کیک شیفون

کیک اسفنجی تنها در کنار خامه به یک انتخاب فوق‌العاده تبدیل می‌شود؛ اما اگر شک دارید که می‌خواهید کیک خود را با خامه یا بدون آن درست کنید، سریع دست به کار شوید. مواد اولیه موردنیاز کیک شیفون را آماده کنید که برای این اوقات دسر مناسب‌تری است. این کیک به دلیل بافت خود به‌راحتی رول می‌شود و پف زیادی هم دارد. علاوه‌براین، به‌راحتی می‌توانید آن را خامه‌کشی کنید. پس، سریع‌تر طرز تهیه کیک شیفون را در این مقاله دسپخت بخوانید.

مواد اولیه لازم برای کیک شیفون

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱ و ¼ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
شیر ¾ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای‌خوری
کیک شیفون
طرز تهیه کیک شیفون

طرز تهیه کیک شیفون

 

مرحله اول:

تخم‌مرغ‌های خنک را بشکنید و سفیده و زرده آن‌ها را در دو ظرف جداگانه بریزید. سپس، سفیده‌ها را با دور تند همزن بزنید تا زمانی‌که شروع به پف کردن کند. سپس، نصف شکر را به آن اضافه کنید تا کاملا سفت شود. نباید هیچ حالت مایعی به جا بماند و وقتی ظرف را برعکس کردید، سفیده تخم مرغ سر جای خود باقی بماند. طرز تهیه کیک کاکائویی هم به همین شکلی است که این کیک را درست می‌کنیم و می‌توانید برای تنوع، آن را هم امتحان کنید.

مرحله دوم:

به سراغ زرده‌های تخم مرغ کیک شیفون بروید. روی آن‌ها وانیل و نمک بریزید و هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که از حالت لختگی خارج شوند. سپس، باقی‌مانده شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا در نهایت، به یک مایه کرمی‌رنگ و کشدار برسید.

مرحله سوم:

به‌ترتیب روغن و شیر را به مواد کیک شیفون اضافه کنید. بهتر است بعد از اضافه کردن هر کدام از آن‌ها، همه مواد را به مدت یک دقیقه هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم:

آرد و بیکینگ پودر باید با هم ترکیب و الک شوند. با این کار، کیک شیفون شما بافت بهتری پیدا می‌کند. بیکینگ پودر را به آرد اضافه و ۳ بار الک کنید. سپس، آن‌ها را در چند مرحله در ظرف مایه کیک بریزید. بعد از ریختن، بهتر است از لیسک برای هم زدن آن‌ها استفاده کنید.

مرحله پنجم:

سفیده تخم مرغ را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا پف سفیده‌ها از بین نرود. وقتی مایه یکدست شد، آن را در قالب بریزید. برای این‌که کیک به قالب نچسبد، از کاغذ روغنی استفاده کنید. اگر متوجه شدید کاغذ روغنی ندارید، مقداری آرد را با روغن ترکیب کنید و روی کف و دیواره‌های ظرف بمالید. داخل سینی فر هم مقداری آب جوش بریزید تا کیک رطوبت کافی داشته‌باشد.

مرحله ششم:

کیک شیفون شما باید حدود ۴۰ دقیقه در فر بماند. حتما فر را قبل از گذاشتن کیک در آن، داغ کنید. با این کار، این دسر خوشمزه شما بهتر آماده می‌شود. بعد از گذشت این زمان، یک خلال دندان بردارید و آن را داخلش فرو ببرید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید و تمیز بیرون آمد، کیک شیفون شما آماده است. فر را خاموش کنید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه در فر خاموش با در باز بماند. سپس، آن را بیرون آورید.

مرحله هفتم:

کیک شیفون را با سلیقه خود به هر شکلی که دوست دارید، تزئین کنید. فقط اجازه دهید قبل از تزئین به‌خوبی سرد شود. یاد گرفتن طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ یکی از بهترین راه‌ها برای زمانی است که به خامه صبحانه یا قنادی دسترسی ندارید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک شیفون

  • این کیک برای مدل کیک‌های خامه‌ای یک‌طبقه انتخاب درستی است.
  • با اضافه کردن پودر یا کرم تارتار به سفیده، بافت سفت‌تری به آن بدهید.
  • اگر می‌خواهید کیک شیفون خود را روی شعله اجاق درست کنید، حتما زیر آن شعله‌پخش‌کن بگذارید.
  • به جای شیر می‌توانید مقداری آب در کیک بریزید. همین‌طور، استفاده نصف‌نصف از آن‌ها، هیچ ایرادی ندارد.
  • با ریختن ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، طعم تازه‌ای را امتحان کنید. آن را در آب جوش حل و سپس، صبر کنید تا خنک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا