جوجه کباب چقدر کالری دارد؟

بعضی افراد روی کالری غذاهایی که میل می‌کنند، حساس نیستند و به آن فکر نمی‌کنند؛ اما در مقابل، افرادی هم هستند که در رژیم هستند و برایشان مهم است میزان کالری که دریافت می‌کنند، مشخص باشد. در این مطلب دسپخت قرار است در مورد کالری جوجه کباب بنویسیم. ۳ موردی را نام می‌بریم که روی کالری این غذا تاثیر می‌گذارند و می‌گوییم هر کدام از حالت‌ها چه مقدار کالری دارند.

۱. طرز تهیه جوجه کباب

جوجه کباب را می‌توان کباب یا گریل کرد؛ اما بعضی از افراد هم ترجیح می‌دهند آن‌ها را در تابه و با روغن سرخ کنند. اگر می‌خواهید کالری کمتری دریافت کنید اما مزه کباب و گریل را دوست ندارید، سعی کنید روغن کمتری در تابه بریزید. در این زمان حرارت را هم که کم کنید، هیچ مشکلی برای جوجه شما پیش نمی‌آید. معمولا هر ۱۰۰ گرم جوجه حدود ۲۰۰ کالری دارد؛ اما روش پخت می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد و کمی مقدار کالری را کم یا زیاد کند.

کالری جوجه کباب
کالری جوجه کباب چقدر است؟

۲. با نان یا برنج

ایرانی‌ها معمولا کباب را با برنج می‌خورند؛ اما گاهی اوقات هم عجله دارند یا می‌خواهند کالری کمتری دریافت کنند، به سراغ نان‌ها می‌روند.

هر ۱۰۰ گرم برنج

  • اگر کته و بدون روغن درست شده‌باشد، ۱۰۰ کالری دارد.
  • اگر کته و با روغن تهیه شده‌باشد، ۱۴۰ کالری دارد.
  • اگر آبکش و با روغن درست شده‌باشد، ۱۷۰ کالری دارد.
  • اگر آبکش و بدون روغن تهیه شده‌باشد، ۱۳۰ کالری دارد.

برای نان‌ها هم ماجرا به همین شکل است. از آن‌جایی که نان‌ها در مدل‌های مختلف بربری، لواش، سنگک و … تولید می‌شوند، کالری آن‌ها برای همراهی با جوجه کباب متفاوت است. اما خیالتان راحت باشد که مقدار آن کمتر از کالری برنج است.

۳. با استخوان یا بدون استخوان

اگر جوجه خود را با گوشت بدون استخوان درست کنید، کالری کمتری در مقابل گوشت با استخوان دریافت می‌کنید. هر ۱۰۰ گرم از نوع بدون استخوان حدود ۱۶۰ کالری دارد؛ در صورتی‌که همین مقدار مرغ با استخوان حدود ۲۴۰ کالری دارد.

برای هر سیخ کباب به حدود ۳۰۰ گرم مرغ نیاز دارید که اگر با استخوان باشد، مقدار آن هم بیشتر می‌شود.

کالری جوجه کباب
کالری جوجه کباب چقدر است؟

کارهای لازم برای سوزاندن کالری‌های جوجه کباب

حالا که در جریان هستید میزان کالری جوجه کباب چقدر است، باید به دنبال راه‌هایی باشید که هر چه سریع‌تر از شر آن‌ها خلاص شوید. اولین گزینه پیاده‌روی است که برای سوزاندن هر ۱۰۰ گرم کالری این کباب باید این کار را حدود ۳۰ دقیقه انجام دهید. در کنار آن، دویدن شما را زودتر به خواسته خود می‌رساند. ۱۰ دقیقه دویدن برای سوزاندن ۱۰۰ گرم کافی است. شنا، یوگا و والیبال هم کارهای دیگری هستند که حدود ۱۵ دقیقه انجام آن‌ها برای این کار مناسب است.

در این مطلب دسپخت در مورد کالری جوجه کباب صحبت کردیم و برایتان گفتیم که تعیین یک عدد برای کالری این غذا ممکن نیست و باید چندین مساله را در آن، در نظر بگیرید. همین‌طور، باید بدانید که مخلفاتی که کنار این غذا مصرف می‌کنید هم باعث بالا رفتن مقدار کلی کالری دریافتی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا