کیک با پودر کیک

درست کردن کیک کامل برای افراد زیادی کار حوصله‌سربری است. نمی‌توان گفت چون درست کردن کیک را دوست ندارید، پس باید بی‌خیال آن شوید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دلتان یک کیک خوشمزه می‌خواهد اما زحمت درست کردن آن را به جان نمی‌خرید یا تهیه بی عیب و نقص آن برایتان کار بزرگی است؛ کیک با پودر کیک درست کنید. یک پودر با طعم دلخواه بخرید و ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید. به شما می‌گوییم چطور این پودر را به یک کیک کامل تبدیل کنید. علاوه بر این دسر، تهیه ژله با شیر هم زمان کمی از شما می‌گیرد که بهتر است برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کنید.

مواد اولیه لازم کیک با پودر کیک

نام مواد مقدار لازم
پودر کیک با طعم دلخواه ۱ بسته
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ۲/۳ پیمانه
کیک با پودر کیک
طرز تهیه کیک با پودر کیک

طرز تهیه کیک با پودر کیک

 

مرحله اول:

تخم‌مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید و سپس، هم بزنید. مقداری وانیل یا نمک روی آن‌ها بریزید تا بوی خامی آن‌ها از بین برود. به قدری آن‌ها را هم بزنید که پف کنند.

مرحله دوم:

روغن و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید؛ اما زیاد هم نزنید تا پف تخم‌مرغ‌ها از بین نرود. سپس، هم بزنید. حالا پودر کیک را داخل مواد بریزید و مخلوط کنید. نیازی به همزن نیست و بهتر است این کار را به‌آرامی با لیسک انجام دهید. با این کار، پف کیک از بین نمی‌رود.

مرحله سوم:

روی کف و دیواره قالب کیک روغن بمالید و سپس، مقداری آرد بریزید. سپس، کیک با پودر کیک را داخل آن بریزید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. نیم ساعت اول در فر را باز نکنید و بعد از گذشت این زمان، یک بار در فر را باز کنید و ببینید وضعیت کیک چطور است.

برای کیک با پودر کیک هم یک خلال دندان بردارید و داخل آن فرو کنید. اگر هیچ ماده‌ای به آن نچسبید، کیک شما آماده است. آن را از فر بیرون آورید و بعد از سرد شدن با نوشیدنی موردعلاقه خود نوش جان کنید. می‌توانید این کیک را با انواع کرم کیک به سلیقه خود تزئین کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک با پودر کیک

  • به جای شیر، آب هم می‌توان در کیک با پودر کیک ریخت.
  • به جای ترکیب روغن و آرد، می‌توانید کف قالب کاغذ روغنی بگذارید تا به‌راحتی جدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا