لوازم تزئین کیک

از موتورهای جست‌وجو عکس «کیک» بخواهید. در کسری از ثانیه انواع طرح و رنگ آن را به شما نمایش می‌دهد. یک نگاه که به آن‌ها می‌اندازید، می‌بینید که چقدر درست کردن آن‌ها آسان است و شما هم می‌توانید آن‌ها را با لوازم تزئین کیک در خانه درست کنید. این حس شما کاملا درست است و تنها نیاز دارید که لوازم موردنیاز این کار را فراهم کنید. استاد بدون ابزار که نمی‌شود؛ اما باید به سراغ خرید چه لوازمی بروید؟

در این مطلب دسپخت برایتان لوازم تزئین کیک را نام می‌بریم و به شما می‌گوییم علاوه بر لیست لوازم قنادی، برای درست کردن یک کیک خامه‌ای که مناسب مجلس‌های مختلف تولد یا عروسی باشد، با چه وسایلی آن را تزئین کنید.

۱. اره کیک‌بری

زمانی‌که کیک اسفنجی را از فر درمی‌آورید، پف زیادی دارد و خامه‌ای کردن آن با تنها یک لایه یک کیک عالی به شما نمی‌دهد. در این شرایط، باید این کیک را به چند طبقه کوچک‌تر تقسیم کنید. برای این‌که کیک وسط این کار خرد نشود و یک برش بی‌نقص داشته‌باشید، چاقوهای اره‌ای مناسب هستند. این چاقوها مانند اره تیغه دندانه‌دار دارند که برای برش کیک و نان به کار می‌روند.

۲. صفحه گردان

خامه‌کشی را تمام می‌کنید اما وقتی دور کیک می‌چرخید، متوجه می‌شوید همه بخش‌ها یکدست نیستند. این لحظه برای هیچ‌کس خوشایند نیست. مخصوصا اگر کیک برای مراسم مهمی مثل تولد باشد. برای جلوگیری از این اتفاق به یک پایه گردان نیاز دارد. صفحه‌ای که به‌راحتی می‌چرخد و شما همه بخش‌ها را به یک اندازه خامه‌کشی می‌کنید.

۳. کاغذ کیک

زمانی‌که کیک می‌پزید، گذاشتن آن در یک بشقاب چندان زیبا نیست. برای این‌که کیک خامه‌ای شما با همتاهای قنادی خود تفاوتی نداشته‌باشد، به کاغذ یا مقوای کیک نیاز دارد. همان چیزی که کیک را روی آن می‌گذارند. کاغذی بودن این نگهدارنده باعث می‌شود که کیک شما از جای خود تکان نخورد.

۴. کاردک و پالت

نوبت به خامه‌کشی می‌رسد. این کار را چطور انجام دهید که همه بخش‌ها یک سطح صاف داشته‌باشند؟ در این مرحله کاردک و پالت همراه شما هستند. با کاردک خامه را روی کیک می‌کشید؛ سپس، با پالت آن را در همه بخش‌ها یکدست می‌کنید. پالت‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند اما طرح آن‌ها به دو صورت است. در شکل اول، پالت صاف است تا خامه کیک در همه جا یکدست باشد. در شکل دوم، پالت دندانه‌دار است و ظاهر خامه مقداری فرورفتگی و برآمدگی دارد.

۵. رنگ خوراکی

کیک سفید را می‌توانید با هر مدل و وسیله‌ای تزئین کنید اما گاهی اوقات دلتان می‌خواهد تنها رنگ کیک را تغییر دهید و از تک‌رنگی سفید دوری کنید. لازم نیست برای تهیه رنگ به سراغ مواد طبیعی بروید. بلکه می‌توانید قطره رنگ خوراکی یا پودر آن را تهیه و به کیک اضافه کنید.

۶. قیف

وسیله دیگری که در میان لوزام تزئین کیک وجود دارد، قیف است که در خامه‌کشی کمک زیادی به شما می‌کند. خامه را در قیف بریزید و سپس، استفاده کنید.

۷. ماسوره

ماسوره وسیله دیگری است که هنگام تزئین کیک به آن نیاز پیدا می‌کنید. ماسوره‌ها اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی دارند که می‌توانید به سلیقه خود یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. جنس ماسوره‌ها از پلاستیک یا استیل است. زمانی‌که ماسوره استیل بخرید، خیالتان راحت است که تا مدت طولانی از آن‌ها استفاده می‌کنید اما ماسوره‌های پلاستیکی خوش‌قیمت‌تر هستند و برای شروع کار انتخاب خوبی به حساب می‌آیند.

۸. ترافل

علاوه بر رنگ و شکل‌های ماسوره، ترافل‌ها هم برای تزئین کیک مناسب هستند. آن‌ها تکه‌های کوچک شکلاتی هستند که رنگ‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها مانند رنگین کمان چندین رنگ متفاوت دارند که پاشیدن آن‌ها روی کیک، آن را زیباتر می‌کند. علاوه بر ترافل، مرواریدهایی هم هستند که از مواد خوراکی تهیه می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را هم روی کیک بگذارید.

۹. ماژیک خوراکی

گاهی اوقات نوشتن تولدت مبارک یا تبریک‌های دیگر روی کیک با شکلات ممکن نیست. ماژیک خوراکی در این شرایط می‌تواند به شما کمک کند تا همانی را بنویسید که می‌خواهید. پس، نام این ماژیک را هم باید در بین لوازم تزئین کیک‌ها بنویسید.

۱۰. تاپر

مناسبت‌های مختلفی هستند که افراد می‌خواهند برای عزیزانشان کیک بخرند یا حتی ممکن است شما وقت و انرژی کافی برای درست کردن یک کیک پرجزئیات را نداشته‌باشید. در این شرایط، الگوهای آماده سرعت کارتان را چند برابر می‌کنند. تاپرها همان الگوها هستند که در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که شما می‌توانید روی کیک خود بچسبانید.

۱۱. لوازم تزئین فوندانت

کیک‌ها با فوندانت جزئیات بیشتری خواهند داشت. اگر می‌خواهید شروع به درست کردن کیک با روکش فوندانت کنید، بهتر است نام وسایل موردنیاز آن را هم در لیست لوازم تزئین کیک بنویسید. برای این نوع کیک به لوازمی مانند کاردک، اتو و … مناسب فوندانت نیاز دارید.

لوازم تزئین کیک تنها موارد بالا نیستند و در کنار آن‌ها، می‌توانید از لوازم تخصصی‌تر برای سرعت بخشیدن و بالا بردن کیفیت کارتان استفاده کنید. اما در شروع کار این لوازم کافی هستند و نیازی نیست هزینه‌های زیادی برای آن‌ها بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا