انواع نوشیدنی تابستانی

در روزهایی که گرما امانتان را می‌برد و حتی ممکن است شما را به دکتر بکشاند؛ انواع نوشیدنی تابستانی یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که شما را به سمت زندگی هل می‌دهد. شاید فکر کنید که نوشیدن مایعات چه تاثیری در گرمازدگی دارد؛ اما وجود آن‌ها به شما اجازه می‌دهد از لحظات گرم تابستان خود لذت ببرید. در ادامه این مطلب دسپخت، چند مورد از نوشیدنی‌های محبوب تابستانی را به شما معرفی می‌کنیم. با این شناخت، هنگام سردرگمی می‌دانید به سراغ کدام گزینه بروید که از آن نوشیدنی لذت ببرید.

شربت بهار نارنج

درست کردن شربت بهار نارنج به زحمت خاصی نیاز ندارد. آب را با اندازه دلخواه شکر مخلوط کنید و به همراه بهار نارنج روی حرارت بگذارید. بعد از این‌که این ترکیب شروع به غلیظ شدن کرد، آن را از روی حرارت بردارید. بهار نارنج را با یخ فراوان امتحان کنید تا تمام گرمای تابستان را از وجودتان جدا کند.

شربت آلبالو

تابستان فصل رسیدن آلبالو است و این میوه برای مدت حدودا یک ماه و کمی بیشتر مهمان بازارها است. بهتر است از این فرصت استفاده کنید و این میوه را بخرید. از آلبالو مربا درست کنید و سپس، شیره آن را بگیرید و به شربت تبدیل کنید. شربت آلبالو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل گرما است؛ چون این میوه بعد از پخته شدن عطر بی‌نظیری به همراه خود دارد.

شربت سکنجبین

از گذشته‌های دور شربت سکنجبین یک انتخاب مناسب برای گرمازدگی بود. اگر به این شربت مقداری خیار هم اضافه کنید، ترکیب بی‌نظیری می‌سازید و حرارت بدنتان را کم و عطش آن را از شما دور می‌کند. البته بعضی افراد سکنجبین را با کاهو می‌خورند. این به سلیقه شما بستگی دارد و شما هستید که باید انتخاب کنید کدامیک از آن‌ها را نوش جان کنید.

انواع نوشیدنی تابستانی
چند مورد از انواع نوشیدنی تابستانی

آب زرشک

اگر فشار خون دارید و انواع نوشیدنی تابستانی شیرین برایتان قدغن است، آب زرشک بخورید. این گزینه شما را برای مدت کوتاهی هم که شده، از شر فشار خون نجات می‌دهد. البته این مورد تنها فایده آن برای بدنتان نیست. با این مصرف مداوم این نوشیدنی از بیماری‌هایی مثل جوش‌های پوستی و مشکلات کلیه خلاص می‌شوید. برای این‌که در کنار سلامتی، از خوردن این نوشیدنی لذت هم ببرید؛ حتما به آن گلپر و نمک بزنید.

اسموتی

شیر و یخ را با میوه دلخواه مخلوط و نوش جان کنید. تفاوتی ندارد که به کدام میوه علاقه دارید، می‌توانید یک نوشیدنی خنک با آن درست کنید و از آن لذت ببرید. اسموتی خود را از میوه‌هایی مانند توت فرنگی، هندوانه و طالبی درست کنید. از آن‌جایی که این ترکیب برای بدن مفید است، به‌‌عنوان میان‌وعده و عصرانه هم می‌توانید آن‌ها را بخورید.

شربت خاکشیر

شربت خاکشیر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید آن را برای خنک ماندن در روزهای گرم و پرحرارت تابستان بنوشید. این نوشیدنی به ماده خاصی نیاز ندارد و تنها آب و خاکشیر در ترکیب آن هستند. اما برای خوشمزه‌تر شدن آن مقداری آبلیمو تازه و زعفران دم‌کرده به آن اضافه کنید تا شربت ساده اما فوق‌العاده‌ای داشته‌باشید.

میلک شیک

بستنی را با میوه‌ها ترکیب کنید و یک نوشیدنی فوق‌العاده درست کنید. شاید بگویید که بستنی چطور به نوشیدنی تبدیل می‌شود. در تهیه میلک شیک از بستنی آب‌شده استفاده می‌کنید و به آن، موادی مانند پودر نارگیل می‌توانید اضافه کنید تا کالری بالاتری از آن بگیرید.

موهیتو

موهیتو نوشیدنی است که آن را در اکثر کافی‌شاپ‌ها پیدا می‌کنید. موهیتو نعنا به دلیل خنکی که دارید، انتخاب اکثر افراد است اما در کنار آن موهیتو میوه‌های مختلفی مانند هندوانه، موز، پرتقال و توت فرنگی هم وجود دارد که حتما آن‌ها را برای یک بار هم که شده، امتحان کنید.

انواع نوشیدنی تابستانی
چند مورد از انواع نوشیدنی تابستانی

چای میوه‌ای

چای سبز یکی از اسم‌های آشنا برای کسانی است که رژیم می‌گیرند. درست است که بعد از مدتی به طعم آن عادت می‌کنید اما بهتر است آن را به یک نوشیدنی خوشمزه برای خودتان تبدیل کنید. این چای را با تکه‌های میوه‌های مختلف مانند آناناس یا انبه مخلوط کنید. سپس، به این ترکیب بسیاری اضافه و بعد از خنک شدن، نوش جان کنید.

دوغ

حتما نباید برای انواع نوشیدنی تابستانی به سراغ گزینه‌های شیرین بروید. اگر دلتان یک طعم متفاوت می‌خواهد، دوغ را امتحان کنید. درست است که این نوشیدنی از گذشته تا الان بوده اما این روزها با وجود تنوع زیاد نوشیدنی، افراد کمتری به سراغ آن می‌روند. اگر در خانه دوغ ندارید، از ترکیب ماست و آب استفاده کنید. اضافه کردن نمک و گلپر هم یک طعم بهشتی به دوغ شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا