کیک شکلاتی

بعضی از کیک‌ها با رنگ و عطر خود دل همه را می‌برند. کیک شکلاتی که روی آن با توت‌فرنگی‌های تازه تزئین شده‌است، می‌تواند حتی آدم‌های سیر را هم وسوسه کنند از آن بخورند. کیک شکلاتی با یک چای تازه‌دم می‌تواند یک انتخاب کامل برای دورهمی‌های عصرانه باشد. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک شکلاتی را در اختیارتان می‌گذاریم و چند نکته برای پخت آن به شما می‌گوییم که عطر بهترین کیک در فضای خانه شما بپیچد.

مواد اولیه لازم برای کیک شکلاتی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
شکلات تخته‌ای ۵۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
کیک شکلاتی
طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی

 

مرحله اول:

قبل از هر اقدامی، فر را روشن کنید تا زمانی‌که کیک شکلاتی را در آن می‌گذارید، داغ باشد. با این کار، پف کیک از بین نمی‌رود و حالت خمیری پیدا نمی‌کند.

مرحله دوم:

شکلات را در ظرف استیل بریزید و آن را روی بخار آب جوش بگذارید. اجازه دهید شکلات به‌طور کامل آب شود و حالت رقیقی پیدا کند.

مرحله سوم:

تخم‌مرغ‌ها را یک به یک بشکنید و در یک ظرف بزرگ بریزید. اضافه کردن آن‌ها در یک ظرف جداگانه کمک می‌کند اگر یکی از آن‌ها خراب بود، خرابی را به بقیه منتقل نکند. سپس، روی تخم‌مرغ‌ها کمی نمک و وانیل بریزید و در نهایت، شکر را به آن اضافه کنید. این مواد را با همزن به‌خوبی مخلوط کنید. معمولا مواد در این مرحله حالت خامه‌ای و کشدار پیدا می‌کنند. اگر تخم مرغ نداشتید، از دستور کیک بدون تخم مرغ استفاده کنید.

مرحله چهارم:

اول روغن مایع و سپس، شیر را به مواد قبل اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. طوری که هیچ مواد ته‌نشینی در ته ظرف وجود نداشته‌باشد. البته می‌توان این کیک را هم بدون شیر درست کرد. تنها باید طرز تهیه کیک بدون شیر را یاد بگیرید.

مرحله پنجم:

بیکینگ پودر، آرد و کاکائو را با هم مخلوط و سه بار الک بزنید. با این کار، هوای بین ذرات آرد از بین می‌رود و کیک شکلاتی بهتری خواهید داشت. به‌آرامی مخلوط آرد را به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید. لازم نیست که از همزن با دور تند استفاده کنید. تنها ترکیب کردن با لیسک کافی است.

مرحله ششم:

شکلات آب‌شده را به مواد اضافه کنید و بعد از هم زدن در قالب بریزید. اگر به جای شکلات پودر کاکائو دارید، طرز تهیه کیک کاکائویی را بخوانید. در ادامه، برای این‌که مواد کیک به قالب نچسبد، به اندازه کف ظرف کاغذ روغنی تهیه کنید و زیر مواد بگذارید. سپس، مواد را روی آن‌ها بریزید. چند بار ظرف را به کف زمین بکوبید تا هوای بین مواد از بین برود.

مرحله هفتم:

مواد کیک شکلاتی را در فر بگذارید و بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا پخته شود. در نیم ساعت اول به هیچ وجه در فر را باز نکنید؛ چون هوای داخل آن از بین می‌رود و باعث می‌شود پف کیک خراب شود. معمولا دمای ۱۸۰ درجه برای این کیک مناسب است.

مرحله هشتم:

پخت کیک شکلاتی را با خلال دندان امتحان کنید. خلال را وارد کیک کنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید، کیک شما آماده است. در غیراین‌صورت، کمی بیشتر به آن زمان دهید که همه بخش‌های آن آماده شوند.

کیک شکلاتی
طرز تهیه کیک شکلاتی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک شکلاتی

  • کمی نمک باعث می‌شود بوی بد تخم مرغ از بین برود.
  • میوه‌هایی مانند توت فرنگی و گیلاس برای تزئین این کیک مناسب هستند.
  • برای تزئین کیک شکلاتی می‌توانید از پودر نارگیل و پودر پسته استفاده کنید.
  • بعد از خاموش کردن فر، اجازه دهید کیک به مدت ۵ دقیقه درون فر خاموش بماند.
  • اگر برای خوش‌عطر کردن کیک، وانیل ندارید، یک قاشق چای‌خوری گلاب به آن اضافه کنید.
  • اگر دوست داشتید کیک مقوی و کم‌کالری‌تر داشته‌باشید، به جای نوع شکلاتی به سراغ درست کردن کیک با شیره خرما بروید.
  • اگر کاغذ روغنی در دسترس نیست؛ یک قاشق چای‌خوری آرد و یک قاشق چای‌خوری روغن را مخلوط و به دیواره‌ها و کف قالب بمالید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا