موهیتو

زمانی‌که از شدت گرما زبانتان خشک شد‌ه‌است، تنها یک نوشیدنی خنک مانند موهیتو می‌تواند معجزه کند. درست است هیچ چیز جای آب را نمی‌گیرید؛ اما عطر و مزه خوب نوشیدنی خنک تابستانی شما را متقاعد می‌کند حتما هیدراته ماندن در طول روزهای طولانی و گرم تابستان را فراموش نکنید. لازم نیست برای درست کردن این نوشیدنی‌ها همیشه به کافه بروید. طرز تهیه این نوشیدنی را که در این مطلب دسپخت یاد بگیرید، می‌توانید به‌راحتی در خانه درست کنید.

مواد اولیه لازم موهیتو

نام مواد مقدار لازم
آب گازدار ۱ پیمانه
لیمو ترش ۳ عدد
برگ نعنا تازه ۵ عدد
زست لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
یخ قالبی کوچک ۱ پیمانه
شکر به اندازه دلخواه
موهیتو
موهیتو؛ کوکتل خنک تابستانی

طرز تهیه موهیتو

 

مرحله اول:

برای درست کردن نوشیدنی خنک نعنایی، مخلوط‌کن کارتان را راحت می‌کند و سرعت زیادی به آن می‌بخشد. آب لیموهای ترش را بگیرید و بعد از گذراندن آن‌ها از صافی، در مخلوط‌کن بریزید. گذراندن از صافی اجازه نمی‌دهد دانه‌های لیمو داخل مخلوط‌کن ریخته‌شود.

مرحله دوم:

سپس، شکر و زست لیمو را به همراه برگ‌های نعنا به آبلیمو اضافه کنید. زست لیمو همان قسمت سبز پوست لیمو است که آن را رنده می‌کنید.

مرحله سوم:

در نهایت، یخ و آب گاز دارد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. یخ‌ها باید خرد شوند تا نوشیدنی شما حالت غلیظی پیدا کند. حالا نوشیدنی شما آماده است تا نوش جان کنید. برای تزئین از همان نعنا و لیمو ترش استفاده کنید و یک برگ و برش از آن را روی لیوانتان بگذارید.

نکته‌های بهتر درست کردن موهیتو

  • اگر آب گازدار ندارید، آب معمولی هم می‌توانید استفاده کنید.
  • با توجه به سلیقه خود می‌توانید مقدار لیمو ترش یا نعنا را کم یا زیاد کنید.
  • اگر دلتان می‌خواهد نوشیدنی موهیتو شیرین‌تر باشد، مقدار شکر را بیشتر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا