غذاهای نانی مناسب

غذاهای نانی مهم هستند؛ چون همیشه حوصله درست کردن برنج وجود ندارد. حتی گاهی اوقات دسترسی به آن ممکن نیست و تنها می‌توان نان خرید. برای این‌که غذای خوشمزه‌ای را نوش جان کنید، بهتر است به سراغ غذاهایی بروید که ترکیب آن‌ها با نان فوق‌العاده می‌شود. با این کار، دیگر ناراحت نمی‌شوید که چرا غذایی را که درست کرده‌اید، دوست ندارید. در ادامه این مطلب دسپخت، به شما می‌گوییم زمانی‌که تنها نان در خانه داشتید چه غذایی درست کنید. پس، برای ایده گرفتن برای درست کردن غذاهای نانی حتما مطلب را تا انتهای آن بخوانید.

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی غذایی است که شمالی‌ها با آن به‌طور کامل آشنا هستند؛ اما تنها برای این گروه نیست. اگر در خانه بادمجان، تخم مرغ و گوجه فرنگی دارید، این غذا را درست کنید. البته بعضی افراد آن را با برنج نوش جان می‌کنند اما ترکیب آن با نان هم یک انتخاب فوق‌العاده است که نباید آن را دست کم بگیرید.

کشک بادمجان

کشک بادمجان غذایی است که آن را به‌عنوان پیش‌غذا یا وعده سبک در نظر می‌گیرند. غذایی که باید آن را با نام بخورید تا از هر تکه آن لذت ببرید. اگر می‌خواهید برای مهمانی خود کشک بادمجان آماده کنید. مقداری از آن‌ها را روی تکه‌های کوچک نان بگذارید و برش بزنید. با این کار، هر فرد تکه کوچکی از آن را برمی‌دارد که جلوی کثیف شدن لباس‌ها و دست‌ها را می‌گیرد.

غذای نونی
طرز تهیه غذای نونی

آبگوشت

آبگوشت یا دیزی یکی از بهترین غذاهایی نانی است که اکثر افراد مشتاق آن هستند. بعضی افراد و رستوران‌ها آن را در ظروف سفالی تهیه می‌کنند که بعد از آماده شدن باید تکه‌های آن را خرد کنید. علاوه‌براین، از آنجایی که در ترکیب آن گوشت، نخود و سیب‌زمینی وجود دارد؛ غذایی پرانرژی و خوشمزه است که باید برای یک بار هم که شده، امتحان کنید. بعضی افراد در تهیه این غذای نانی به آن رب اضافه می‌کند اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند آن را به شکل ساده و تنها با مقداری زردچوبه بپزند.

خوراک لوبیا چیتی

برای شب‌های سرد پاییز و زمستان به سراغ لوبیا چیتی بروید. غذای ساده‌ای که با نان داغ یک ترکیب محشر می‌سازد. درست کردن لوبیا کار چندان سختی نیست اما این غذا به زمان نیاز دارد تا به‌خوبی جا بیفتد. اگر احساس کردید بعد از درست کردن غذای شما هنوز غلیظ نشده‌است، مقداری آرد برنج را با آب سرد ترکیب و به آن اضافه کنید.

املت قارچ

املت‌ها غذایی هستند که می‌توانید با نان نوش جان کنید. اگر به دنبال املتی هستید که با نان داغ نوش جان کنید، حتما املت قارچ را امتحان کنید. این غذا به دلیل وجود قارچ در ترکیب خود یک گزینه فوق‌العاده برای شروع یک روز است. البته می‌توانید آن را در هر وعده غذایی که دوست داشتید، نوش جان کنید. این به سلیقه شما بستگی دارد و هیچ قانون خاصی برای آن وجود ندارد.

فلافل

زمانی‌که عجله دارید، فلافل درست کنید و آن را داخل نان‌های مختلف بگذارید تا به شکل ساندویچ دربیاید. این غذای ساده به همراه نان یک ترکیب کامل است. برای این‌که این غذای نانی خوشمزه‌تر باشد و افراد بیشتری میل به خوردن آن داشته‌باشند، حتما در کنار آن از موادی مانند خیارشور استفاده کنید.

همبرگر

همبرگر غذای ساده‌ای است که می‌توانید با نان‌های مختلف نوش جان کنید. این غذا در کنار نان به مخلفاتی مانند گوجه فرنگی، خیارشور و کاهو نیاز دارد. همه مواد را داخل نان بگذارید و سپس، روی آن‌ها سسی را که دوست دارید، بریزید. همبرگر غذای نانی خوشمزه‌ای است که اکثر بچه‌ها و جوانان، آن را دوست دارند.

کوکو مرغ

کوکو مرغ درست کنید و آن را با نان به‌صورت ساندویچ درآورید. در تهیه این غذا به مقداری سینه مرغ، تخم مرغ و ادویه نیاز دارید. البته اگر می‌خواهید عطر بیشتری به این غذا بدهید، مقداری سبزی معطر را ساطوری و به آن اضافه کنید. درست کردن آن زمان چندانی نیاز ندارد و آن را با هر مدل نانی که دوست دارید، می‌توانید نوش جان کنید.

غذای نونی
طرز تهیه غذای نونی

آش رشته

آش رشته به قدری کامل است که نیاز به مخلفات ندارد؛ اما اگر به دنبال غذای نانی می‌گردید، این آش می‌تواند یک انتخاب کامل باشد. طوری که خیالتان راحت باشد که برای مدت طولانی سیر هستید. برای این‌که یک آش فوق‌العاده و بی‌نظیر داشته‌باشید، باید دستور تهیه آن را مو به مو اجرا کنید و صبور باشید تا جا بیفتد.

کال جوش

اگر به دنبال غذای نانی سبک می‌گردید، کال جوش را انتخاب کنید. غذایی که به دلیل داشتن کشک در ترکیب خود سرشار از کلسیم است. این غذا مخلفات زیادی دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند سریع به غذای خود برسند. معمولا نان سنگگ برای خوردن به همراه کال جوش یک انتخاب مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا