌شود که در رژیم کاهش وزن جایی نداشته‌باشد. به جای آن، همراه غذاها دوغ میل کنید.

آبمیوه طبیعی

اگر سراغ آبمیوه‌های بازاری را از مربی خود بگیرید، مطمئن باشید که شما را از خوردن آن منع می‌کنند. آن‌ها قند بالایی دارند و سرعت رژیم شما را کم می‌کنند. به جای آن‌ها، به سراغ آبمیوه‌های طبیعی بروید و آن‌ها را نوش جان کنید.

  • آب لیمو
  • آب آلبالو
  • آب هویج
  • آب کرفس
  • آب پرتقال
  • آب هندوانه
نوشیدنی های رژیمی
معرفی نوشیدنی های رژیمی

سرکه سیب

سرکه سیب برای هضم بهتر غذا بسیار کمک‌کننده است. از طرف دیگر، به دلیل ترکیباتی که دارد، انسولین را به اندازه زیادی کاهش می‌دهد؛ بنابراین، می‌تواند نوشیدنی باشد که به شما برای کاهش وزن کمک کند. برای گرفتن نتایج خوب آن را قبل از خواب مصرف کنید.

شیر موز

شیر مور به همراه بستنی و شکر یک نوشیدنی غیررژیمی اما خوشمزه است. شما می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید و آن را به شکل یک نوشیدنی رژیمی درآورید. اول از همه، شکر و بستنی آن را حذف کنید. سپس، مقداری عسل را به همراه شیر کم‌چرب به موز اضافه کنید و هم بزنید. اگر می‌خواهید عطر این نوشیدنی رژیمی بهتر شود، می‌توانید یک قاشق مرباخوری پودر نارگیل هم داخل آن بریزید.

اسموتی

اسموتی ترکیبی از میوه، شیر پرچرب و ماست است. همین‌طور، ممکن است بعضی افراد در تهیه آن از بستنی هم استفاده کنند؛ اما اگر می‌خواهید یک نوشیدنی رژیمی داشته‌باشید، از شیر کم‌چرب به جای ماست، شیر یا بستنی استفاده کنید. اسموتی را می‌توانید با میوه‌های مختلفی مانند سیب، توت فرنگی یا کرفس درست کنید.

شربت خاکشیر و تخم شربتی

به جای نوشیدن آب ساده که طعم آن برای افراد زیادی خوشایند نیست؛ آن را با مقداری خاکشیر و تخم شربتی نوش جان کنید. برای خوش عطر کردن بیشتر اضافه کردن چند برش لیمو ترش و زعفران می‌تواند یک نوشیدنی رژیمی و سالم به شما بدهد که در طول روز میل کنید.

شربت گل پنیرک

نوشیدنی های رژیمی هم باید رنگ زیبایی داشته‌باشند. اگر شما می‌خواهید نوشیدنی با رنگ جدیدی را امتحان کنید، به سراغ گل پنیرک بروید. شربتی که با رنگ آبی خود می‌تواند یک حس خنکی از همان ابتدای دیدن آن به شما بدهد. برای این‌که این نوشیدنی رژیمی طعم بهتری داشته‌باشد، مقداری بهارنارنج، گلاب و عرق بیدمشک به آن اضافه کنید.

نوشیدنی های رژیمی
معرفی نوشیدنی های رژیمی

نوشیدنی سم‌زدا

نوشیدنی سم‌زدا یا دتاکس واتر گزینه دیگری در میان نوشیدنی‌های رژیمی است که کالری پایینی دارد. این نوشیدنی با چند برش خیار و لیمو ترش به آب تهیه می‌شود. البته شما می‌توانید میوه‌های دیگری هم به آب اضافه کنید. تنها باید آن را چند ساعت بعد از تهیه نوش جان کنید که طعم آب و میوه‌ها با هم مخلوط شوند.

در این مطلب دسپخت در مورد نوشیدنی های رژیمی صحبت کردیم و چند نمونه از آن را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید از ترکیب میوه‌ها، سبزی‌ها و مواد مختلف چندین نوشیدنی جدید درست کنید که با وجود کالری پایین، خوشمزه هم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا