کیک فنجانی

این روزها درست کردن غذا به شکلی جداگانه برای افراد یکی از راه‌هایی است که دیزاین زیبایی برای پذیرایی آماده کنید. اگر دوستان خود را دعوت کرده‌اید، می‌توانید با کیک‌ فنجانی به‌عنوان دسر یا عصرانه از آن‌ها پذیرایی کنید. این کیک را در ظروف جداگانه و با تزئین‌های خاص هر فرد آماده کنید تا آن‌ها را سر ذوق بیاورید. در ادامه این مطلب دسپخت، روش پخت کیک فنجانی ساده را به شما می‌گوییم. با موادی که آماده کرده‌ایم، ۶ کیک فنجانی متوسط خواهید داشت. دستور این دسر شبیه طرز تهیه کیک کاکائویی است اما در جزئیات با هم متفاوت هستند.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک فنجانی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
شیر ۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
کیک فنجانی
طرز تهیه کیک فنجانی

دستور تهیه کیک فنجانی

 

مرحله اول:

برای تهیه کیک فنجانی نیازی به فر ندارید اما اگر مایل بودید، می‌توانید از فنجان‌های مناسب استفاده کنید و در آن بگذارید. در غیراین‌صورت، به اندازه نصف فنجان‌ها در قابلمه مناسب برای تمام آن‌ها آب بریزید و روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. قبل از دست به کار شدن، دلیل خشک شدن کیک را هم بدانید تا بتوانید مشکلات آن‌ها را رفع کنید و کیک خوبی داشته‌باشید.

مرحله دوم:

برای از بین بردن هوای بین ذرات مواد خشک، ۳ بار آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کنید. اگر به پودر کاکائو علاقه ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید. در صورت نریختن، کیک شما حالت کرمی‌رنگی پیدا می‌کند. البته می‌توانید از رنگ‌های خوراکی برای بهتر شدن ظاهر کیک فنجانی استفاده کنید.

مرحله سوم:

شکر، تخم مرغ و وانیل را در یک ظرف بریزید و با همزن خوب بزنید. اگر از همزن دستی استفاده می‌کنید، لازم است مخلوط کردن را مدت زمان طولانی‌تری انجام دهید تا مواد حالت کشدار و کرمی‌رنگی پیدا کنند.

مرحله چهارم:

روغن، شیر و مخلوط آرد را به‌ترتیب به مواد کیک اضافه کنید. برای هم زدن آرد از لیسک استفاده کنید و تنها مخلوط شدن مواد برای آن کافی است. دورانی هم زدن باعث می‌شود پف کیک‌های فنجانی از بین نرود.

مرحله پنجم:

داخل فنجان‌ها کره بمالید و سپس، آردپاشی کنید. بعد از ریختن آرد، فنجان‌ها را برگردانید تا آردهای اضافه از داخل آن پاک شوند.

مرحله ششم:

مواد را تا نیمه فنجان‌ها بریزید و بعد، در قابلمه بگذارید و دم‌کنی را فراموش نکنید. مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای پخت کیک‌های فنجانی کافی است. برای مطمئن شدن یک خلال دندان بردارید و در کیک‌ها فرو کنید. اگر هیچ موادی از کیک به خلال نچسبید؛ پس، کیک فنجانی شما آماده است.

مرحله هفتم:

کیک‌های فنجانی را از قالب خارج کنید و اجازه دهید سرد شوند. سپس، با شکلات آب‌شده، پودر قند و موارد دیگر تزئین کنید.

کیک فنجانی
طرز تهیه کیک فنجانی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک فنجانی

  • در طول دم گذاشتن کیک فنجانی در قابلمه را برندارید.
  • خامه فرم‌گرفته و شکلات رنگی برای تزئین کیک فنجانی فوق‌العاده است.
  • می‌توانید فنجان‌ها را داخل قابلمه بگذارید و سپس، آب جوش در قابلمه بریزید.
  • اگر در نصف مایه کیک پودر کاکائو بریزید، کاپ‌کیک‌های دورنگ خواهید داشت.
  • شکلات تکه‌ای در وسط مواد بریزید تا آب شوند و شکل بهتری به کیک‌های فنجانی بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا