مضرات جوجه کباب

جوجه کباب یکی از اولین گزینه‌هایی است که هنگام مهمانی یا بیرون رفتن انتخاب می‌شود. اکثر افراد هم آن را به خاطر مزه جذاب و زعفرانی آن دوست دارند؛ اما ممکن است بعضی از افراد از مضرات جوجه کباب صحبت کنند و شک کنند که این غذا را برای وعده‌های بعدی انتخاب کنند یا خیر.

در این مطلب دسپخت در مورد مضرات جوجه کباب صحبت می‌کنیم و برایتان می‌گوییم که خوردن این غذا چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌کند. اگر این نوشته را تا انتها بخوانید، یک بار برای همیشه تمام شک‌وشبهه‌هایتان درباره این غذا از بین می‌رود و می‌توانید با خیال تصمیم بگیرید به سراغ آن بروید یا خیر.

ضرر اول: چاقی و اضافه وزن

جوجه کباب غذایی است که خوردن آن هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر کسی هستید که وزن بالایی دارد و می‌خواهید مراعات کنید، بهتر است آن را بدون برنج نوش جان کنید. برنج و روغن این کباب کالری بالایی دارند و روی چاقی تاثیر می‌گذارند. همین‌طور، در درست کردن آن مقداری سس مایونز و کره آب‌شده اضافه می‌کنند تا مزه خوبی به آن بدهند. در صورتی‌که این مواد کالری بالایی دارند و بهتر است در اندازه آن‌ها مراعات کنید.

چرب بودن این غذا باعث بالا رفتن کلسترول هم می‌شود که باید حواستان به آن باشد. اگر بیماری کلسترول بالا دارید، بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید و کم نوش جان بفرمایید. اگر این غذا را سرخ می‌کنید، حتما از روغن کم یا گیاهی مانند روغن کنجد استفاده کنید.

ضرر دوم: روش پخت اشتباه

کبابی کردن روشی است که ریسک بالایی دارد و این کار را باید درست انجام دهید. اولین مورد این است نباید مرغ خود را بسوزانید؛ چون با این کار، کربن زیادی وارد مرغ می‌شود که برای بدن مضر هستند. از طرف دیگر هم نباید مرغ خام بماند. در گریل کردن به‌طور کامل مرغ را می‌پزید و هیچ بخشی از آن خام باقی نمی‌ماند. همانطور که در بالا هم گفتیم، سرخ کردن هم روش دیگری است که می‌توانید امتحان کنید و مرغ را کاملا بپزید.

ضرر سوم: بودن پوست مرغ در جوجه کباب

بهتر است مرغ جوجه کباب را بدون پوست آن آماده کنید. معمولا خوراک‌هایی که به مرغ‌ها می‌دهند، مواد مضر زیادی دارند که بعد از جذب وارد پوست آن‌ها می‌شوند. میل کردن آن به همراه بقیه گوشت مرغ روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می‌گذارد و باعث ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سرطان می‌شود؛ اما اگر این غذا را بدون پوست روی آن مصرف کنید، مقدار زیادی پروتئین جذب می‌کنید که به شما برای ساخت عضله کمک می‌کند.

ضرر چهارم: آلرژی داشتن به آن

بعضی از افراد هم هستند که به گوشت مرغ حساس هستند و ممکن است خوردن این غذا مشکلاتی مانند خارش، قرمزی و التهاب پوستی را برایشان ایجاد کند. بهتر است قبل از خوردن مقدار زیادی از آن، مقداری از آن را تست کنید.

از طرف دیگر، طبع مرغ سرد است و افرادی که به طب سنتی اعتقاد دارند، ممکن است آن را میل نکنند. در این شرایط، اضافه کردن مقداری زعفران دم‌کرده یا فلفل سیاه علاوه بر دادن عطر و طعم مناسب به آن، باعث می‌شود که این سردی جبران شود و هیچ مشکلی پیش نیاید.

در این مطلب دسپخت، ۴ مورد از مضرات جوجه کباب را نام بردیم که بهتر است قبل از خوردن این غذا از آن‌ها مطلع باشید. آیا خوردن این مدل مرغ مشکل دیگری برایتان ایجاد کرده‌است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا