کیک یزدی

یکی از خوبی‌هایی که کیک یزدی دارد، شکل ظاهر آن است. با تهیه آن دیگر لازم نیست دست به دامن چاقو و چنگال شوید که یک تکه از کیک بزرگی را برای خود جدا کنید. یک کیک یزدی برمی‌دارید و بدون کثیف شدن آن را نوش جان می‌کنید. برای این‌که کیک شما حالت خمیری نداشته‌باشد و شکل ظاهری آن کج و معوج نباشد، باید طرز تهیه آن را بدانید و از نکات پخت آن آگاه شوید. در ادامه این مطلب دسپخت دستور پخت کیک یزدی را در اختیار شما می‌گذارم و می‌گویم چطور این دسر محبوب را به‌شکل خوشمزه‌ای درست کنید.

مواد اولیه لازم کیک یزدی

نام مواد مقدار لازم
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
ماست ۱ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
عسل ۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
کنجد به مقدار دلخواه
جوش شیرین نصف قاشق چای‌خوری
پودر هل ۱ قاشق غذاخوری
کیک یزدی
طرز تهیه کیک یزدی

طرز تهیه کیک یزدی

 

مرحله اول:

اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها به دمای اتاق برسند. سپس، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و شکر را با هم مخلوط کنید و به‌قدری هم بزنید که بافت کشدار و کرمی‌رنگی پیدا کنند. در ادامه، روغن مایع را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید که یکدست شوند.

مرحله دوم:

در ظرف جداگانه ماست و جوش شیرین را با هم مخلوط و به مواد قبلی اضافه کنید. ماست مزه خوبی به این شیرینی می‌دهد. حتی درست کردن کیک با ماست هم می‌تواند انتخاب خوبی برای دسر باشد. بعد از ترکیب کردن این مواد، نوبت به اضافه کردن پودر هل، گلاب و عسل می‌رسد. بعد از اضافه کردن آن‌ها هم یک بار دیگر همزن بردارید و همه مواد را یکدست کنید.

مرحله سوم:

بیکینگ پودر را به ظرف آرد اضافه کنید و بعد از هم زدن، ۳ بار الک کنید. با این کار، همه هوای اضافه‌ای که بین مواد وجود دارد، از بین می‌رود. سپس، آن‌ها را هم به بقیه مواد کیک یزدی اضافه کنید. در این مرحله به همزن نیازی ندارید و با لیسک به‌آرامی آرد را با بقیه مواد هم بزنید.

مرحله چهارم:

در ظرف تهیه کیک یزدی قالب مافین بگذارید. اگر از این قالب‌ها ندارید، داخل آن‌ها را با ترکیب یک قاشق چای‌خوری روغن مایع و آرد چرب کنید. سپس، به اندازه نصف قالب مواد داخل آن بریزید و روی آن‌ها پودر کنجد بپاشید.

مرحله پنجم:

سینی کیک یزدی را در فر از قبل گرم‌شده بگذارید. معمولا پخت این شیرینی بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. قبل از بیرون آوردن آن‌ها، با یک خلال دندان پخته شدن آن را بررسی کنید. اگر وقتی خلال به کیک زدید، هیچ موادی از آن جدا نشد؛ کیک شما پخته است.

کیک یزدی
طرز تهیه کیک یزدی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک یزدی

  • کره و ماست محلی باعث خوشمزه‌تر شدن کیک یزدی می‌شود.
  • هنگام استفاده از تخم مرغ، اجازه دهید به دمای محیط رسیده‌باشند.
  • می‌توانید نوک قاشق چای‌خوری نمک به ترکیب آرد و بیکینگ پودر هم اضافه کنید.
  • اگر روی کیک‌های یزدی روشن بودند، قسمت گریل را روشن کنید و اجازه دهید دو دقیقه زیر حرارت آن سرخ شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا