کیک زبرا

یکی از کیک‌هایی که علاوه بر خوشمزگی، ظاهر زیبایی هم دارد، کیک زبرا است. دستور تهیه این کیک دقیقا مانند بقیه است؛ اما یک نکته کوچک، آن را به یک دسر دیگر تبدیل می‌کند. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه کیک زبرا را به شما یاد می‌دهیم و به شما می‌گوییم چطور این شیرینی را بی‌نقص و مجلسی درست کنید. حتی اگر برای اولین بار قرار است به سراغ تهیه آن بروید، نگران نباشید. شما تنها باید مواردی را که در این جا گفته‌ایم، مو به مو عملی کنید. در نهایت، کیک زیبا و خوش‌طعم خواهید داشت. البته اگر به طعم دو تایی این کیک علاقه ندارید، روش پخت کیک کاکائویی را یاد بگیرید تا یک دسر متفاوت و خوشمزه داشته‌باشید.

مواد اولیه لازم برای کیک زبرا

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱/۵ پیمانه
روغن ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
کیک زبرا
طرز تهیه کیک زبرا

دستور تهیه کیک زبرا

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا قبل از گذاشتن کیک در آن، به‌خوبی گرم شود. به سراغ تخم‌مرغ‌ها بروید و آن‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید. برای کیک زبرا لازم نیست که سفیده‌ها و زرده‌های آن را از هم جدا کنید. وانیل را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا مایه حالت کشدار و خامه‌‌ای رنگ پیدا کند.

مرحله دوم:

به‌ترتیب شکر، روغن و شیر را به مایه کیک زبرا اضافه کنید و بعد از ریختن هر کدام، دو دقیقه مواد را هم بزنید تا همه آن‌ها یکدست شوند. بعد از ریختن شیر و روغن ممکن است کمی مواد به اطراف پرت شود. بهتر است این کار را در سینک انجام دهید تا دیوارها و ظروف دیگر کثیف نشوند.

مرحله سوم:

آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف بریزید و ۲ تا ۳ بار الک کنید. علت این کار، گرفتن هواهای بین ذرات آرد است. حالا نوبت اضافه کردن آرد به مواد قبلی است اما دیگر برای هم زدن به همزن نیاز ندارید. کافیست یک لیسک بردارید و به‌صورت دورانی مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

مواد را به اندازه مساوی در دو ظرف جداگانه بریزید. به ظرف اول دو قاشق غذاخوری آرد و به ظرف دوم دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو الک‌زده اضافه کنید. آن‌ها را با بقیه مواد ترکیب کنید.

مرحله پنجم:

حالا دو رنگ مایه کیک دارید که باید آن‌ها را به‌صورت لایه‌لایه درآورید و در قالب کیک بریزید. قبل از این کار، کف قالب را چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی بگذارید. اگر کاغذ روغنی ندارید، یک قاشق غذاخوری روغن مایع و آرد را با هم مخلوط کنید و به کف و دیواره‌های قالب بمالید. این کار را می‌توانید با قلم‌مو انجام دهید.

مرحله ششم:

یک ملاقه از مایه سفیدرنگ را وسط قالب بریزید. سپس، یک ملاقه از مایه کاکائویی را وسط مایه قبلی بریزید. این کار را تا تمام شدن همه مواد تکرار کنید. سپس، چند بار قالب را به کف زمین بکوبید که هوای میانی مواد از بین برود.

مرحله هفتم:

قالب را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه یا ۱ ساعت صبر کنید تا به‌طور کامل پخته شود. در نیم ساعت اول گذاشتن قالب در فر، در آن را باز نکنید تا هوایی بین داخل و بیرون فر جریان نداشته‌باشد. یک سیخ چوبی بردارید و آن را در وسط کیک زبرا بزنید. اگر سیخ تمیز از آن بیرون آمد؛ پس، کیک شما آماده است. فر را خاموش کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه با در باز در آن بماند. سپس، آن را بیرون بیاورید و نوش جان کنید.

کیک زبرا
طرز تهیه کیک زبرا

نکته‌های بهتر درست کردن کیک زبرا

  • اگر متوجه شدید پودر کاکائو ندارید، دستور کیک با شیره خرما را امتحان کنید.
  • برای تزئین کیک، روی آن با یک خلال دندان حرکات رفت‌وبرگشتی از وسط به کناره‌ها انجام دهید.
  • به جای قالب‌های گرد می‌توانید از قالب‌های دیگر استفاده کنید؛ اما این مدل شکل زیباتری به کیک زبرای شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا