کیک هلو با شیر

میوه‌ها مواد غذایی خوشمزه‌ای هستند که کالری پایینی هم دارند. اگر به دنبال یک تجربه جدید هستید، بهتر است از خوردن هلو به شکل ساده دست بردارید و کیک هلو با شیر را امتحان کنید. کیکی که بوی آن به شما خواهد گفت که این تجربه جدید فوق‌العاده است. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک هلو با شیر را با شما به اشتراک می‌گذاریم و سپس، از جزئیات آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

مواد اولیه لازم برای کیک هلو با شیر

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
هلو ۱ عدد
کیک هلو با شیر
طرز تهیه کیک هلو با شیر

طرز تهیه کیک هلو با شیر

 

مرحله اول:

هلوها را بشورید و اجازه دهید خشک شوند. در این مدت به سراغ فر بروید و آن را روشن کنید. زمانی‌که قبل از گذاشتن قالب کیک در فر، آن را روشن می‌کنید، پف کیک شما از بین نمی‌رود. هلوهای خشک‌شده را رنده کنید و پوره آن را نگه دارید.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید و به همراه وانیل و شکر هم بزنید. هم زدن را به اندازه‌ای ادامه دهید که مایه پف کند و رنگ کرمی به خود بگیرد.

مرحله سوم:

شیر و روغن مایع را هم به ترتیب به مواد کیک اضافه کنید. بعد از آن‌ها، نوبت به پوره هلو می‌رسد. آن را هم در کاسه بریزید.

مرحله چهارم:

آرد و بیکینگ پودر باید برای کیک هلو با شیر الک شوند؛ چون این کار هوای بین ذرات آرد را از بین می‌برد و این کیک میوه‌ای شما بافت بهتری پیدا می‌کند. بعد از الک، ترکیب را در چند مرحله به مواد اضافه کنید. فقط حواستان باشد که مایه بیش از اندازه سفت یا شل نباشد. هم زدن را با لیسک انجام دهید تا پف کیک حفظ شود.

مرحله پنجم:

یک کاغذ روغنی مناسب کف قالب تهیه کنید تا کیک هلو و شیر شما به آن نچسبد. سپس، مایه را داخلش بریزید. در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد، حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز است تا کیک شما آماده شود. در نیم ساعت اول هم سعی کنید در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود. البته بدانید که کیک‌های میوه پف چندانی ندارند. بعد از گذشت این زمان، یک خلال بردارید و آن را داخل کیک بزنید. اگر هیچ ماده‌ای به آن نچسبید، کیک شما آماده است.

فر را خاموش کنید و اجازه دهید کیک هلو و شیر به مدت ۵ دقیقه در همان فر خاموش بماند. البته در این مدت در آن را باز نگه دارید تا گرمای زیاد رویه کیک شما را نسوزاند. این کیک آماده است تا آن را به شکلی که دوست دارید، تزئین کنید. انتخاب فیلینگ برای این کار به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید از مواد مختلفی برای این کار استفاده کنید.

کیک هلو با شیر
طرز تهیه کیک هلو با شیر

نکته‌های بهتر درست کردن کیک هلو با شیر

  • اگر به کاغذ روغنی دسترسی نداشتید، مقداری روغن مایع و آرد را ترکیب کنید و به کف و دیواره‌های قالب بمالید.
  • در کیک هلو و شیر می‌توانید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. دراین‌صورت، سفیده را با دور تند هم بزنید تا مانند خامه سفت شود. سپس، آن را در انتهای کار به ترکیب اضافه کنید.
  • می‌توانید مقداری از هلوها را نگه دارید. پوستشن را بگیرید و تکه‌تکه کنید. سپس، آن‌ها را روی مایه کیک بگذارید تا ظاهر زیبایی به کیک شما بدهد. برای این‌که این تکه‌ها به کف ظرف نروند، آن‌ها را با مقداری نشاسته ذرت ترکیب کنید.
  • اگر می‌خواهید هلوها را به شکل غرق‌شده در کارامل کف کیک بگذارید؛ اول هلوها را خلالی کنید. سپس، ۱ پیمانه شکر را با ۲ قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. هم بزنید تا به شکل کاراملی دربیاید. سپس، هلوها را کف قالب بچینید و مایه کارامل را روی آن‌ها بریزید. در نهایت هم مایه کیک را بریزید.
  • در کنار این کیک، گذاشتن خامه هم می‌تواند آن را زیباتر کند و هم مزه بهتری به آن بدهد. زمانی‌ هم که به خامه قنادی دسترسی ندارید، خودتان دست به کار شوید و خامه با سفیده تخم مرغ را در خانه درست کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا