کیک هویج و گردو

تصور کنید وارد خانه شده‌اید و بوی خوشی در فضا پیچیده است. حتی اگر ندانید چه خوراکی در حال تهیه است؛ حتما دلتان می‌خواهد آن را امتحان کنید. کیک هویج و گردو دسری مقوی است که با عطر خود هوش از سر همه می‌برد. اگر می‌خواهید برای صبحانه یا عصرانه خود یک کیک مغذی و در عین حال، لذیذ را نوش جان کنید؛ به سراغ تهیه کیک هویج و گردو بروید. در ادامه دستور تهیه آن را به همراه نکات ریز تهیه بهتر آن در اختیارتان می‌گذاریم. ادامه را بخوانید و در اسرع وقت به سراغ تهیه این کیک بروید.

مواد اولیه لازم برای کیک هویج و گردو

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
آرد ۱ و ¾ پیمانه
هویج متوسط ۲ عدد
گردو خردشده نصف پیمانه
دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر نوک قاشق چای‌خوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
کیک هویج و گردو
طرز تهیه کیک هویج و گردو

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مرحله اول:

قبل از هر کاری، هویج‌ها را بشورید و اجازه دهید آب آن‌ها خشک شود. سپس، آن‌ها را به اندازه‌های کوچک رنده کنید. سپس، آن‌ها را در لیوانی بریزید و به اندازه ۲ لیوان از آن را برای تهیه کیک کنار بگذارید.

مرحله دوم:

۴ تخم مرغ را در ظرفی بشکنید. سپس، شکر، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید. این مواد را به‌اندازه‌ای که حالت خامه‌ای و کرم‌رنگ پیدا کند، مخلوط کنید. در نهایت، باید به شکل کشدار دربیاید.

مرحله سوم:

روغن مایع را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم:

در یک ظرف جداگانه آرد، بیکینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط و ۳ بار الک کنید. با انجام این کار تمام هوای بین مواد را می‌گیرید و همه آن‌ها یکدست می‌شوند.

مرحله پنجم:

مخلوط آرد را به بقیه مواد اضافه کنید و با لیسک به‌آرامی هم بزنید. سپس، هویج و گردو را به آن بیافزایید و به حالت دورانی هم بزنید. طوری که گردو و هویج در تمام قسمت‌های مایه پخش شوند.

مرحله ششم:

کف قالب خود کاغذ روغنی بگذارید و مواد را داخل آن بریزید. یک بار ظرف را به کف زمین بکوبید تا اندازه مواد در تمام بخش‌های آن یک‌اندازه شود. سپس، آن را در فر بگذارید و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک هویج و گردوی شما آماده شود. بعد از این‌که چوب کبریت بدون مواد بیرون آمد، فر را خاموش کنید. اجازه دهید کیک ۵ دقیقه در فر خاموش بماند.

مرحله هفتم:

بعد از این‌که کیک را از فر بیرون آوردید، بگذارید به‌طور کامل سرد شود. سپس، آن را در ظرف دلخواهی بگذارید و با مواد دلخواه تزئین کنید. در مدت سرد شدن هیچ چاقویی به کیک نزنید تا پف آن از بین نرود.

کیک هویج و گردو
طرز تهیه کیک هویج و گردو

نکته‌های بهتر درست کردن کیک هویج و گردو

  • از تخم مرغی که به دمای اتاق رسیده‌است، استفاده کنید.
  • به جای وانیل، می‌توانید از گلاب استفاده کنید تا عطر کیک شما عالی شود.
  • برای تزئین از پودر قند، گردوی درسته، گل محمدی و دارچین استفاده کنید.
  • برای خمیری نشدن کیک، اندازه قالب باید طوری باشد که مواد تا نصف آن را پر کند.
  • حتما قبل از این‌که شروع تهیه کیک، فر را روشن کنید و روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید.
  • اگر کاغذ روغنی نداشتید، ترکیب ۱ قاشق چای‌خوری آرد و روغن را به کف و دیواره‌های قالب بمالید.
  • می‌توانید گردوها را درشت خرد کنید. سپس، آن‌ها را با کمی آرد ترکیب کنید و در مواد بریزید. با این کار، گردو کف ظرف ته‌نشین نمی‌شوند.
  • برای این‌که مطمئن شوید تخم‌مرغ‌ها سالم هستند؛ آن‌ها را یکی یکی در ظرف جداگانه بریزید و بعد از دیدن سالم بودن، در ظرف تهیه کیک هویج و گردو بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا