کوکی ولنتاین

ماه بهمن که می‌رسد، افراد زیادی به تکاپو می‌افتند که روز عشق را خاص و ماندگار کنند. برای خوشحال شدن در این روز لازم نیست که دست به کارهای عجیب و غریب بزنید. گاهی یک کوکی ولنتاین می‌تواند یک دنیا حس خوب را به قلب شما تزریق کند. لازم هم نیست برای تهیه آن، مغازه‌های مختلف را زیر پا بگذارید. طرز تهیه کوکی ولنتاین را در ادامه این مطلب دسپخت بخوانید و خودتان در خانه دست به کار شوید.

مواد اولیه لازم برای کوکی ولنتاین

نام مواد مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
آرد ۷۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری

مواد اولیه لازم برای آیسینگ کوکی ولنتاین

نام مواد مقدار لازم
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱۰۰ گرم
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
آبلیمو ۱ قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی دلخواه ۲ تا ۳ قطره
کوکی ولنتاین
طرز تهیه کوکی ولنتاین

طرز تهیه کوکی ولنتاین

 

مرحله اول:

کره و تخم مرغ را بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شود. سپس، کره، پودر قند و زرده تخم مرغ را به همراه وانیل مخلوط کنید. هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند. حالا بیکینگ پودر را هم اضافه کنید.

مرحله دوم:

نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد. آرد را در چند مرحله اضافه کنید تا خمیر زیاد سفت نشود. بعد از این‌که خمیر دیگر به دستانتان نچسبید، آن را با یک سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت اجازه دهید در یخچال استراحت کند.

مرحله سوم:

خمیر کوکی ولنتاین را از یخچال دربیاورید و با وردنه صاف کنید. سپس، قالب‌ قلبی‌شکل بردارید و بعد از زدن کمی آرد، کوکی‌ها را از بقیه خمیر جدا کنید.

مرحله چهارم:

کوکی‌ها را داخل سینی فر و روی کاغذ روغنی بگذارید. اجازه دهید کوکی‌های ولنتاین برای مد ۱۵ دقیقه در فر از قبل شده بمانند. بعد از این‌که گوشه‌های آن‌ها رنگ طلایی به خود گرفت، آن‌ها را از فر دربیاورید.

مرحله پنجم:

کوکی ولنتاین نیاز به آیسینگ دارد. برای تهیه آن، پودر قند را با سفیده تخم مرغ قاطی کنید. سپس، وانیل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. بعد از شکل گرفتن، آن‌ها را در دو قیف بریزید. در یک قیف چند قطره آب اضافه کنید تا روان‌تر شوند. سپس، با قیف آیسینگی که آب ندارد، دورگیری انجام دهید و با دیگری داخل کوکی را پر کنید.

مرحله ششم:

آیسینگ را در قیف بریزید و بعد از سرد شدن کوکی‌ها، آن‌ها را به شکل دلخواه تزئین کنید. بعد از ریختن آیسینگ، با خلال دندان همه قسمت‌های کوکی را یکدست کنید و کنار بگذارید تا خشک شوند. حالا کوکی‌های ولنتاین شما آماده هستند.

کوکی ولنتاین
طرز تهیه کوکی ولنتاین

نکته‌های بهتر درست کردن کوکی ولنتاین

  • در رسپی کوکی ولنتاین، به جای کره می‌توانید از روغن جامد استفاده کنید.
  • بعد از بیرون آوردن کوکی‌ها از فر، اگر به آن‌ها دست بزنید، خراب می‌شوند. صبر کنید تا کاملا سرد شوند.
  • برای خوش‌عطر شدن کوکی ولنتاین، ۱ قاشق مرباخوری پودر دارچین و پودر زنجبیل به خمیر اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا