کرم بروله

اگر می‌خواهید برای مهمانان خود دسری تهیه کنید که برای هر فرد در ظرف جداگانه تهیه شود، بهتر است به سراغ طرز تهیه کرم بروله بروید. این دسر با وجود سادگی، یکی از گزینه‌هایی است که خوشمزگی آن زبانزد همه است. کرم بروله دسری فرانسوی است که آن را در فر و سپس، در یخچال می‌گذارند تا آماده شود. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه کرم بروله را به‌طور کامل به شما آموزش می‌دهیم و به شما می‌گوییم چطور آن را برای مهمانی‌های بزرگ خود آماده کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کرم بروله

نام مواد مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۵ عدد
شکر دانه ریز ۱۵۰ گرم
خامه هم‌زده ۳۰۰ گرم
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکر برای ساخت رویه کرم به اندازه دلخواه
کرم بروله
طرز تهیه کرم بروله

دستور تهیه کرم بروله

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید که تا آماده شدن کرم‌های بروله، گرم شود. معمولا برای پخت این دسر خوشمزه، دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد مناسب است.

مرحله دوم:

خامه را در یک تابه یا قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. شعله زیر آن باید کم باشد تا به‌آرامی آب شود. زمانی‌که در کناره‌های آن حباب‌های ریزی شکل گرفت، زیر آن را خاموش کنید.

مرحله سوم:

هم‌زمان با حرارت دیدن خامه، زرده‌های تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. آن را با همزن تند و سریع بزنید تا حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کند. معمولا ۵ دقیقه هم زدن برای این ترکیب مناسب است.

مرحله چهارم:

خامه را از روی حرارت بردارید و به‌آرامی به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید. برای این‌که تخم‌مرغ‌ها پخته و بسته نشوند، اضافه کردن را در چند مرحله انجام دهید و سپس، سریع هم بزنید.

مرحله پنجم:

مواد مخلوط‌شده را در قالب‌های کوچک سفیدرنگ که مخصوص فر هستند، بریزید. اجازه دهید ظرف‌ها به‌طورکامل با مواد پر شوند. آن‌ها را در سینی فر بگذارید و تا نصف سینی، آب جوشیده بریزید. سپس، سینی را در فر بگذارید تا به مدت ۴۰ دقیقه پخته شوند.

مرحله ششم:

بعد از پخت، کرم‌ها بروله را از فر دربیاورید و در محیط بگذارید تا سرد شوند. سپس، آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال بگذارید. معمولا ۴ ساعت زمان برای آن کافی است؛ اما با توجه به شرایط خودتان می‌توانید مدت زمان نگهداری آن‌ها را در هوای سرد یخچال بیشتر یا کمتر کنید.

مرحله هفتم:

روی هر کر بروله به اندازه‌ای شکر بریزید که روی آن را یک لایه کامل پوشش دهد. سپس، با دستگاه تورچ یا گریل فر، به آن حرارت دهید تا حالت کاراملی پیدا کند. معمولا بعد از سرد شدن کارامل، یک لایه ترد روی کرم‌ها شکل می‌گیرید که برای خوردن باید آن را بشکنید. ترکیب این شکر با بقیه مواد، مزه خوبی به این دسر می‌دهد.

کرم بروله
طرز تهیه کرم بروله

نکته‌های بهتر درست کردن کرم بروله

  • بعد از ترکیب کردن مواد، آن‌ها را از صافی رد کنید تا یکدست شوند.
  • کمتر از نصف سینی فر در آن، آب جوش بریزید تا داخل مایع کرم ریخته نشود.
  • هم زدن سریع بعد از ترکیب خامه و تخم مرغ مهم است. این کار از بستن تخم مرغ جلوگیری می‌کند.
  • به جای خامه ساده می‌توانید از ترکیب شیر و خامه فرم‌گرفته استفاده کنید. مقدار آن‌ها به ترتیب ۱ به ۲ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا