کیک توت فرنگی

عطر بی‌نظیر توت فرنگی در هر دسری غوغا می‌کند اما کیک آن مزه و طعم دیگری دارد. اگر به توت‌فرنگی‌های تازه دسترسی دارید، حتما مقداری از آن را برای تهیه کیک کنار بگذارید. این دسر می‌تواند یک میان‌وعده پرانرژی برای شما باشد. همین‌طور، به دلیل خوشمزه بودن این میوه، حتما کودکان عاشق آن می‌شوند و به آن نه نمی‌گویند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک توت فرنگی را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور کیکی درست کنید که همه عاشق آن شوند و نتوانند هیچ ایرادی از آن بگیرند.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک توت فرنگی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
توت فرنگی ۱۰ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق غذاخوری
کیک توت فرنگی
طرز تهیه کیک توت فرنگی

دستور تهیه کیک توت فرنگی

مرحله اول:

قبل از این‌که مواد کیک توت فرنگی را با هم مخلوط کنید، فر را روشن کنید. علاوه‌براین، آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف بریزید و ۳ بار الک کنید. الک کردن آرد هوای بین ذرات آن را از بین می‌برد و کیک شما کیفیت بالاتری پیدا می‌کند.

مرحله دوم:

تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و با همزن بزنید. بعد از ۵ دقیقه که مواد حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کردند، به‌ترتیب روغن مایع و ماست را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر کدام یک دقیقه هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

مخلوط آرد را در ۳ مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. هم زدن با لیسک و به‌صورت دورانی اجازه نمی‌دهد پف کیک شما از بین برود و حالت خمیری پیدا کند. با لیسک تمام مواد اطراف ظرف را هم پاک کنید.

مرحله چهارم:

کف قالب کیک خود کاغذ روغنی بگذارید. اگر به این کاغذها دسترسی ندارید، کف ظرف روغن بریزید و سپس، مقداری آرد روی آن بپاشید. ظرف را بچرخانید تا آرد به تمام قسمت‌ها برسد. سپس، قالب را برگردانید تا آرد اضافه از داخل آن پاک شود.

مرحله پنجم:

مواد را داخل قالب بریزید و سپس، توت‌فرنگی‌ها را روی آن بگذارید. می‌توانید توت‌فرنگی‌ها را خرد کنید و کیک را دو لایه درست کنید؛ یعنی یک لایه مایه بریزید و سپس، توت فرنگی را روی آن بچینید. همین کار را یک مرحله دیگر هم تکرار کنید.

مرحله ششم:

قالب را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر بماند. برای این‌که مطمئن شوید کیک آماده است، یک سیخ چوبی بردارید و داخل کیک بزنید. اگر هیچ موادی به کیک نچسبید، کیک به‌طور کامل پخته شده‌است. آن را از فر بیرون بیاورید و قبل از برش اجازه دهید سرد شود.

کیک توت فرنگی
طرز تهیه کیک توت فرنگی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک توت فرنگی

  • کیک توت فرنگی را با پودر قند تزئین کنید.
  • بعد از خنک شدن کامل کیک، آن را برش بزنید.
  • بهتر است ماست شیرین باشد و البته به جای آن، می‌توانید از باتر میلک استفاده کنید.
  • بعد از پخت، اطراف توت‌فرنگی‌ها حالت نرم و خمیری دارد که به‌خاطر، رطوبت میوه است.
  • اگر توت‌فرنگی‌ها را به‌صورت کامل در کیک می‌گذارید، حتما در آرد بغلتانید تا در مایه کیک فرو نروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا