کیک بدون تخم مرغ

این روزها اسم رژیم وگان را زیاد می‌شنوید. کسانی که از این رژیم پیروی می‌کنند، محدودیت خوراکی دارند. تخم مرغ یکی از خوراکی‌هایی است که افراد دارای این رژیم نمی‌توانند نوش جان کنند. کیک بدون تخم مرغ یکی از دسرهایی است که این افراد می‌توانند با خیال راحت امتحان کنند. علاوه‌براین، افرادی هم هستند که با تخم مرغ حساسیت دارند یا کلسترول آن برایشان ضرر دارد. در این زمان، تهیه این کیک می‌تواند یک انتخاب عالی برای این افراد باشد. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک بدون تخم مرغ

نام مواد مقدار لازم
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق غذاخوری
کیک بدون تخم مرغ
طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

دستور تهیه کیک بدون تخم مرغ

 

مرحله اول:

شکر را با شیر و وانیل مخلوط کنید و هم بزنید. اگر شکر نداشتید یا دلتان نمی‌خواست با شکر دسر درست کنید، شیرینی رژیمی بدون شکر را امتحان کنید. در ادامه، باید هم زدن را تا مرحله‌ای که شکر به طور کامل در شیر حل شود، ادامه دهید. اگر شیر ندارید، طرز تهیه کیک بدون شیر یا کیک با ماست به جای شیر را هم بخوانید تا بتوانید در این زمان، کیکتان را به‌خوبی درست کنید. بهتر است از شکرهای ریزدانه استفاده کنید تا سریع‌تر حل شوند. سپس، روغن را به آن اضافه کنید و هم زدن را انجام دهید تا دوباره همه مواد هیچ ناخالصی نداشته‌باشند.

مرحله دوم:

مواد خشک این کیک، یعنی آرد و بیکینگ پودر باید با هم مخلوط و الک شوند. الک کردن باعث از بین رفتن هوای اضافه بین ذرات آرد می‌شود و بافت بهتری به کیک بدون تخم مرغ شما می‌دهد. آرد را در چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و سپس، با لیسک به‌صورت دورانی هم بزنید.

مرحله سوم:

در کف قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید و مواد را داخل آن بریزید. سپس، چند بار قالب را به‌آرامی به زمین بکوبید تا حباب‌های بین مایه آن از بین بروند. سپس، به‌مدت ۴۰ دقیقه در فر با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا کیک بدون تخم مرغ شما بپزد. در نهایت، آن را با موادی مانند پودر قند یا میوه‌های مختلف مانند توت فرنگی تزئین و نوش جان کنید.

کیک بدون تخم مرغ
طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

نکته‌های بهتر درست کردن کیک بدون تخم مرغ

  • اگر علاقه داشتید، پودر کاکائو به مواد کیک اضافه کنید.
  • برای عطر بهتر کیک، زعفران دم‌کرده آن را خوشمزه می‌کند.
  • به جای شیر، به همان اندازه آب یا ماست شیرین در مواد کیک بریزید.
  • حتما فر را حدود ۱۵ دقیقه قبل از استفاده روشن کنید تا پف کیک از بین نرود.
  • به جای کاغذ روغنی، ترکیب آرد و روغن را برای نچسبیدن مواد به دیواره‌ها به کار ببرید.
  • برای بررسی پخته شدن کیک از یک خلال چوبی استفاده کنید. زمانی‌که هیچ موادی به آن نچسبند، کیک شما آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا