کیک شنی

تنها مواد اولیه نیستند که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و به یک کیک تازه برسید. کیک شنی، بافتی مانند بقیه کیک‌ها دارد اما ظاهر آن متفاوت است و به دلیل داشتن پودر نارگیل عطر و طعم جدیدی دارد. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک شنی را به تمام فوت و فن‌هایش در اختیارتان می‌گذاریم؛ بنابراین، اگر اولین بار است که می‌خواهید آشپزخانه را به آتش بکشید، خیالتان راحت باشد که با این دستور یک کیک فوق‌العاده برای خود و عزیزانتان درست می‌کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک شنی

نام مواد مقدار لازم
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شیر گرم ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
شکلات سفید ۵۰ گرم
شیر ۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل ۱ پیمانه
کیک شنی
طرز تهیه کیک شنی

طرز تهیه کیک شنی

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و مواد مواد موردنیاز خود را بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند. تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بکشنید و سپس، شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که احساس کنید دانه‌های شکر آب شده‌اند و مواد حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کرده‌اند.

مرحله دوم:

به‌ترتیب روغن مایع و شیر گرم را اضافه کنید و بعد از ریختن هر کدام، خوب هم بزنید تا تمام مواد یکدست شوند. در نهایت، آرد و بیکینگ پودر الک‌شده را به آن‌ها اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. هم زدن با لیسک اجازه نمی‌دهد که پف کیک از بین برود.

مرحله سوم:

مایه کیک شنی را داخل قالب بریزید. البته قبل از این کار، حتما آن را چرب و آردپاشی کنید تا مواد به دیواره‌های آن نچسبند. کیک شما حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه دیگر آماده‌است؛ اما حتما قبل از برداشتن، آماده بودن آن را با یک خلال دندان چک کنید. اگر هیچ تکه‌ای از مواد کیک به آن نچسبید، کیک شما آماده است. فر را خاموش و در آن را باز کنید. بعد از ۵ دقیقه کیک را از فر دربیاورید.

مرحله چهارم:

پودر نارگیل را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد اما باید حواستان باشد که آن را نسوزانید. سپس، شکلات را به روش بن‌ماری حل و با شیر ترکیب کنید.

مرحله پنجم:

یک لایه ترکیب شیر و شکلات را روی کیک شنی بریزید. سپس، یک لایه پودر نارگیل را روی آن بپاشید. حالا کیک شنی شما آماده است تا نوش جان کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک شنی

  • ریختن پودر هل عطر خوبی به کیک شنی شما می‌دهد؛ اما اضافه کردن آن به سلیقه شما بستگی دارد.
  • برای رویه، به جای ترکیب شیر و شکلات، استفاده از شیر عسلی هم امکانپذیر است. فقط یادتان باشد که آن را چند ساعت حرارت دهید تا پخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا