غذا با گوشت چرخ کرده

گاهی اوقات یک تکه مواد غذایی دارید و نمی‌دانید با آن چه کار کنید. در این زمان، سریع دست به دامن اینترنت می‌شوید تا از گوگل بپرسید با آن چه غذایی درست کنید. گوشت چرخ کرده یکی از ماده‌های اولیه است که با آن می‌توان غذاهای سریع و آسان تهیه کرد. اگر نمی‌دانید با این ماده چه  درست کنید، حتما ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید. در ادامه مطلب در مورد انواع غذا با گوشت چرخ کرده نوشته‌ایم که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

کباب کوبیده

اولین و بهترین انتخاب برای انتخاب غذا با گوشت چرخ کرده، کباب کوبیده است. این غذا یکی از بهترین انتخاب‌ها در مهمانی‌ها و رستوران‌ها است. برای تهیه کباب کوبیده عالی باید از گوشت تازه استفاده کنید و بهتر است دور گوشتی را که در فریزر بوده، خط بکشید. این کباب نیاز دارد به‌خوبی به سیخ بچسبد اما آن‌هایی که در فریزر بوده‌اند این قابلیت را ندارند.

کباب تابه‌ای

کباب تابه‌ای هم غذایی است که با گوشت چرخ شده تهیه می‌شود. این غذا تنها به پیاز و ادویه‌های مختلف نیاز دارد. اگر آن را به‌خوبی ورز دهید، به همان شکلی که در ابتدا درست کرده‌بودید، سرخ می‌شود. در کنار این غذا، گوجه فرنگی یا سیب‌زمینی سرخ‌شده سفره شما را رنگی‌تر می‌کند و باعث می‌شود غذا برایتان خوشمزه‌تر باشد.

همبرگر

همبرگر یکی از غذاهای بیرونی است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید دل از گرو این غذا بیرون بیاورید؛ حتما نوع سالم آن را در خانه تهیه کنید. مقداری گوشت چرخ کرده را با پیاز آب‌گرفته و ادویه مخلوط کنید و آن‌ها را به‌صورت گرد و به شکل همبرگرهای بیرونی درآورید.

پیتزا گوشت

این روزها فست‌فود بخشی از زندگی روزمره شده‌اند و حداقل یک نفر از اعضای خانواده به آن‌ها علاقه دارند. اگر می‌خواهید با وجود فست‌فودها باز غذای سالمی را نوش جان کنید، از گوشت چرخ‌کرده برای تهیه آن‌ها استفاده کنید. پیتزای خود را با این گوشت تهیه کنید و با زدن ادویه‌های مختلف به آن، یک پیتزای بی‌نظیر برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده
چند نمونه غذا با گوشت چرخ کرده

خورشت قیمه

شاید تعجب کنید که بگوییم قیمت را با گوشت چرخ کرده هم درست می‌کنند. اکثر افراد این غذا را گوشت‌های تکه‌ای کوچک دیده‌اند اما بعضی افراد از این سبک گوشت استقبال نمی‌کنند. به همین خاطر، می‌توانید این غذا را با گوشت چرخ کرده هم بپذید. در بقیه قسمت‌های دستور پخت آن هیچ تفاوتی وجود ندارد و حتی یک انتخاب فوق‌العاده هم به حساب می‌آید.

لقمه تنوری

از گوشت چرخ کرده می‌توانید برای مهمانی‌های خود استفاده کنید. لقمه تنوری یک از غذاهایی است که با این گوشت تهیه می‌شود. خوبی این غذا در اندازه آن است. شما می‌توانید آن‌ها را در اندازه‌های کوچک و یک نفره درست کنید. با این کار دیگر دست افراد کثیف نمی‌شود و افراد به جای غذاهای پرکالری و کم‌انرژی، غذای خوب و مفید نوش جان می‌کنند.

اورفا کباب

تنها غذاهای خودمانی با گوشت چرخ کرده درست نمی‌شوند. اورفا کباب یکی از خوراک‌های مجلسی است که برای شهر اورفای کشور ترکیه است. در تهیه این غذا این مدل گوشت با سبزیجات مختلفی مخلوط می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد با این مواد یک غذای تازه را امتحان کنید، بهتر است در لیست غذاها اسم این کباب را یادداشت کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده
چند نمونه غذا با گوشت چرخ کرده

کله گنجشکی

شاید شنیدن نام کله گنجشکی به‌عنوان غذا کمی عجیب باشد اما این غذا یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی کشورمان است. در تهیه این غذا، سیب زمینی و گوشت چرخ کرده نقش پررنگی دارند و بخش بزرگی از آن را تشکیل می‌دهند.

استانبولی

اگر به غذاهای مخلوط علاقه‌مند باشید، استانبولی را از دست ندهید. این غذا ترکیبی از گوشت چرخ کرده با برنج است. ادویه‌ها در تهیه آن نقش حساسی دارند و با اضافه کردن به اندازه ادویه‌ها، این غذا به یک ترکیب فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا