کیک بستنی

در روزهای گرم تابستان بستنی یکی از دسرهایی است که بسیار می‌چسبد اما ممکن است بعضی افراد تهیه آن را به‌عنوان دسر دوست نداشته‌باشند. به جای بستنی تنها می‌توانید کیک بستنی درست کنید و آن را به صورت زیباتری تزئین کنید. با انجام این کارها یک کیک بستنی فوق‌العاده جذاب خواهید داشت که ظاهر زیبای آن در روزهای گرم تابستان همه را مشتاق امتحان کردن آن می‌کند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک بستنی را به شما یاد می‌دهیم. همین‌طور، می‌گوییم چطور آن را در زمان‌هایی که عجله دارید، سریع درست کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک بستنی

نام مواد مقدار لازم
بستنی با طعم دلخواه ۱ بسته
کیک اسفنجی وانیلی به اندازه دلخواه

مواد اولیه موردنیاز برای کیک اسفنجی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
آب جوش ¼ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
نمک ¼ قاشق چای‌خوری

کیک بستنی

دستور تهیه کیک بستنی

 

مرحله اول:

در ابتدا فر را روشن کنید تا زمانی‌که کیک اسفنجی آماده می‌شود، گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک بزنید. الک کردن مخلوط آرد هوای اضافه بین ذرات آن را از بین می‌برد و بافت کیک اسفنجی شما بهتر می‌شود.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را با شکر، وانیل و نمک مخلوط کنید و هم بزنید. باید مایه خامه‌ای شکل و کرم‌رنگ به دست بیاید. معمولا ۵ دقیقه هم زدن با همزن کافی است. اگر رژیم دارید و نمی‌خواهید از شکر که قند مصنوعی است، استفاده کنید؛ به طرز تهیه کیک شیره خرما نگاهی بیاندازید.

مرحله سوم:

همزن را روی دور تند بگذارید و به‌آرامی آب جوش را به مواد اضافه کنید. باید سریع هم بزنید تا گرم بودن آب باعث پخته شدن تخم مرغ نشود.

مرحله چهارم:

بعد از آب جوش، نوبت به مخلوط آرد و بیکینگ پودر می‌رسد. این مخلوط را یک‌باره به مایه اضافه نکنید. بلکه این کار را در سه مرحله و آرام آرام انجام دهید. نیازی به هم زدن به همزن نیست و لیسک کافی است. لیسک را به‌صورت دورانی و از پایین به بالا بچرخانید تا آرد به‌طور کامل با بقیه مواد ترکیب شود.

مرحله پنجم:

مواد را در فر ۱۸۰ درجه بگذارید و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا پخته شود. برای نچسبیدن کیک به قالب، حتما از کاغذ روغنی استفاده کنید. اگر به آن دسترسی ندارید، یک قاشق غذاخوری روغن را با آرد ترکیب کنید و به کف و دیواره‌های قالب بمالید. با این کار، کیک به‌راحتی از آن جدا می‌شود.

مرحله ششم:

بعد از سرد شدن کیک، آن را نصف کنید. بستنی با هر طعمی که دوست دارید، روی آن بریزید و لایه دیگر را روی آن بگذارید. کیک بستنی را در یخچال بگذارید تا سرد شوند. البته می‌توانید مقداری از کیک را هم خالی کنید و بستنی بیشتری داخل آن بریزید.

مرحله هفتم:

برای تزئین کیک بستنی مقداری شکلات سفید و سیاه را با خامه صبحانه در یک ظرف بریزید. سپس، آن‌ها را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید. می‌توانید یک قابلمه را پر آب کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس، ظرف شکلات را روی حرارت آن‌ها بگذارید و اجازه دهید آب شوند. به این مایه گاناش شکلات می‌گویند و می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید، روی مواد بریزید.

کیک بستنی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک بستنی

  • با توجه به سلیقه خود هر مدل بستنی برای این دسر مناسب است.
  • می‌توانید بستنی را هم در خانه درست کنید. تنها به یک دستگاه بستنی‌ساز نیاز دارید.
  • به جای کیک اسفنجی می‌توانید از کیک بیسکوئیتی استفاده کنید؛ یعنی یک لایه بیسکوئیت پتی‌پور و یک لایه بستنی بگذارید. این نوع کیک بستنی در مدت زمان کمتری هم آماده می‌شود. کیک کاکائویی برای این دسر هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا