کیک کشمشی

مشکلی که اکثر افراد هنگام درست کردن کیک کشمشی دارند، رفتن کشمش‌ها به ته قالب است؛ یعنی اگر این کیک‌ها را ببرید، می‌بینید همه کشمش‌ها به ته ظرف چسبیده‌اند و کیک شما با بقیه هیچ تفاوتی ندارد. در ادامه، طرز تهیه کیک کشمشی را با شما به اشتراک می‌گذاریم و برایتان می‌گوییم چطور آن را به‌صورت حرفه‌ای درست کنید. پس، این مطلب دسپخت را تا آخر آن بخوانید تا برای دفعه‌های بعدی این کیک را بدون ایراد درست کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک کشمشی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
کشمش ۱/۲ پیمانه
گردو ۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
وانیل ۱/۴ قاشق مرباخوری
کیک کشمشی
طرز تهیه کیک کشمشی

طرز تهیه کیک کشمشی

 

مرحله اول:

اول تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و زرده و سفیده آن‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را با همزن بزنید تا مانند خامه سفید شوند؛ یعنی طوری‌که اگر ظرف سفیده را کج کنید، مواد هیچ تکانی نخورند. در این حین، کشمش‌ها را هم بشورید و روی پارچه تمیزی بگذارید تا خشک شوند.

مرحله دوم:

روی زرده‌ها وانیل بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. این مواد را هم با همزن بزنید تا مانند خامه کشدار اما زردرنگ شوند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شکرها آب شوند.

مرحله سوم:

شیر و روغن مایع را به ترکیب کیک کشمشی اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا نوبت به آرد می‌رسد. دو قاشق از آرد را کنار بگذارید و بقیه را با بیکینگ پودر ترکیب کنید. حالا این ترکیب را ۳ بار از الک رد کنید تا پودر صافی به دست بیاید. آرد را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. می‌توانید این کار را با همزن هم انجام دهید اما هم زدن با لیسک پف کیک را از بین نمی‌برد.

مرحله چهارم:

گردو را به اندازه دلخواه خرد کنید و سپس، به همراه کشمش‌ها داخل دو قاشق آرد بریزید و خوب هم بزنید. این کار جلوی به ته رفتن آن‌ها را می‌گیرد.

مرحله پنجم:

کف قالب کیک کاغذ روغنی بیاندازید و مایه کیک را تا دو سوم آن پر کنید. سپس، ترکیب آردی کشمش و گردو را به آن اضافه کنید و در نهایت، بقیه مواد را بریزید. حالا کیک را داخل فر از قبل گرم‌شده بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد پخته شود.

مرحله ششم:

بعد از گذشت این زمان، یک خلال دندان بردارید و آن را داخل کیک فرو کنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید؛ یعنی کیک کشمشی شما آماده‌است. فر را خاموش کنید و اجازه دهید کیک به‌مدت ۵ دقیقه در فر خاموش و با در باز بماند. با این کار، تغییر هوای ناگهانی رخ نمی‌دهد و پف کیک از بین نمی‌رود.

کیک کشمشی
طرز تهیه کیک کشمشی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک کشمشی

  • حتما فر را از قبل گرم کنید تا کیک شما خمیر نشود.
  • می‌توانید گردوها را آسیاب و بعد از آرد به مواد اضافه کنید.
  • اگر استفاده از کاغذ روغنی برایتان ممکن نیست، مقداری روغن مایع و آرد را با هم ترکیب کنید و به کف و دیواره‌های قالب کیک کشمشی بمالید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا