کیک انبه و گردو

انبه از جمله میوه‌هایی است که می‌توانید از آن دسرهای مختلفی تهیه کنید. کیک انبه و گردو هم یکی از این گزینه‌های جذاب است که باید برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کنید. از آن‌جایی که کیک‌های میوه فوت‌وفن خاص خود را دارند، بهتر است ادامه را بخوانید تا یک دسر خوشمزه و عالی را تهیه کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک انبه و گردو را همراه با جزئیات در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای کیک انبه و گردو

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
گردوی آسیاب‌شده ۴ قاشق غذاخوری
انبه ۳ عدد
آرد ۲/۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق مرباخوری
کیک انبه و گردو
طرز تهیه کیک انبه و گردو

طرز تهیه کیک انبه و گردو

 

مرحله اول:

کیک انبه و گردو هم مانند سایر کیک‌ها با هم زدن تخم‌مرغ‌ها شروع می‌شود. اول تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بشکنید. سپس، با همراه وانیل و شکر خوب هم بزنید تا دانه‌های شکر آب شوند و مایه خامه‌ای شکل و کرم‌رنگ به دست بیاید.

مرحله دوم:

شیر و روغن را اضافه کنید و بعد از ریختن هر کدام، یک دقیقه مواد را هم بزنید. بعد از ریختن این مایعات، ممکن است کمی مواد به اطراف پخش شوند. برای این‌که جلوی این اتفاق را بگیرید، از یک ظرف بلند برای هم زدن مواد استفاده کنید و همزن را عمود بر کف ظرف بگیرید.

مرحله سوم:

انبه‌ها را پوره کنید و داخل مایه بریزید. دوباره هم بزنید و در آخر، ترکیب آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید. البته قبل از ریختن آرد، حتما آن را ۳ بار الک کنید. بعد از اضافه کردن آرد هم لیسک بهتر از همزن است. با لیسک پف کیک شما از بین نمی‌رود. البته بهتر است حواستان باشد که کیک‌های میوه‌ای کمتر از سایر کیک‌ها پف می‌کنند.

مرحله چهارم:

اگر گردوی شما درشت است، مقداری آرد را به آن اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن، داخل مواد بریزید. اما برای گردوی آسیاب‌شده نیازی به این کار نیست و آن را به همان شکل در انتهای آماده کردن به کیک اضافه کنید.

مرحله پنجم:

کف و دیواره قالب را با ترکیب روغن و آرد بپوشانید. سپس، مایه را بریزید. بهتر است یک ربع قبل از گذاشتن قالب در فر، آن را روشن کنید تا گرم شود. با این کار، کیک شما پف خود را از دست نمی‌دهد و حالت خمیری نخواهدداشت. اجازه دهید کیک حدود ۴۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه بماند تا پخته شود.

کیک انبه و گردو
طرز تهیه کیک انبه و گردو

نکته‌های بهتر درست کردن کیک انبه و گردو

  • به جای شیر می‌توانید آبمیوه انبه و به جای روغن، کره داخل مواد بریزید.
  • اگر بیکینگ پودر نداشتید، جوش شیرین بریزید؛ اما مقدار آن باید نصف مقدار بیکینگ پودر باشد.
  • اگر کاغذ روغنی دارید، آن را کف قالب بگذارید. با این روش هم نیازی به روغن زدن نیست و کیک به‌راحتی از قالب جدا می‌شود.
  • در نیم ساعت اولی که کیک را داخل فر گذاشتید، به هیچ‌وجه در فر را باز نکنید تا هوای گرم داخل بیرون نیاید. با این کار، پف کیک از بین می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا