گراتن مرغ و سیب زمینی

اگر دنبال غذاهای ساده اما خوشمزه می‌گردید، گراتن مرغ و سیب زمینی را برای یک بار هم که شده، امتحان کنید. شاید بگویید که درست کردن این غذا کار زمان‌بری است؛ اما با کمی صبر می‌توانید در مدت یک ساعت یک غذای شیک حتی برای دورهمی‌های خودتان داشته‌باشید. در این مطلب دسپخت، روش تهیه این غذای لذیذ را به شکلی ساده در اختیارتان می‌گذاریم و سپس، نکات خاص شدن آن را به شما می‌گوییم.

مواد اولیه لازم برای گراتن مرغ و سیب زمینی

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۳ عدد
قارچ متوسط ۸ عدد
شیر ۱ پیمانه
پیاز متوسط ۱ عدد
آرد ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پنیر پیتزا ۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
گراتن مرغ و سیب زمینی
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

مرحله اول:

اول مرغ را آبپز کنید. برای این کار یک بار مرغ را به همراه آب در قابلمه بگذارید و اجازه دهید به جوش بیاید. سپس، آبش را عوض کنید و یک بار دیگر مرغ را به همراه نمک، یک عدد پیاز و آب بگذارید تا برای یک ساعت به‌خوبی پخته شود. بعد از این زمان، زیر آن را خاموش و مرغ را ریش‌ریش کنید. عوض کردن آب بوی بد مرغ را از بین می‌برد.

مرحله دوم:

سیب زمینی را هم بشورید و به همراه مقداری آب در قابلمه بگذارید تا آبپز شود. معمولا نیم ساعت زمان برای این کار کافی است اما شما می‌توانید سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل خلالی یا حلقه‌ای خرد کنید. سپس، آن‌ها را در آب بریزید و برای یک ربع نیم‌پز کنید.

مرحله سوم:

در تابه روغن بریزید و قارچ‌های خردشده و آرد را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به‌خوبی هم بزنید تا آرد سرخ شود و بوی خامی‌اش از بین برود. سپس، مقدار کمی از شیر را هم در تابه بریزید و هم بزنید تا آرد با آن ترکیب شود. سپس، بقیه شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. در انتهای کار، خامه و ادویه را هم به آن اضافه کنید تا سس شما کامل شود.

مرحله چهارم:

کف ظرف پیرکس خود را با روغن چرب کنید و سپس، یک لایه سیب زمینی کف آن بچینید و روی آن سس بریزید. در ادامه، فلفل دلمه‌ای را خرد و به همراه مرغ ریش‌ریش به آن اضافه کنید. دوباره روی مواد سس بریزید و در آخر، پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم:

فر را از یک ربع قبل از گذاشتن ظرف در آن، روشن کنید تا گرم شود. سپس، ظرف را داخل آن بگذارید و اجازه دهید در نیم ساعت در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد پخته شود. در آخر می‌توانید مقداری گریل را روشن کنید تا روی آن طلایی شود. حالا غذایتان آماده است تا آن را برش بزنید و با سس‌های دلخواه نوش جان کنید.

گراتن مرغ و سیب زمینی
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

نکته‌های بهتر درست کردن گراتن مرغ و سیب زمینی

  • می‌توانید سیب زمینی را پوره کنید و یک لایه از آن در ظرف بچینید.
  • کره جایگزین مناسبی برای روغن مایع است و عطر بیشتری به غذایتان می‌دهد.
  • مرغ را می‌توانید تکه‌تکه کنید و سپس، به همراه پیاز خلالی در روغن سرخ کنید.
  • مقداری پنیر پارمزان هم می‌توانید در سس بریزید تا حالت کشدار پیدا کنید. همین‌طور، می‌توانید قارچ را از این ترکیب حذف کنید.
  • ادویه‌های بالا برای این غذا کافی هستند؛ اما اگر عطر و طعم بیشتری می‌خواهید، مقداری برگ بو و میخک هم به مرغ و سس اضافه کنید.
گراتن مرغ و سیب زمینی
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی
گراتن مرغ و سیب زمینی
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی
گراتن مرغ و سیب زمینی
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا