کیک کرامبل

دنیای کیک‌ها بزرگ است و ممکن است دستورایی مانند طرز تهیه کیک قهوه و دارچین برایتان تکراری شده‌باشند. اگر دلتان می‌خواهد علاوه بر طعم جدید، یک مدل جدید را از این دسر امتحان کنید، بهتر است به سراغ تهیه کیک کرامبل بروید. اگر نگاهی به طرز تهیه این کیک در این مطلب دسپخت بیاندازید، متوجه می‌شوید که درست کردن آن شبیه بقیه است اما یک تفاوت اساسی در ظاهر و مزه آن وجود دارد که حتما شما را مجاب می‌کند که آن را درست و مزه آن را امتحان کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک کرامبل

نام مواد مقدار لازم
کره  ۱۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
آرد ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
ماست چکیده شیرین ۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری

مواد اولیه لازم برای کرامبل

نام مواد مقدار لازم
بیسکوئیت ۱۰۰ گرم
گردو ۵۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
کره سرد ۵۰ گرم
پودر دارچین ۲ قاشق مرباخوری
پودر قهوه ۱ قاشق مرباخوری
سیب/ موز/ توت فرنگی به اندازه دلخواه
کیک کرامبل
طرز تهیه کیک کرامبل

طرز تهیه کیک کرامبل

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید که تا آماده شدن کیک کرامبل شما، داغ شود. این کار اجازه نمی‌دهد که پف کیک شما از بین برود. کره و تخم مرغ را هم بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند. با این کار، کیک شما بافت بهتری پیدا می‌کند.

مرحله دوم:

کره و شکر را با هم مخلوط و سپس، تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به آن‌ها اضافه کنید و وانیل هم بریزید تا بوی بد تخم مرغ را بگیرد. هم بزنید تا ترکیب یکدست شود و هیچ تکه بزرگی در آن باقی نماند. آرد الک‌خورده را به همراه بیکینگ پودر بریزید

مرحله سوم:

حالا به سراغ درست کردن مایه کرامبل بروید. بیسکوئیت را به همراه شکر، کره سرد، دارچین، گردو و قهوه مخلوط کنید. کره برای این مخلوط باید سرد باشد تا حالت خشک و شبیه به تکه‌های نان داشته‌باشد.

مرحله چهارم:

کف قالب دلخواه خود را چرب کنید و مقداری آرد داخل آن بریزید. سپس، اضافه‌های آن را با تکان دادن قالب بیرون بریزید. حالا ۱/۳ کرامبل و سپس، نیمه مایه کیک را روی آن بریزید. اگر مایل بودید، سیب، توت فرنگی یا موز را تکه‌تکه کنید و روی کرامبل بگذارید. سپس، این کار را با همین مقدار تکرار کنید و در نهایت، ۱/۳ آخر کرامبل را روی آن بریزید.

مرحله پنجم:

قالب را چند بار به زمین بزنید تا هوای بین مواد از بین برود. سپس، آن را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. حدود ۳۵ دقیقه دیگر کیک کرامبل شما آماده است. فقط یادتان باشد که در نیم‌ساعت اول در فر را باز نکنید و قبل از برداشتن کیک، با یک خلال دندان پخت آن را بررسی کنید. اگر هیچ ماده‌ای به خلال نچسبید، کیک شما آماده است تا با نوشیدنی دلخواه مانند چای میل کنید.

کیک کرامبل
طرز تهیه کیک کرامبل

نکته‌های بهتر درست کردن کیک کرامبل

  • برای کرامبل می‌توان از ترکیب شکر قهوه‌ای و آرد هم استفاده کرد.
  • می‌توانید سیب را رنده کنید و با مقداری کره تفت دهید. زمانی‌که آب آن کشیده‌شد، به مایه کرامبل اضافه کنید و در کیک بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا