کیک دبل چاکلت

معمولا کافی‌شاپ چند کیک محدود مانند کیک دبل چاکلت را دارند اما وقتی یک تکه از آن را که در دهانتان می‌گذارید، انگار بهشت را مزه می‌کنید. آن‌ها به قدری خوشمزه هستند که همه افراد، حتی کسانی که رژیم می‌گیرند، برای چند ساعت کالری‌شماری را فراموش می‌کنند و می‌خواهند از این دسرها نوش جان کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک دبل چاکلت را در اختیارتان می‌گذاریم تا در خانه درست و نوش جان کنید.

مواد اولیه لازم برای کیک دبل چاکلت

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ¾ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
کیک دبل چاکلت
طرز تهیه کیک دبل چاکلت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و به سراغ درست کردن کیک بروید. برای این کار، شکر و تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و وانیل را روی آن بریزید. این ترکیب را هم بزنید تا به‌طور کامل با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم:

روغن و شیر را به مواد بالا اضافه کنید و دوباره هم بزنید. بعد از هم زدن کامل، به سراغ آرد بروید و آن را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر الک کنید. ۳ بار الک کردن باعث می‌شود که کیک دبل چاکلت شما بافت بهتری داشته‌باشد.

مرحله سوم:

شکلات را خرد و در یک کاسه بریزید. این ظرف را روی حرارت بخار آب جوش نگه دارید تا آب شود. سپس، آن را هم به مایه کیک دبل چاکلت اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله چهارم:

کف قالب کاغذ روغنی بگذارید و مایه را داخل آن بریزید. سپس، حدود ۳۵ دقیقه زمان دهید تا کیک دبل چاکلت شما در فر آماده شود. اما از آن‌جایی که فرها با هم تفاوت دارند، بهتر است قبل از برداشتن، یک خلال دندان داخل آن بگذارید. اگر بعد از بیرون آوردن هیچ ماده‌ای به آن نچسبید، کیک شما پخته شده‌است.

مرحله پنجم:

برای تزئین می‌توانید از هر ماده‌ای استفاده کنید طرز تهیه گاناش روی کیک را یاد بگیرید تا این دسر را با ظاهری زیبا و صاف درست و با میوه‌هایی مثل توت فرنگی تزئین کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک دبل چاکلت

  • به جای کاغذ روغنی، ترکیب آرد و روغن مایع از چسبیدن کیک شما جلوگیری می‌کند.
  • اگر بیکینگ پودر ندارید، جوش شیرین هم می‌توانید استفاده کنید؛ فقط باید مقدار آن را نصف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا