فرق لاته و کاپوچینو

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، ناتوانی در تشخیص فرق لاته و کاپوچینو است. این دو نوشیدنی کافئین‌دار شباهت زیادی در طعم و ظاهر دارند و همین مساله ممکن است افراد را هنگام سفارش گیج کند. در این مطلب دسپخت در مورد فرق لاته و کاپوچینو صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم چطور می‌توانید این دو را از هم تشخیص دهید. نوشیدنی‌هایی که هر دو پیشینه ایتالیایی دارند.

شباهت لاته و کاپوچینو

مواد اولیه‌ای که برای تهیه لاته و کاپوچینو استفاده می‌شود، یکسان است؛ یعنی، برای تهیه هر دو به شیر، اسپرسو، کف شیر و خامه نیاز دارید. یک شات اسپرسو آماده کنید. می‌توانید این کار را با دستگاه آن تهیه کنید یا از موکاپات کمک بگیرید. در صورت استفاده از موکاپات، مقداری قهوه و آب را در جای مخصوصشان بریزید. ظرف را روی حرارت بگذارید تا اسپرسوی شما آماده شود. قهوه قهوه‌ای رنگی که مقدار کمی کف روی آن تشکیل می‌شود.

برای درست کردن شیر هم آن را گرم کنید. سپس، آن را در فرنچ پرس بریزید و هم بزنید تا مقداری کف روی آن تشکیل شود. اگر فرنچ پرس ندارید، شیر را در یک ظرف بریزید و سپس، خوب تکان دهید. کمی که حجم شیر زیاد شد، کف شیر آماده است.

حالا فنجان مناسب خود را انتخاب کنید و به‌ترتیب شیر، اسپرسو و کف شیر را داخل آن بریزید. سپس، آن را با موادی مانند پودر دارچین و خامه به شکل دلخواه تزئین کنید.

فرق لاته و کاپوچینو
۳ فرق لاته و کاپوچینو

۳ فرق لاته و کاپوچینو

اولین تفاوتی که میان لاته و کاپوچینو وجود دارد، مقدار مواد اولیه آن‌ها است. در کاپوچینو مقدار اسپرسو و شیر برابر است؛ یعنی، هر چقدر اسپرسو می‌خواهید میل کنید؛ لازم است به همان اندازه هم شیر بریزید. در صورتی‌که در لاته مقدار، اسپرسو کمتر از شیر است و ۲/۳ نوشیدنی شما را شیر تشکیل می‌دهد. همین مساله باعث می‌شود که لاته نوشیدنی سبک‌تری به حساب بیاید.

تفاوت دومی که میان لاته و کاپوچینو است، ظرف سرو آن‌ها است. کاپوچینو در فنجان‌های کوتاه اما پهن چینی سرو می‌شوند. درصورتی‌که در لاته، لیوان‌های بلند شیشه‌ای به کار می‌برند. در این لیوان‌ها مقدار حجم شیرین از دیواره‌ها هم مشخص است و به‌راحتی متوجه می‌شوید که حجم شیر آن چقدر است.

سومین فرق لاته و کاپوچینو در تزئین آن‌ها است. برای کاپوچینو معمولا خامه، شکلات و پودر دارچین استفاده می‌کنند؛ اما تزئین لاته یک قدم جلوتر می‌رود و آن را به‌عنوان یک هنر می‌شناسند. با استفاده از خامه طرح‌های مختلفی روی آن می‌زنند زیبایی بعضی از آن‌ها زیاد و منحصربه‌فرد است.

در این مطلب دسپخت، فرق لاته و کاپوچینو را عنوان کردیم. شاید برای افرادی که چندان با قهوه سروکار ندارند، تفاوت آن‌ها چندان به چشم نیاید اما افرادی که سال‌ها است از این نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده می‌کنند؛ می‌توانند در همان لحظه اول متوجه تفاوت‌ها شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا