کیک کدو حلوایی

از آن‌جایی‌که پاییز فصل کدو حلوایی هم است، از این فرصت استفاده کنید و کیک آن را درست کنید. کیکی که در آن، عطر خوش دارچین و هل تمام خانه شما را پر می‌کند و همه رو مشتاق امتحان کردن آن با چای می‌کند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک کدو حلوایی را در اختیارتان می‌گذاریم و چند نکته در مورد مجلسی درست کردن می‌گوییم. با انجام آن‌ها می‌توانید یک کیک فوق‌العاده خوشمزه برای خود و مهمانانتان تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک کدو حلوایی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ و ¼ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
شیر ½ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
پوره کدو حلوایی ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
پودر دارچین، پودر هل و پودر زنجبیل ½ قاشق چای‌خوری

مواد اولیه لازم برای سس کیک کدو حلوایی

نام مواد مقدار لازم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای شیری ۲۰ گرم
رنگ خوراکی زرد و قرمز ۲ قطره
کیک کدو حلوایی
طرز تهیه کیک کدو حلوایی

دستور تهیه کیک کدو حلوایی

 

مرحله اول:

کدو حلوایی را به اندازه‌های کوچک تقسیم کنید و کف قابلمه‌ای بچینید. سپس، یک لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت کم بگذارید تا بپزند. معمولا یک ساعت زمان برای نرم شدن آن کافی است. بعد از پخت، اجازه دهید به‌خوبی سرد شود و در ادامه، آن‌ها را از دیواره کدو جدا کنید و با غذاساز یا مخلوط‌کن به‌خوبی پوره کنید.

مرحله دوم:

فر را روشن کنید و آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید که تا زمان آماده شدن کیک، به‌خوبی گرم شود. سپس، تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و وانیل را به آن اضافه کنید. با همزن آن را مخلوط کنید تا حالت کشدار و خامه‌ای رنگی پیدا کنند. در ادامه، شکر باید به تخم‌مرغ‌ها اضافه شود. سپس، روغن و شیر را اضافه کنید و اجازه دهید همه مواد با هم مخلوط شوند. اگر طرز تهیه کیک بدون شیر را بخوانید، این کیک را هم می٬توانید مثل آن بدون شیر درست کنید.

مرحله سوم:

بیکینگ پودر را در ظرف آرد بریزید و آن‌ها را ۳ بار الک کنید. الک کردن هوای بین ذرات ریز آرد را از بین می‌برد و از گلوله گلوله شدن کیک شما جلوگیری می‌کند. در ۳ مرحله آرد را به مواد قبلی اضافه کنید و آن را با لیسک و به حالت دورانی هم بزنید. در هم زدن مواد پایینی را به بالا بیاورید تا هیچ قسمتی از مواد کیک کدو حلوایی شما گوله‌گوله نباشد.

مرحله چهارم:

برای تهیه کیک کدو حلوایی قالبی که در وسط برآمدگی داشته‌باشد، مناسب‌تر است. قالب را با ترکیب روغن و آرد چرب کنید. با این ترکیب مواد به قالب نمی‌چسبند و به‌راحتی جدا می‌شوند. سپس، مواد را داخل آن بریزید و چند بار محکم به زمین بکوبید. با این کار، همه مواد به‌طور یکدست در همه قسمت‌ها پخش می‌شوند.

مرحله پنجم:

قالب کیک را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵۰ دقیقه تا یک ساعت در آن بماند. در نیم ساعت اول به هیچ وجه در فر را باز نکنید؛ چون با این کار، پف کیک از بین می‌رود. برای بررسی پخته بودن کیک یک سیخ چوبی را در وسط آن بزنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید، پس، کیک آماده است. سپس، اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه در فر خاموش و با در باز بمانند تا پف آن از بین نرود.

مرحله ششم:

خامه صبحانه را روی شعله کم بگذارید و شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کنید. بعد از این‌که همه مواد آب شدند، رنگ خوراکی را با آن‌ها هم بزنید تا رنگ نارنجی پیدا کنند. در نهایت، سس شکلاتی را از روی شعله بردارید تا از حرارت بیفتد.

مرحله هفتم:

زمانی‌که کیک کدو حلوایی شما خنک شد، شکلات را در داخل پلاستیک بریزید و روی آن پخش کنید. البته برای تزئین می‌توانید از موارد دیگری مانند پودر پسته یا بادام هم بهره ببرید.

کیک کدو حلوایی
طرز تهیه کیک کدو حلوایی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک کدو حلوایی

  • کدو حلوایی را می‌توان بدون آبپز کردن هم به کیک اضافه کرد.
  • اگر از قالب گرد استفاده می‌کنید، می‌توانید کف آن کاغذ روغنی بگذارید.
  • برای کیک کدو حلوایی می‌توانید گردو خرد کنید و بعد از مخلوط کردن با آرد، در کیک بریزید.
  • اگر می‌خواهید برای روزهای سرد کیک مقوی‌تری داشته‌باشید، طرز تهیه کیک اسفنجی با شیره خرما را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا