غذاهای ساده و سریع

وقتی متوجه اهمیت غذاهای ساده و سریع می‌شود که بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده به خانه برگردید. ممکن است در یخچال را باز کنید و برای پر بودن آن شاکر خدا باشید؛ اما بعد از یک دقیقه بررسی، متوجه می‌شوید تمام وسایل داخل یخچال مواد اولیه هستند و هیچ غذایی نیست که بخواهید آن را گرم و نوش جان کنید. با توجه به این‌که معده در این زمان چندان صبور نیست، باید به سراغ درست کردن غذاهای ساده‌ای بروید که در مدت زمان کوتاه آماده می‌شوند.

در این مطلب می‌خواهیم چند غذای ساده را به شما معرفی کنیم. برایتان می‌گوییم مواد اصلی تهیه آن چه هستند. با این آشنایی، می‌توانید به‌راحتی در زمان نیاز، غذای مناسب خود را تهیه کنید. پس، ادامه این مطلب دسپخت را برای ایده گرفتن حتما بخوانید.

کباب تابه‌ای

برای درست کردن کباب تابه‌ای تنها به گوشت چرخ‌کرده و ادویه نیاز دارید. این غذا به‌آسانی درست می‌شود و در زمان کوتاهی آماده است. اگر ادویه‌های خود را به‌درستی انتخاب کنید، بهترین غذای سریعی را آماده می‌کنید که عطر آن، افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

دال عدس

اگر به دنبال آن هستید که با غذای سریع و آسان خود انرژی زیادی هم بگیرید، به سراغ دال عدس بروید. آن را برای مدت کوتاهی با آب ولرم بگذارید تا نفخ آن گرفته‌شود. سپس، روی حرارت بگذارید تا نیم ساعت دیگر یک غذای کامل داشته‌باشید. این غذا سرشار از پروتئین، آهن، فسفر و ویتامین‌های A و B است؛ بنابراین، بعد از یک روز خسته‌کننده می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

یتیمچه

یتیمچه غذایی است که می‌توانید آن را به دو صورت مجلسی و ساده درست کنید. زمانی‌که در خانه تنها هستید و می‌خواهید فقط برای خودتان غذا درست کنید، بادمجان و گوجه فرنگی لازم دارید تا یتیمچه شما آماده شود؛ اما اگر می‌خواهید آن را برای دیگران هم آماده کنید، مقداری گوشت چرخ‌کرده به آن اضافه کنید تا مجلسی‌تر و خوشمزه‌تر شود.

اشکنه

وقتی عجله دارید، نگاهی هم به لیست غذاهای قدیمی ایرانی بیاندازید. اشکنه یکی از غذاهای ساده و سریعی است که در گذشته محبوبیت فراوانی به دست آورده‌است. این غذا به شکل‌های مختلفی آماده می‌شود و همین مساله به شما اجازه می‌دهد آن را به شکلی درست کنید که علاقه بیشتری به آن دارید.

کشک بادمجان

کشک بادمجان غذایی است که می‌توانید در اوقات تنهایی یا به همراه جمع نوش جان کنید. اگر مهمانی ناگهانی برایتان آمد، به جای هول شدن به سراغ درست کردن این غذای خوشمزه بروید. برای تهیه آن باید مقداری پیاز، سیر، نعنا را سرخ کنید و به کشک و بادمجان اضافه کنید تا ترکیب بی‌نظیر و خوشمزه‌ای آماده شود.

غذاهای ساده و سریع
طرز تهیه غذاهای ساده و سریع

املت

املت غذای ساده و آسانی است که در همان جرقه اول به ذهن بیشتر افراد می‌رسد. اگر می‌خواهید بدون از دست دادن زمان غذای خود را نوش جان کنید، یک نان داغ بخرید و بعد از رسیدن به خانه املت درست کنید. برای تهیه آن تنها به تخم مرغ و گوجه فرنگی نیاز دارید. اگر به گوجه فرنگی دسترسی ندارید، از رب به‌عنوان جایگزین استفاده کنید.

آش دوغ

یکی از خوشمزه‌ترین خوراک‌ها آش دوغ است. اگر روز خسته‌کننده‌ای داشته‌اید، حتما آش دوغ خود را نوش جان کنید و بعد از آن، به‌راحتی بخوابید. برای تهیه این آش تنها به دوغ، سبزیجات معطر مانند سیر و نخود نیاز دارید. می‌توانید مقداری سیب‌زمینی هم نگینی کنید و در داخل مواد آن بریزید.

عدسی

غذای مقوی دیگر عدسی است که آهن فراوانی دارد. اگر عدس‌های خوبی داشته‌باشید، بدانید درست کردن این غذا به زمان زیادی نیاز ندارد. تهیه عدسی به سلیقه افراد بستگی دارد. عده‌ای آن را به‌صورت ساده و بدون هیچ مواد اضافه‌ای درست می‌کنند؛ اما عده دیگری ترجیح می‌دهند به آن، رب گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نگینی هم اضافه کنند. بعد از تهیه، می‌توانید آن را با آبلیمو و روغن زیتون نوش جان کنید.

همبرگر

همبرگر غذایی است که تنها به سرخ کردن نیاز دارد. اگر بگوییم ساده‌ترین غذا است، اشتباه نکرده‌ایم. همبرگرها را می‌توانید به‌صورت آماده تهیه کنید یا خودتان گوشت چرخ‌کرده را با مقداری پیاز چرخ‌کرده و ادویه ترکیب کنید و قالب بزنید. سپس، به‌راحتی در هر زمانی که عجله داشتید، این غذای ساده و سریع را از یخچال بیرون آورید و نوش جان کنید.

کوکو سبزی

سبزی تازه برای کوکو بخرید و خودتان را به یک وعده خوشمزه مهمان کنید. کوکو سبزی تنها به سبزیجات معطر نیاز دارد و بعد از هم زدن با تخم مرغ باید مواد آن را در روغن داغ بریزید و سرخ کنید. می‌توانید مواد را به‌طور یک‌جا در تابه بریزید. علاوه‌برآن، می‌توانید مقداری از آن را با قاشق بردارید و کوکو را به‌صورت دانه‌ای درست کنید.

غذاهای ساده و سریع
طرز تهیه غذاهای ساده و سریع

کوکو سیب‌زمینی

سیب‌زمینی از جمله موادی است که در اکثر آشپزخانه‌ها وجود دارد؛ چون در دستور تهیه اکثر غذاها به آن نیاز پیدا می‌شود. سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید تا به همان شکل خام رنده کنید. سپس، به آن ادویه و تخم مرغ بزنید و سرخ کنید. برخلاف ظاهر ساده، این کوکو عطر بی‌نظیری دارد و ساندویچ درست کردن از آن یک کار فوق‌العاده است.

در این مطلب در مورد غذاهای ساده و سریع صحبت کردیم. اگر زمانی عجله داشتید، حتما سری به این لیست بزنید تا بتوانید در زمان کوتاه تصمیم بگیرید چه غذایی را درست کنید. علاوه بر موارد بالا، شما چه غذاهای ساده و سریع دیگری می‌شناسید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا