کیک یخچالی

بعضی افراد به تخم مرغ حساسیت دارند و نمی‌توانند هیچ غذایی را که در ترکیب آن، این ماده وجود دارد، بخورند. این مساله با وجود دسرهای رنگارنگ می‌تواند یک اتفاق بزرگ باشد؛ چون اکثر دسرها با تخم مرغ آماده می‌شوند؛ اما برای این‌که هیچ ناراحتی به دلتان راه ندهید و بدانید با وجود این اتفاق باز هم می‌توانید دسرهای خوشمزه بخورید؛ به سراغ کیک یخچالی بروید. یکی از دسرهایی که دردسر کمی دارند و بدون تخم مرغ و در یخچال آماده می‌شود. در ادامه طرز تهیه کیک یخچالی را در اختیارتان می‌گذاریم. همین‌طور، یک سری نکات در اختیارتان می‌گذاریم که بتوانید آن را برای مهمانان خود هم آماده کنید.

مواد اولیه لازم کیک یخچالی

نام مواد مقدار لازم
بیسکوئیت پتی پور ۳ بسته
شیر ۳ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
کره ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۴ قاشق غذاخوری
کیک یخچالی
طرز تهیه کیک یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول:

شیر را در قابلمه بریزید و آرد و شکر را به آن اضافه کنید. به‌خوبی هم بزنید تا هیچ گلوله آردی داخل ترکیب باقی نماند. سپس، قابلمه را روی حرارت بگذارید و به‌خوبی هم بزنید تا مواد غلیظ شود. به هیچ وجه از هم زدن مواد دست نکشید؛ چون انجام کوتاه این حرکت هم باعث ته‌نشین شدن آرد و گوله‌گوله شدن مواد می‌شود.

مرحله دوم:

بعد از غلیظ شدن و جوشیدن، وانیل و کره را به ترکیب اضافه کنید و دوباره هم بزنید. طوری‌که کره به‌خوبی در آن حل شود. سپس، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. حالا به سراغ مرحله بعدی بروید.

مرحله سوم:

ظرف دلخواه برای کیک یخچالی خود انتخاب کنید. بیسکوئیت‌های پتی پور را در شیر خیس کنید و کف ظرف بچینید. می‌توانید دیواره‌ها را هم با بیسکوئیت پر کنید.

مرحله چهارم:

بعد از چیدن یک لایه بیسکوئیت پتی پور، مواد مخلوط فرنی‌مانند را روی آن بریزید و صاف کنید. طوری که ضخامت مواد در تمام قسمت‌ها به یک اندازه باشد. در لایه بعدی بیسکوئیت خیس‌شده بگذارید و این مراحل را تا پر شدن ظرف انجام دهید.

مرحله پنجم:

کیک یخچالی را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. البته می‌توانید این کار را برای مدت زمان طولانی‌تری انجام دهید. سپس، آن را با هر ترکیبی که دوست دارید، میل بفرمایید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک یخچالی

  • شکلات آب‌شده می‌تواند یک انتخاب برای تزئین کیک باشد.
  • شکلات تخته‌ای را به اندازه درشت رنده کنید و روی آن بپاشید.
  • می‌توانید بیسکوئیت را خرد و به مواد میانی اضافه کنید. سپس، یک لایه بیسکوئیت رو و زیر مواد بریزید.
  • مایه فرنی‌مانند را می‌توانید با کاکائو مخلوط کنید که علاوه بر طعم وانیلی، لایه کاکائویی هم داشته‌باشید.
  • می‌توانید به جای ریختن فقط آرد، مقدار آن را نصف کنید و به اندازه همان، نشاسته در کیک یخچالی بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا