کیک سیب و دارچین

دنیای کیک‌ها بی‌انتها است و شما می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید، درست کنید؛ اما کیک سیب و دارچین یکی از قدیمی‌ترین‌ها است که عطر آن برای روزهای سرد پاییزی غوغا می‌کند. دسری که باید حتما آن را درست کنید و روزهای بارانی همراه یک فنجان چای نوش جان کنید. برای این‌که این کیک حالت خمیری نداشته‌باشد، لازم است آن را با اندازه‌های درست آماده کنید.

در ادامه این مطلب دسپخت، مواد اولیه لازم برای این کار و طرز تهیه آن را در اختیارتان می‌گذاریم. علاوه‌براین، چند نکته هم درباره آن در اختیارتان می‌گذاریم تا بهترین کیک خود را آماده کنید. اگر میوه در کیک را دوست ندارید، طرز تهیه کیک اسفنجی با شیره خرما به همراه دارچین را امتحان کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک سیب و دارچین

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
سیب ۳ عدد
گردو ½ پیمانه
دارچین ۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق مرباخوری
کیک سیب و دارچین
طرز تهیه کیک سیب و دارچین

دستور تهیه کیک سیب و دارچین

 

مرحله اول:

قبل از هر کاری، فر را روشن کنید تا دمای آن برای پخت آماده شود. سپس، یک عدد سیب بردارید و آن را به‌صورت ورقه‌ای برش دهید. روی آن دارچین و یک قاشق غذاخوری شکر بریزید. دو سیب بعدی را رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید. آن‌ها را کنار بگذارید تا در انتهای آماده کردن کیک سیب به بقیه مواد اضافه کنید.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. وانیل و شکر را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید. این کار را تا ۵ دقیقه انجام دهید تا مایه کیک حالت کرمی‌رنگ و کشدار پیدا کند.

مرحله سوم:

به‌ترتیب روغن و شیر را در کیک سیب بریزید و هم بزنید. بهتر است شیر را قبل از شروع کار بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط باشد. سپس، دو سیب رنده‌شده و گردو را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم:

آرد را با بیکینگ پودر و نوک قاشق چای‌خوری نمک مخلوط و ۳ بار الک کنید. با این کار، کیک سیب شما بافت بهتری پیدا می‌کند و هیچ هوایی بین مواد آن باقی نمی‌ماند. آرد و موادی را که با آن مخلوط کرده‌اید به آرامی به مایه کیک اضافه کنید. تنها مخلوط شدن آن‌ها کافی است و نیازی به هم زدن سریع نیست.

مرحله پنجم:

برای این‌که مواد به قالب نچسبند، کاغذ روغنی کف آن بگذارید و مواد را داخل آن بریزید. سپس، سیب سوم را که رنده کرده‌بودید، روی آن بچینید. کیک سیب را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پخته شود. بعد از باز کردن در، یک سیخ چوبی بردارید و در کیک فرو کنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید؛ پس، کیک شما آماده است. فر را خاموش کنید و اجازه دهید کیک در همانجا به مدت ۵ دقیقه با در باز بماند.

مرحله ششم:

کیک سیب خود را از فر بیرون آورید و آن را در هر ظرفی که دوست دارید، بگذارید. سپس، با چای نوش جان کنید.

کیک سیب و دارچین
طرز تهیه کیک سیب و دارچین

نکته‌های بهتر درست کردن کیک سیب و دارچین

  • برای تزئین می‌توانید روی کیک پودر قند بریزید.
  • از ترکیب روغن و آرد برای چرب کردن قالب استفاده کنید.
  • می‌توانید هر ۳ سیب را به‌صورت ورقه‌ای روی کیک بگذارید.
  • اضافه کردن گردو سلیقه‌ای است اما عطر کیک را بهتر می‌کند.
  • نیم ساعت اول، در فر را باز نکنید تا هوایی جابه‌جا نشود؛ چون پف کیک از بین می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا