کیک زعفرانی

کیک‌ها علاوه بر بافت نرم و خوب باید عطر بی‌نظیری داشته‌باشند. طرز تهیه کیک زعفرانی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از عطر این دسر خوش‌مزه مست شوند. زعفران یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به کیک خود اضافه کنید تا بوی خوشی به خود بگیرد. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور پخت کیک زعفرانی را در اختیارتان می‌گذاریم و می‌گوییم چطور این کار را به بهترین حالت تهیه کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک زعفرانی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۱/۳ پیمانه
کیک زعفرانی
طرز تهیه کیک زعفرانی

دستور تهیه کیک زعفرانی

 

مرحله اول:

تخم مرغ و شیر را بیرون یخچال بگذارید تا برای کیک زعفرانی هم‌دمای محیط شوند. سپس، زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و در دو ظرف مختلف بریزید. سفیده‌ها را با دور تند همزن خوب بزنید تا حجیم شوند. بعد از این‌که پف کردند و با تکان دادن ظرف، از آن بیرون ریخته نشدند، آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم:

زرده تخم مرغ را با وانیل و شکر مخلوط کنید. باید آنقدر هم بزنید تا این ترکیب حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کنند و به رنگ زرد دربیایند. بعد از یکدست شدن، شیر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا همه مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

آرد کیک زعفرانی باید الک شود. ۳ بار آرد و بیکینگ پودر را الک بزنید و سپس، به ترکیبات کیک اضافه کنید. در این مرحله همزن را کنار بگذارید و با لیسک فرایند مخلوط شدن را پیش ببرید. با حرکات آرام و دورانی اجازه دهید همه مواد با هم ترکیب شوند. سپس، زعفران و گلاب را به مواد اضافه کنید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان عطر زعفران را دوست نداشت، طرز تهیه کیک کاکائویی با شیر را هم یاد بگیرید تا در این زمان آن را امتحان کنید.

مرحله چهارم:

در مرحله آخر، سفیده تخم مرغ را به مواد کیک زعفرانی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. سپس، این مواد را در قالب کیک بریزید. برای این‌که کیک شما بعد از پختن به قالب نچسبد، بهتر است از کاغذ روغنی استفاده کنید. دیواره و کف قالب را با این کاغذ بپوشانید؛ اما اگر به این کاغذها دسترسی ندارید یا قالب شما طوری است که نمی‌توان از کاغذ استفاده کرد؛ مقداری آرد و روغن را با هم ترکیب کنید و با براش به کف و دیواره‌های ظرف بمالید. سپس، مایه کیک را داخل آن بریزید.

مرحله پنجم:

بعد از ریختن مایه کیک، چند بار قالب را روی زمین بکوبید تا هوای بین آن از بین برود. سپس، آن را در فر بگذارید تا در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴۰ دقیقه پخته شوند. در نیم ساعت اول در فر را باز نکنید تا هوایی جابه‌جا نشود و پف کیک از بین نرود. سپس، یک سیخ چوبی در قسمتی از کیک فرو ببرید. اگر هیچ ماده‌ای به آن نچسبید؛ پس، کیک زعفرانی شما پخته شده و آماده است.

کیک زعفرانی
طرز تهیه کیک زعفرانی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک زعفرانی

  • حتما قبل از تهیه کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.
  • نیازی نیست سفیده‌ها را از زرده‌ها جدا کنید؛اما با این کار کیک زعفرانی شما پف بیشتری می‌کند.
  • برای تزئین کیک زعفرانی، از گردو، پودر قند یا شکلات آب‌شده استفاده کنید. اما اگر دوست دارید این کیک را برای مناسبت‌های مختلف درست کنید، طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید تا آن را با زیباتر و خوشمزه‌تر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا