کشک بادمجان

برای یک پیش‌غذای ساده و مقوی بهترین گزینه کشک بادمجان است. درست کردن آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و برای افرادی هم که در رژیم هستند و از کالری زیاد دوری می‌کنند؛ انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. برای این‌که در اولین باری که آن را درست می‌کنید، از کار خود پشیمان نشوید؛ ادامه را بخوانید تا با طرز تهیه کشک بادمجان و مواد اولین آن آشنا شوید. تمام مراحل تهیه ای غذای ایرانی را به‌طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای کشک بادمجان

نام مواد مقدار لازم
بادمجان ۱ کیلوگرم
پیازبزرگ ۳ عدد
سیر یک عدد
گردوی آسیاب‌شده ۲ قاشق غذاخوری
کشک ۱۵۰ گرم
نعنا خشک ۴ قاشق غذاخوری
کشک بادمجان
طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان

مرحله اول:

بادمجان‌ها را بشورید و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس، آن‌ها از وسط نصف کنید و به همراه چند قاشق نمک در آب سرد بریزید. البته می‌توانید تنها نمک روی آن‌ها بپاشید و یک ساعت به همان صورت در هوای آزاد بگذارید. این کار باعث می‌شود تلخی نمک گرفته شود. بعد از یک ساعت، بادمجان‌ها را آبکش کنید.

مرحله دوم:

زمانی‌که آب بادمجان‌ها رفتند، روغن را داغ کنید و آن‌ها را در آن سرغ کنید. اجازه دهید هر دو طرف آن‌ها به‌خوبی سرخ شوند. سپس، با غذاساز یا گوشتکوب، آن‌ها را له کنید. می‌توانید برای این کار از ساطور هم استفاده کنید.

مرحله سوم:

پیازها را بشورید و به شکل خلالی خرد کنید. آن‌ها را با زردچوبه در روغن بریزید و به‌طور کامل سرخ کنید تا کاراملی شوند. سپس، سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید. آن‌ها را هم در روغن و زردچوبه تفت دهید. البته سیر زود می‌سوزد؛ بنابراین، باید بیشتر حواستان به آن باشد.

مرحله چهارم:

در همان ظرف یا تابه دیگر، نعناها را هم سرخ کنید. البته این کار تنها ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و باید همه حواستان را به آن بدهید؛ چون اگر بسوزد، علاوه بر بوی بد، تردی آن زیاد می‌شود.

مرحله پنجم:

پیاز، سیر، نعنا، گردو و بادمجان‌ها را با هم مخلوط کنید و صبر کنید تا مواد روغن پس دهند. سپس، یک لیوان آب جوش را به کشک‌ها اضافه کنید و خوب بهم بزنید. آن را به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم:

حالا که همه مواد با هم ترکیب شده‌اند، فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عطر آن با بقیه مواد ترکیب شود. زیر کشک بادمجان را خاموش کنید و در ظرف دلخواه خود بریزید. می‌توانید مقداری از مواد مانند نعنا داغ را نگه دارید و از آن‌ها برای تزئین غذا استفاده کنید.

نکت

کشک بادمجان
طرز تهیه کشک بادمجان

ه‌های بهتر درست کردن کشک بادمجان

  • اگر به سیر تازه دسترسی ندارید، از پودر آن استفاده کنید.
  • برای دریافت کالری کمتر، بادمجان‌ها را کبابی کنید. همین‌طور، می‌توانید آن‌ها را با آب بجوشانید تا نرم شوند.
  • در کشک بادمجان نمک را بعد از اضافه کردن کشک بریزید؛ چون این ماده شور است و ممکن است نمک غذای شما بیش از اندازه شود.
  • بعد از برداشتن بادمجان‌ها می‌توانید با یک پارچه تمیز آن‌ها را خشک کنید تا زمانی‌که در روغن می‌ریزید، آن را به اطراف نپاشند. همین‌طور، با این کار روغن کمتری هم جذب می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا