کیک پیتزا

بعضی از خوراکی‌ها مانند پیتزا هستند که انگار نمی‌توان از آن‌ها سیر شد؛ اما درست کردن تکراری آن دیگر آدم را به وجد نمی‌آورد. اگر شما هم اهل فست‌فود هستید و فکر می‌کنید که باید غذای جدیدی را امتحان کنید، به سراغ درست کردن کیک پیتزا بروید. شاید اسم این غذا شما را بترساند و فکر کنید که با غذای سختی روبه‌رو هستید؛ اما اگر دستور تهیه کیک پیتزا را در ادامه این مطلب دسپخت بخوانید، متوجه می‌شوید که درست کردن آن به سادگی آب خوردن است.

مواد اولیه لازم برای خمیر کیک پیتزا

نام مواد مقدار لازم
آرد ۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
خمیر مایه ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱/۲ قاشق مرباخوری
آب ولرم به اندازه دلخواه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه دلخواه

مواد اولیه لازم برای مایه کیک پیتزا

نام مواد مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به اندازه دلخواه
سوسیس ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
ذرت ½ پیمانه
قارچ ۱۰ عدد
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن به اندازه دلخواه
کیک پیتزا
طرز تهیه کیک پیتزا

طرز تهیه کیک پیتزا

 

مرحله اول:

اول خمیر پیتزا را درست کنید؛ چون تا زمانی که آن استراحت کند، می‌توانید مایه آن را هم آماده کنید. شکر و خمیر مایه را داخل کمی آب ولرم بریزید و هم بزنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پف کند.

مرحله دوم:

آرد را بعد از ۳ بار الک کردن داخل یک ظرف بزرگ بریزید. ترکیب خمیر مایه را به آن اضافه کنید و سپس، تخم مرغ و نمک هم بریزید و خوب هم بزنید. مقداری از آرد را هم نگه دارید تا در صورتی‌که خمیر نرم شد، اضافه کنید. اگر هم خمیر سفت شد، کمی آب ولرم بریزید.

مرحله سوم:

بعد از این‌که سفتی خمیر کیک پیتزا به اندازه دلخواه رسید، با کمی روغن آن را ورز دهید و چانه بگیرید؛ یعنی، آن را گرد کنید و سپس، روی آن را با سلفون بپوشانید. با گذاشتن آن در یک جای گرم صبر کنید تا استراحت کند.

مرحله چهارم:

به سراغ درست کردن مایه پیتزا بروید. در تابه مقداری روغن بریزید و سوسیس را به شکل دلخواه ببرید و سرخ کنید. سپس، گوشت چرخ‌کرده و گوجه فرنگی و رب آن را به داخل تابه بریزید تا پخته شوند. زمانی‌که گوشت آماده شد، نمک و فلفل سیاه را روی آن بریزید.

مرحله پنجم:

قارچ‌ها را به شکل و اندازه دلخواه خرد و در روغن سرخ کنید. برای این‌که خشک نشوند، این کار را با سرعت و با حرارت بالا انجام دهید. سپس، قارچ‌ها را هم به بقیه مواد اضافه کنید و رویشان آویشن بریزید.

مرحله ششم:

برای تهیه کیک پیتزا لازم است که ظرفی با دیواره‌های بلند انتخاب کنید. سپس، کف و دیواره‌های آن را چرب و خمیر را داخل آن پهن کنید. ضخامت نیم سانتی برای این خمیر مناسب است.

مرحله هفتم:

مایه کیک آماده‌شده را به همراه ذرت و فلفل دلمه‌ای و پنیر پیتزا داخل آن بریزید. سپس، به اندازه خمیر و مواد لایه‌های مختلف از پیتزا درست کنید و آن را داخل فر بگذارید. معمولا نیم ساعت زمان لازم است تا این کیک آماده است. سپس، آن را به شکل دلخواه ببرید و نوش جان کنید.

کیک پیتزا
طرز تهیه کیک پیتزا

نکته‌های بهتر درست کردن کیک پیتزا

  • مواد پیتزا را می‌توانید به شکل و اندازه دلخواه تغییر دهید.
  • برای عطر و طعم بهتر پودر سیر و پاپریکا هم تاثیر خوبی دارند.
  • برای سرعت بخشیدن به کار می‌توانید از مایه ماکارونی آماده استفاده کنید.
  • اگر به خمیر مایه دسترسی نداشتید، مقداری بیکینگ پودر به خمیر اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا