کیک اسفنجی

خامه به‌تنهایی پرکالری است و ترکیب آن با یک کیک فوق‌العاده مقوی می‌تواند انتخاب نادرستی باشد؛ چون به‌قدری ترکیب سنگینی است که نمی‌توانید حتی بخش کوچکی از آن را بخورید. در شرایطی مانند جشن‌های تولد که می‌خواهید حتما کیک خامه‌ای داشته‌باشید؛ به سراغ کیک اسفنجی بروید که ترکیب ساده آن، آن را برای این موقعیت‌ها مناسب کرده‌اند. طرز تهیه این کیک به شکلی است که در نهایت، همراهی آن با خامه اصلا آزاردهنده و سنگین نخواهد بود.

مواد اولیه لازم برای کیک اسفنجی

نام مواد مقدار لازم
شکر ۱ پیمانه
آب جوش ¼ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۲/۵ پیمانه
نمک نوک قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
خامه قنادی به مقدار دلخواه
شربت نصف پیمانه
کیک اسفنجی
طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی

مرحله اول:

فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. سپس، به سراغ تخم‌مرغ‌ها بروید و آن‌ها را در ظرفی بشکنید. برای کیک اسفنجی نیازی نیست که زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. روی آن‌ها نمک و وانیل بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. مواد را به‌خوبی هم بزنید تا حالت خامه‌ای و کرم‌رنگ پیدا کنند.

مرحله دوم:

به‌آرامی آب جوش را به مواد اضافه کنید و با دور تند همزن هم بزنید. اگر هم زدن را به‌آرامی انجام دهید، ممکن است آبجوش باعث پخته شدن تخم‌مرغ‌ها شود. بنابراین، حتما همان مقدار آب را کم‌کم اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید.

مرحله سوم:

آرد و بیکینگ‌پودر را مخلوط و سه بار الک کنید. با این کار، تمام هوایی که بین ذرات آن وجود دارد، از بین می‌رود. سپس، به مواد قبلی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. اجازه ندهید که آرد به شکل گوله‌گوله در بین مواد دیگر باقی بماند.

مرحله چهارم:

در کف قالب دلخواهتان کاغذ روغنی پهن کنید. می‌توانید دیواره‌های آن را هم پوشش دهید. سپس، مواد را داخل آن بریزید و چند بار به کف زمین بکوبید. با این کار هوای بین مواد گرفته می‌شود.

مرحله پنجم:

کیک اسفنجی را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر بگذارید. رنگ آن چندان تغییر نمی‌کند و حالت روشنی دارد. بعد از ۳۰ دقیقه یک خلال چوبی به داخل کیک بزنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید، یعنی کیک شما آماده است. زودتر از نیم ساعت در فر را باز نکنید؛ چون این کار باعث خوابیدن پف کیک می‌شود.

مرحله ششم:

بعد از آن‌که کیک سرد شد، آن را نصف کنید و روی لایه اول شربت بریزید. می‌توانید از آبمیوه یا ترکیب شیر و شکر استفاده کنید. سپس، با هر موادی که می‌خواهید بین لایه‌های کیک را پر کنید. سپس، روی آن‌ها خامه بریزید و صاف کنید.

کیک اسفنجی
طرز تهیه کیک اسفنجی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک اسفنجی

  • هیچ کیک به هیچ روغن و شیر نیاز ندارد.
  • از ریختن زیاد نمک و وانیل در این کیک نترسید. اگر این کار را انجام ندهید، بوی بد تخم مرغ می‌دهد.
  • می‌توانید زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. در این حالت، باید سفیده را به‌قدری بزنید که حالت پف‌دار و خامه‌ای پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا