کیک موز و گردو

بعضی اوقات کیک‌های ساده آدم را خسته می‌کنند و باعث می‌شوند دلتان نخواهد به سراغ درست کردن آن بروید. در این زمان، میوه‌های مختلف مانند موز می‌تواند شما را ترغیب کنند که کیک تازه‌ای بپزید. کیک موز و گردو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است می‌خواهند عطر این دسر در خانه بپیچد. اگر در خانه دو عدد موز دارید، سریع‌تر دست به کار شوید و این دسر خوشمزه را برای خود و عزیزانتان درست کنید. کیکی که مطمئن باشید بعد از اولین بار تهیه کردن آن، عاشق آن می‌شوید. در ادامه این مطلب دسپخت، به شما می‌گوییم طرز تهیه کیک موز و گردو به چه شکل است.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک موز و گردو

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
موز ۲ عدد
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
گردو ۱ پیمانه
کیک موز و گردو
طرز تهیه کیک موز و گردو

دستور تهیه کیک موز و گردو

 

مرحله اول:

موزها را پوست بگیرید و خرد کنید. می‌توانید آن‌ها را با رنده، ریز کنید یا این‌که، یک چنگال بردارید و آن‌ها را به شکل پوره‌شده دربیاورید.

مرحله دوم:

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و سفیده‌ها را با دور تند همزن بزنید تا سفت شوند. می‌توانید بعد از حجیم شدن، نصف شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مانند خامه سفیدرنگ شوند و هیچ بخشی از آن، حالت مایع نداشته‌باشد.

مرحله سوم:

زرده تخم مرغ، نصف دیگر شکر و وانیل را در یک ظرف دیگر بریزید و هم بزنید. باید بعد از ۵ دقیقه به یک مایع کرمی‌رنگ و کشدار برسید. سپس، روغن مایع را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

آرد را برای کیک موز و گردو باید الک کنید. این کار را ۳ بار انجام دهید تا تمام ذرات آرد از هم باز شوند. سپس، آن را به‌آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. هم زدن را به‌صورت دورانی انجام دهید و مایه را از پایین به سمت بالا بیاورید.

مرحله پنجم:

گردو و موز را به همراه سفیده تخم مرغ به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. این کار را تا وقتی انجام دهید که همه مواد در هم ترکیب شوند و گردو یا موز در یک قسمت بیشتر از بقیه بخش‌ها نباشد.

مرحله ششم:

مایه کیک موز و گردو را در فر از قبل گرم‌شده بگذارید. برای این‌که مایه به قالب کیک نچسبد، از کاغذ روغنی یا ترکیب روغن و آرد استفاده کنید. بعد از ۴۰ دقیقه کیک شما در فر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد آماده می‌شود. بعد از تست با خلال دندان، آن را از فر دربیاورید و صبر کنید تا سرد شود. سپس، آن را با مواد مختلفی مانند پودر قند یا تکه‌های موز و گردو تزئین کنید.

کیک موز و گردو
طرز تهیه کیک موز و گردو

نکته‌های بهتر درست کردن کیک موز و گردو

  • موز را می‌توانید در ابتدا به زرده‌های تخم مرغ هم اضافه کنید.
  • بعضی از افراد شکلات چیپسی هم به ترکیبات کیک موز و گردو اضافه می‌کنند.
  • دارچین عطر خوبی به کیک می‌دهد، می‌توانید آن را به همراه وانیل به مواد اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید تکه‌های گردو در کیک معلوم باشند، آن‌ها را آردپاشی کنید تا در کف ظرف فرو نروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا