کیک مخملی

برای مناسبت‌های عاشقانه می‌توانید از کیک ساده استفاده نکنید. به جای آن، به سراغ کیک مخملی بروید که با رنگ قرمز تهیه می‌شود. اگر یک قالب به شکل قلب هم تهیه کنید، می‌توانید کیک ساده اما مناسبی برای بپزید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک مخملی را به شما آموزش می‌دهیم. درست کردن آن هیچ سختی ندارد و مانند سایر کیک‌ها می‌توانید در خانه درست کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک مخملی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
روغن ۳/۴ پیمانه
باتر میلک ۱ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
رنگ خوراکی قرمز به اندازه دلخواه
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای‌خوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کیک مخملی
طرز تهیه کیک مخملی

طرز تهیه کیک مخملی

 

مرحله اول:

برای کیک مخملی در ابتدا آرد را ۳ بار الک کنید تا گلوله‌های آن از هم باز شوند. سپس، شکر، نمک و جوش شیرین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم:

روغن مایع، رنگ خوراکی و سرکه را در یک ظرف دیگر بریزید و هم بزنید. آن را کنار بگذارید تا در آخر به ترکیب اضافه کنید.

مرحله سوم:

باترمیلک را داخل ظرف آرد بریزید و هم بزنید. سپس، ترکیب روغن را اضافه کنید. در نهایت هم تخم‌مرغ‌ها را در ظرف بریزی و به‌خوبی هم بزنید تا مواد یکدست شوند. مایه کیک مخملی را در قالب مناسب بریزید. برای این‌که کیک شما به قالب نچسبد، مقداری کاغذ روغنی به کف و دیواره‌های آن بزنید. اگر به کاغذ روغنی دسترسی ندارید، یک قاشق روغن را با نصف قاشق آرد ترکیب کنید و با براش به کف و دیواره‌های ظرف بمالید.

مرحله چهارم:

مایه کیک را در فر از قبل روشن‌شده بگذارید. زود گرم کردن فر باعث می‌شود کیک بهتری داشته‌باشید. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه کیک مخملی شما آماده است. برای مطمئن شدن، حتما یک سیخ چوبی داخل کیک بزنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید، کیک شما آماده است.

مرحله پنجم:

بعد از خنک شدن، کیک را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. قسمتی را هم که پف کرده، جدا کنید و کنار بگذارید. سپس، روی هر لایه شربتی با طعم دلخواه بریزید. سپس، روی لایه اول خامه، تکه‌های موز و گردو بگذارید و سپس، لایه دوم را روی آن قرار دهید.

مرحله ششم:

بعد از لایه گذاشتن کیک‌ها روی هم، روی لایه دوم هم خامه بریزید. اگر می‌خواهید، می‌توانید همین کار را با دیواره‌های آن انجام دهید. سپس، لایه پف‌کرده کیک را به‌صورت پودر درآورید و روی آن بریزید. حالا کیک مخملی شما آماده است تا نوش جان کنید. =

کیک مخملی
طرز تهیه کیک مخملی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک مخملی

  • برای تهیه باترمیلک مقداری آبلیمو را در یک پیمانه شیر بریزید و هم بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا شیر ببرد.
  • به جای جوش شیرین می‌توانید از بیکینگ پودر استفاده کنید. فقط مقدار آن باید دوبرابر مقدار جوش شیرین باشد.
  • برای تزئین به جای خامه فرم‌گرفته قنادی، مقداری پنیر خامه‌ای، پودر قند، کره و وانیل را با هم ترکیب و استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا