کیک مرغ

دورهمی‌های امروزی دیگر مانند گذشته نیستند اما هنوز هم پا بر جا هستند و افراد به مناسبت‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند و به گفت‌وگو می‌پردازند. یکی از تفاوت‌هایی که بین این دورهمی‌ها وجود دارد، غذاهایی است که میزبان با آن‌ها پذیرایی می‌کند. این روزها سالاد الویه، ماکارونی و کیک مرغ بیشتر سر سفره‌ها به چشم می‌خورد و افراد گروه‌های سنی مختلف هم از آن استقبال می‌کنند. کیک مرغ غذایی است که می‌توانید مطمئن باشید که اکثر افراد به آن علاقه‌مند می‌شوند. اگر دورهمی پیش رو دارید، بهتر است با طرز تهیه کیک مرغ در این مطلب دسپخت به‌طور کامل آشنا شوید.

مواد اولیه لازم برای کیک مرغ

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۲۵۰ گرم
پیازچه ۲۰۰ گرم
خیارشور ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
جعفری ۲۰۰ گرم
نان تست به اندازه دلخواه
سس مایونز ۱ پیمانه
ماست شیرین ۱/۲ پیمانه
لیمو ترش ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
کیک مرغ
طرز تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ

 

مرحله اول:

قبل از هر کاری، سینه مرغ را داخل قابلمه بگذارید و مقداری آن به آن اضافه کنید. روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. زمانی که به‌ جوش آمد و کمی کف روی آن تشکیل شد، آب را عوض کنید و یک بار دیگر آب داخل آن بریزید و به همراه مقداری نمک، زردچوبه و یک عدد پیاز بگذارید تا به مدت یک ساعت پخته شود.

مرحله دوم:

پیازچه و خیارشور را به شکل دلخواه مانند نگینی خرد کنید. سپس، جعفری‌ها را بشورید و بعد از خشک شدن به اندازه دلخواه ساطوری کنید.

مرحله سوم:

اگر مرغ پخته شده‌است، زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید که سرد شود. سپس، آن را به شکل دلخواه خرد کنید. می‌توانید سینه مرغ را ریش‌ریش کنید.

مرحله چهارم:

خیارشور، پیازچه، جعفری و مرغ ریش‌ریش‌شده را در یک ظرف بزرگ بریزید.

مرحله پنجم:

حالا به سراغ درست کردن سس بروید. سس مایونز، ماست، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. مواد کیک مرغ را به‌خوبی هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند. سپس، این سس را روی مواد بریزید و اجازه دهید که به تمام قسمت‌ها برسد.

مرحله ششم:

دور نان‌های تست را بگیرید و آن‌ها را کف قالب بچینید تا پر شود. سپس، مواد کیک را روی آن‌ها بریزید و یک لایه صاف ایجاد کنید. دوباره یک لایه نان بگذارید و مایه کیک مرغ را روی آن بریزید. این کار را تا تمام شدن مواد انجام دهید.

مرحله هفتم:

کیک مرغ خود را با مواد دلخواه مانند هویج، خیارشور و ذرت تزئین کنید. همین‌طور، می‌توانید از گوشه‌های نان تست هم برای این کار کمک بگیرید. سپس، روی آن را سلفون بکشید و اجازه دهید برای مدت حداقل دو ساعت در یخچال بمانند. سرد شدن طعم بهتری به کیک شما می‌دهد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک مرغ

  • سیب‌زمینی و قارچ هم می‌تواند کیک مرغ شما را خوشمزه کند.
  • برای تزئین گردو و گوجه فرنگی گیلاسی هم انتخاب خوبی هستند.
  • ریختن ژامبون به جای سینه مرغ عطر و طعم خوبی به کیک شما می‌دهد.
  • اگر علاقه‌مند باشید، دو عدد تخم مرغ آبپز هم می‌توانید به این مواد اضافه کنید.
  • اگر به جای ماست، پنیر پیتزا به مواد اضافه کردید، آن‌ها را داخل ساندویچ‌ساز بریزید که بعد از گرم شدن، پنیرها آب شوند.
  • ریختن خامه در سس کیک آن را لذیذتر می‌کند. البته شما به جای هر دوی آن‌ها می‌توانید از ماست خامه‌ای استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا