کیک لیمو ترش

اسم کیک لیمو ترش که می‌آید، اکثر افراد گمان می‌کنند که قرار است با کیک‌های شیرین خداحافظی کنند و به دسری ترش سلام بگویند. درصورتی‌که این شیرینی هیچ تفاوتی با سایر کیک‌ها ندارد و مزه آن مانند بقیه، شیرین است. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را به‌طورکامل برایتان می‌آوریم و می‌گوییم که درست کردن آن چه فوت‌وفن‌هایی همراه خود دارد.

مواد اولیه لازم برای کیک لیمو ترش

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
آب لیمو ترش تازه ۱/۴ پیمانه
زُست لیمو ۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق مرباخوری
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش

طرز تهیه کیک لیمو ترش

 

مرحله اول:

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و سپس، وانیل را روی آن‌ها بریزید. سپس، شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که مایه کرمی‌رنگ شود و حالت خامه‌ای پیدا کند.

مرحله دوم:

روغن مایع و شیر را به‌ترتیب به مایه اضافه کنید. برای اوقاتی که شیر ندارید، می‌توانید تهیه کیک با ماست به جای شیر را یاد بگیرید. بعد از هم زدن آن‌ها، نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد. آرد را باید با بیکینگ پودر الک کنید. این کار را سه بار انجام دهید تا هیچ هوایی بین ذرات آرد باقی نماند و کیک لیمو ترش شما بافت خوبی داشته‌باشد.

مرحله سوم:

در آخر، زست و آب لیمو ترش را اضافه کنید. حالا مواد را داخل قالب کیک بریزید. برای این‌که مواد به قالب نچسبد، از کاغذ روغنی استفاده کنید اما اگر به آن دسترسی ندارید، مقداری روغن یا کره را با کمی آرد ترکیب و به کف و دیواره‌های ظرف بمالید. سپس، مایه کیک را بریزید. تفاوتی ندارد از کدام یک از انواع قالب کیک استفاده می‌کنید. این انتخاب به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله چهارم:

فر را قبل از شروع کار روشن کنید تا گرم شود. سپس، قالب را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید و ۴۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. البته از آن‌جایی‌که دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند، حتما قبل از درآوردن، نگاه کنید دسر شما آماده شده‌است یا خیر. برای این کار یک خلال چوبی بردارید و داخل کیک فرو کنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید، کیک شما پخته شده‌است و می‌توانید آن را درآورید. اما حواستان به علت‌های خشک شدن کیک بعد از پخت باشد تا دسر خوبی را نوش جان کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک لیمو ترش

  • این کیک پف کمی خواهد داشت.
  • در ریختن زست لیمو زیاده‌روی نکنید؛ چون باعث تلخ شدن کیک می‌شود.
  • برای تزئین، مقداری آب لیمو با پودر قند مخلوط کنید یا این‌که خامه با سفیده تخم مرغ درست کنید.
  • می‌توانید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را جداگانه بزنید تا شبیه خامه شود و آن را در انتها و با لیسک به مواد اضافه کنید.
  • می‌توانید برای این کیک از باترمیلک استفاده کنید. یعنی شیر را با آبلیمو مخلوط کنید و چند دقیقه زمان دهید تا ببندد. سپس، آن را در آخر به مواد اضافه کنید.
  • به جای شیر، می‌توان از ماست شیرین چکیده یا آب جوش استفاده کرد. اگر آب جوش در این کیک می‌ریزید، مقدار آن کم باشد و به‌آرامی اضافه کنید تا تخم‌مرغ‌ها پخته نشوند.
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش
کیک لیمو ترش
طرز تهیه کیک لیمو ترش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا