کوکی کریسمس

اگر کارتون‌های دوران کودکی را فراموش نکرده‌باشید، حتما شور و شوق بعضی از آن‌ها را برای شروع کریسمس یادتان می‌آید. شروع تعطیلات و یک دنیا غذای خوشمزه برای روزهای سرد و برفی کریسمس می‌تواند یک اتفاق جذاب و خوشایند برای اکثر افراد باشد. شکل‌های زیبای کوکی کریسمس برای افراد زیادی جذاب است و آدم را وسوسه می‌کنند برای یک بار هم که شده، آن‌ها را امتحان کنند. اگر شما هم همین حس را دارید، بهتر است سریع‌تر دست به کار شوید و این کوکی‌ها را برای خودتان درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کوکی کریسمس را به روش آسان در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای کوکی کریسمس

نام مواد مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
آرد ۷۰۰ گرم
شیره انگور ½ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چای‌خوری

مواد اولیه لازم برای آیسینگ

نام مواد مقدار لازم
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱۵۰ گرم
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
آبلیمو ۳ قطره
رنگ خوراکی ۲ قطره
کوکی کریسمس
طرز تهیه کوکی کریسمس

طرز تهیه کوکی کریسمس

 

مرحله اول:

قبل از انجام دادن هر کاری، کره را بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شود. علاوه‌براین، فر را هم روشن کنید تا گرم شود. با این کار، کوکی‌های شما بهتر پخته می‌شوند و لازم نیست مدت طولانی منتظر آماده شدن آن‌ها باشید.

مرحله دوم:

کره و پودر قند را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. همزن کارتان را راحت می‌کند اما می‌توانید آن‌ها را با قاشق یا لیسک هم مخلوط کنید.

مرحله سوم:

شیره انگور، زرده تخم مرغ و وانیل را به مخلوط اضافه کنید. بعد از الک زدن آرد، بیکینگ پودر، پودر دارچین و پودر زنجبیل هم آن‌ها را داخل کاسه مواد بریزید.

مرحله چهارم:

بعد از مخلوط و یکدست شدن مواد کوکی کریسمس، آن را داخل یک سلفون بپیچید و برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. با سرد شدن، کارتان با آن راحت‌تر می‌شود و به‌راحتی قالب از آن درمیاید.

مرحله پنجم:

خمیر کوکی کریسمس را روی سطح آردپاشی‌شده بگذارید و با وردنه پهن کنید. ضخامت نیم سانتی‌متری برای آن کافی است. سپس، با قالب دلخواه، شیرینی‌ها را درست و از داخل خمیر دربیاورید.

مرحله ششم:

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و شیرینی‌ها را داخل آن بچینید. معمولا ده دقیقه زمان کافی است که کوکی‌ها داخل فر پخته شوند و کمی کناره‌های طلایی پیدا کنند.

مرحله هفتم:

در زمان پخته شدن کوکی کریسمس، پودر قند را با سفیده تخم مرغ بزنید و به آن، وانیل و آبلیمو بزنید. آیسینگ شما که آماده شد، رنگ خوراکی دلخواه را به آن اضافه کنید و داخل قیف بریزید. این مواد را بعد از خنک شدن کوکی‌ها روی آن‌ها بریزید. سپس، در یخچال بگذارید تا خشک شوند. حالا کوکی کریسمس شما آماده است تا نوش جان کنید.

کوکی کریسمس
طرز تهیه کوکی کریسمس

نکته‌های بهتر درست کردن کوکی کریسمس

  • به جای کره می‌توانید مارگارین هم در کوکی کریسمس بریزید.
  • آرد را کم‌کم اضافه کنید که مقدار آن زیادتر از مقدار موردنیاز نشود.
  • ریختن آب لیمو ترش در آیسینگ بوی بد تخم مرغ را از بین می‌برد.
  • اگر نمی‌خواهید شیرینی‌ها لایه آیسینگ داشته‌باشند، آن را درست نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا