کیک نسکافه‌ای

اگر اهل نوشیدنی‌های داغ مختلف باشید، بهتر است حتما کیک نسکافه را هم امتحان کنید. ترکیب این کیک با نوشیدنی‌های کافئین‌دار در روزهای سرد پاییز و زمستان یک ترکیب فوق‌العاده به حساب می‌آید. هم‌نشینی که می‌توانید انرژی را به تمام بدنتان تزریق کند و شما را برای کار یا گردش در روزهای سرد فصل سرما همراهی کند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک نسکافه‌ای را به شما خواهیم گفت. اگر یک بار تجربه کیک درست کردن داشته‌باشید، تهیه این کیک برایتان مانند آب خوردن خواهد بود.

مواد اولیه لازم برای کیک نسکافه‌ای

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
شیر ۱ و ¼ پیمانه
نسکافه ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کیک نسکافه‌ای
طرز تهیه کیک نسکافه‌ای

طرز تهیه کیک نسکافه‌ای

 

مرحله اول:

مقداری از شیر را گرم و نسکافه را در آن حل کنید. بعد از ترکیب شدن، بقیه شیر را به آن اضافه کنید و در زمانی‌که لازم بود، در مایه کیک بریزید. البته می‌توانید همین کار را با آب جوش انجام دهید. مقدار کمی آب جوش تهیه کنید و اجازه دهید نسکافه در آن حل شود. با این کار، کیک بهتری خواهید داشت.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و سپس، شکر و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید. این مواد باید به‌خوبی با هم ترکیب شوند. بهتر است برای این کار از همزن استفاده کنید تا کارتان در زمان کوتاه‌تری به پایان برسد. هم زدن را باید تا زمانی‌که همه مواد حالت کرمی‌رنگ و کشدار پیدا کنند، ادامه دهید.

مرحله سوم:

روغن مایع و شیر را به ترتیب به مایه همزده اضافه کنید و مخلوط کنید. در این زمان، مایه رقیق می‌شود و ممکن است مواد آن به اطراف بپاشد. برای جلوگیری از کثیف شدن از ظرف با دیواره‌های بلند استفاده کنید یا روی وسایل پارچه‌ای بگذارید تا کثیف نشوند. شستن پارچه راحت‌تر از تمیز کردن دیوارها و ظروف مختلف است.

مرحله چهارم:

بیکینگ پودر و نمک را در ظرف آرد بریزید و این سه مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. سپس، آن‌ها را ۳ بار الک کنید تا سبک شوند. با انجام چندباره الک، همه هوای اضافه بین ذرات گرفته می‌شود و کیک نسکافه بافت بهتری پیدا می‌کند. آرد را به مواد کیک نسکافه اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. بهتر است در این مرحله همزن را کنار بگذارید و با لیسک و به شکل دورانی هم بزنید.

مرحله پنجم:

کف قالب خود، کاغذ روغنی بگذارید و سپس، مایه را داخل آن بریزید. چند بار قالب را به زمین بکوبید تا هوای بین ذرات مایه کیک از بین برود. اگر کاغذ روغنی ندارید یا قالب شما به شکلی است که به‌راحتی نمی‌توان در آن، کاغذ روغنی گذاشت، یک قاشق غذاخوری آرد را با همان مقدار روغن مایع ترکیب کنید و با براش به داخل قالب بمالید. با این کار، کیک نسکافه شما به قالب نمی‌چسبد و به‌راحتی جدا می‌شود.

مرحله ششم:

باید فر را قبل را از شروع کار گرم کرده‌باشید. حالا قالب را در آن بگذارید و اجازه دهید دما روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد. در نیم ساعت اول در فر را به‌هیچ‌وجه باز نکنید. با این کار جریان هوا پف کیک شما را از بین می‌برد. بعد از ۴۰ دقیقه یک سیخ چوبی بردارید و در قسمتی از کیک فرو کنید. اگر بعد از بیرون آوردن، هیچ ماده‌ای به آن نچسبید، پس، کیک شما آماده است. فر را خاموش کنید و آن را بیرون آورید. بعد از خنک شدن، مقداری پودر قند روی آن بپاشید.

کیک نسکافه‌ای
طرز تهیه کیک نسکافه‌ای

نکته‌های بهتر درست کردن کیک نسکافه‌ای

  • برای داشتن کیک با بافت اسفنجی‌تر، زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید.
  • به سلیقه خود برای تزئین از مواد مختلفی مانند خامه فرم‌گرفته یا شکلات آب‌شده استفاده کنید.
  • اگر علاقه‌مند هستید، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو هم به مایه کیک بزنید. به هر اندازه که پودر کاکائو اضافه کردید، مقدار آرد را کم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا