کیک وانیلی

کیک وانیلی همان کیک ساده‌ای است که اکثر افراد برای اولین بار به سراغ آن می‌روند. این کیک به دلیل داشتن وانیل عطر بی‌نظیری دارد و خوردن آن به همراه یک فنجان نوشیدنی داغ مانند چای می‌تواند انتخاب عالی برای یک بعدازظهر باشد. درست کردن کیک قلق دارد و بهتر است آن را طوری درست کنید که مطمئن باشید که بعد از درآوردن از فر خمیر نمی‌شود. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک وانیلی را با تمام فوت‌وفن‌هایش در اختیارتان می‌گذاریم. بخوانید، درست کنید و لذت ببرید.

مواد اولیه لازم برای کیک وانیلی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
کیک وانیلی
طرز تهیه کیک وانیلی

طرز تهیه کیک وانیلی

 

مرحله اول:

زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را در دو ظرف جداگانه بریزید. ظرف زرده‌ها بزرگ‌تر باشد؛ چون باید بقیه مواد را هم در این ظرف با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم:

سفیده را با همزن بزنید تا کف کنید. سپس، این عمل را تا سفت شدن سفیده‌ها ادامه دهید. اگر سفیده در ظرف شیشه‌ای یا استیل باشد، بعد از زده مانند خامه کف می‌کند و با برگرداندن ظرف، هیچ قسمتی از آن از ظرف جدا نمی‌شود. حالا سفیده‌ها را کنار بگذارید و به سراغ زرده‌ها بروید.

مرحله سوم:

روی زرده‌ها وانیل بریزید. درست است که وانیل عطر فوق‌العاده‌ای به کیک شما می‌دهد اما در این کار زیاده‌روی نکنید؛ چون وانیل زیاد کیک وانیلی شما را تلخ می‌کند. سپس، شکر را هم در ظرف مایه کیک وانیلی بریزید و هم بزنید. بعد از چند دقیقه مایه کرم‌رنگ و کشداری به دست می‌آید که دانه‌های شکر در آن آب شده‌اند.

مرحله چهارم:

حالا به‌ترتیب روغن و شیر را داخل مواد کیک وانیلی بریزید. بعد از ریختن هر کدام، مواد را به مدت یک دقیقه هم بزنید. حواستان باشد که بعد از ریختن مایعات، مایه کیک به اطراف پرتاب می‌شود. از ظرف بلندی برای ریختن مواد استفاده کنید و این کار را در جایی انجام دهید که تمیز کردن اطراف آن آسان باشد. عمود گرفتن همزن نسبت به کف ظرف هم می‌تواند به بهتر شدن انجام کار کمک کند.

مرحله پنجم:

در این مرحله، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و ۳ بار الک کنید تا کیک وانیلی پف‌کرده داشته‌باشید. سپس، مخلوط را در چند مرحله داخل مواد بریزید و به‌آرامی و با لیسک هم بزنید. بهتر است قبل از ریختن آرد، دور ظرف را با لیسک تمیز کنید تا هیچ بخش مخلوط‌نشده‌ای باقی نماند؛ سپس، آرد را بریزید.

مرحله ششم:

در آخرین قسمت تهیه کیک وانیلی باید سفیده زده‌شده را به مایه کیک اضافه کنید. بعد از اضافه کردن سفیده، مواد را باز هم با لیسک هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

مرحله هفتم:

کف قالب خود را با روغن چرب کنید و مقداری آرد داخل آن بپاشید. سپس، قالب را برگردانید و تکان دهید تا آردهای اضافه بیرون بریزد. حالا مایه کیک وانیلی را داخل آن بریزید.

مرحله هشتم:

قالب کیک را در فر از قبل گرم‌شده بگذارید. دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای این کیک مناسب و بعد از ۴۵ دقیقه کیک شما آماده است. برای مطمئن شدن از پخت کیک یک خلال دندان بردارید و داخل آن فرو کنید. اگر هیچ موادی از آن به خلال نچسبید، پس کیک شما آماده است. فر را خاموش کنید و بعد از ۵ دقیقه ماندن در فر خاموش با در باز، کیک را بیرون بیاورید. حالا کیکتان آماده است تا آن را با ابزار لیست لوازم قنادی خود به شکلی زیبا درآورید.

کیک وانیلی
طرز تهیه کیک وانیلی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک وانیلی

این کیک را می‌توان بدون جدا کردن سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها هم انجام داد.

برای تزئین کیک وانیلی می‌توانید از هر چیزی که می‌خواهید، استفاده کنید. شکلات تخته‌ای رنده‌شده، شکلات آب‌شده، پودر قند، پودر نارگیل، خامه با سفیده تخم مرغ و ترافل می‌توانند از جمله گزینه‌های انتخابی شما باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا