کوکی آیسینگ

برای مناسبت‌های مختلف کوکی آیسینگ درست کنید؛ چون آن‌ها با هر قالب و رنگی قابل تزئین هستند. علاوه‌براین، طرز تهیه این کوکی‌ها آسان است و نیازی نیست در کارتان حرفه‌ای باشید. با چند قدم کوچک و مقداری حوصله بهترین کوکی را درست کنید. این شیرینی برای کسانی که فرزند دارند و می‌خواهند نظرشان را جلب کنند؛ مانند معجزه می‌ماند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کوکی آیسینگ را به‌طور کامل و با تمام نکات در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم کوکی آیسینگ

نام مواد مقدار لازم
کره ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۳ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای‌خوری

مواد اولیه لازم آیسینگ

نام مواد مقدار لازم
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱ پیمانه
آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی ۲ قطره
کوکی آیسینگ
طرز تهیه کوکی آیسینگ

طرز تهیه کوکی آیسینگ

مرحله اول:

کره و تخم مرغ را بیرون یخچال بگذارید تا برای تهیه کوکی هم‌دمای محیط شوند. سپس، کره را در یک کاسه بریزید و هم بزنید. بعد از خرد شدن آن، شکر، وانیل و تخم مرغ را به کره اضافه کنید و دوباره هم بزنید. باید ترکیب شما حالت خامه‌ای پیدا کند و یکدست شود.

مرحله دوم:

نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد. برای این‌که کوکی شما خشک یا شل نباشد، آرد را در چند مرحله اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن، به‌خوبی هم بزنید تا بررسی کنید آیا به اندازه کافی آرد به آن اضافه کرده‌اید یا خیر. اگر احساس کردید مایه خمیر کوکی شما شل است، کمی آرد بیشتر اضافه کنید؛ وگرنه هیچ آردی اضافه نکنید.

مرحله سوم:

خمی را بین دو لایه پلاستیک یا ورق روغنی بگذارید. به‌آرامی با وردنه صاف کنید تا ضخامت آن به اندازه نیم سانتی‌متر شود. سپس، قالب‌های دلخواهتان را آردپاشی کنید و روی خمیر بگذارید. البته اگر این خمیر صاف‌شده را به مدت نیم تا یک ساعت در یخچال بگذارید، حالت خود را حفظ می‌کنند و شما راحت‌تر می‌توانید قالب‌ها را از داخل آن بردارید.

مرحله چهارم:

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و کوکی‌ آیسینگ را داخل آن بچینید. فقط حواستان به فاصله بین آن‌ها باشد تا بعد از پختن، به همدیگر نچسبند. بهتر است فر را ۱۵دقیقه قبل از گذاشتن سینی داخل آن، گرم کنید. سینی را که گذاشتید، معمولا ۲۰ دقیقه زمان برای دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد کافی است تا کاملا پخته شوند؛ اما معمولا فرها با هم متفاوت هستند و بهتر است با توجه به مدل فر خودتان حواستان به پخت کوکی‌ها باشد.

مرحله پنجم:

در زمانی‌که کوکی در حال آماده شدن است، به سراغ تهیه آیسینگ آن بروید. سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و سپس، نصف پودر قند را به همراه آب لیموترش به آن اضافه کنید. مقداری هم وانیل روی سفیده بریزید تا بوی بد آن را از بین ببرد. حالا این مواد را با همزن بزنید تا پف کنند. بعد از نیمه کار، بقیه پودر قند را هم اضافه کنید و هم زدن را بیشتر ادامه دهید.

اگر دلتان می‌خواهد، رنگ خوراکی هم بریزید و هم بزنید تا رنگ تمام قسمت‌ها یکسان شوند. سپس، این مواد را داخل دو قیف بریزید. نوک آن‌ها را کمی سوراخ کنید تا مواد به‌آرامی از آن‌ها خارج شوند. در یک قیف چند قطره آب هم بریزید تا رقیق شوند.

مرحله ششم:

بعد از برداشتن کوکی از فر و سرد شدن آن‌ها، دور کوکی را با قیف غلیظ دورگیری کنید. با این کار، کوکی آیسینگ شما ظاهر تمیزتری پیدا می‌کند. سپس، از قیف دوم برای قسمت داخلی آن استفاده کنید. بعد از ریختن مواد، یک خلال دندان بردارید و تمام بخش‌ها را با هم ترکیب کنید. حالا اجازه دهید کوکی‌ها خنک شوند تا شکل خود را حفظ کنند. کوکی آیسینگ خود را با یک نوشیدنی داغ مانند چای نوش جان کنید.

کوکی آیسینگ
طرز تهیه کوکی آیسینگ

نکته‌های بهتر درست کردن کوکی آیسینگ

  • اگر عجله دارید، می‌توانید مرحله استراحت خمیر کوکی آیسینگ را حذف کنید.
  • اگر به عطر خاصی مانند دارچین یا هل علاقه‌مند هستید، آن‌ها را به مواد کوکی آیسینگ اضافه کنید.
  • به جای کره می‌توانید از روغن جامد هم اضافه کنید. فقط باید یادتان باشد که آرد بیشتری اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا