کراکت

دنیای غذاهای سریع بزرگ است اما اگر می‌خواهید سر میز غذا دل بزرگ و کوچک را ببرید و مطمئن باشید که هیچکس گرسنه از روی میز بلند نمی‌شود، کراکت گزینه مناسبی است. بعد از درست کردن این غذای ساده می‌توانید آن را تا دو هفته در فریزر نگه دارید و برای اوقاتی که عجله دارید، یک غذای عالی به‌حساب می‌آید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کراکت را برایتان می‌گوییم و سپس، نکاتی را در اختیارتان می‌گذاریم که هنگام درست کردن آن هیچ مشکلی را تجربه نکنید.

مواد اولیه لازم برای کراکت

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پودر سوخاری ۱ پیمانه
آرد ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به اندازه دلخواه
کراکت
طرز تهیه کراکت

طرز تهیه کراکت

 

مرحله اول:

مرغ را در یک قابلمه بگذارید و تا نصف آن، آب بریزید. سپس، پیاز را پوست بگیرید و بعد از نصف کردن از وسط به آن اضافه کنید. حالا مقداری نمک و زردچوبه هم بریزید و روی حرارت بگذارید تا پخته شود. بعد از یک ساعت که مرغ پخته شد، اجازه دهید سرد شود و سپس آن را به اندازه‌های کوچکی خرد کنید.

مرحله دوم:

در قابلمه دیگری هم سیب زمینی را بگذارید تا آبپز شود. معمولا نیم ساعت زمان برای آماده شدن آن‌ها کافی است اما قبل از خاموش کردن زیر آن، یک بار با چاقو یا چنگال تست کنید که داخل آن به‌طورکامل پخته شده‌است یا خیر. سپس، زیر قابلمه را خاموش کنید و بعد از پوست کردن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را به‌خوبی پوره کنید. بهتر است این کار را در همان لحظه داغی سیب زمینی انجام دهید؛ چون پوستشان به‌راحتی جدا و به‌خوبی له می‌شود.

مرحله سوم:

سیب زمینی له‌شده را به همراه مرغ خردشده در یک ظرف بزرگ بریزید و نمک، فلفل سیاه و آویشن را به آن اضافه کنید. سپس، فلفل دلمه‌ای را هم رنده کنید و در ظرف بریزید.

مرحله چهارم:

بعد از مخلوط شدن مواد، سس مایونز و خامه را هم به آن‌ها اضافه کنید. اگر احساس کردید مقدار خامه و مایونز کم است، به دلخواه مقدار آن را افزایش دهید و در آخر، پنیر پیتزا بریزید و به‌خوبی همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس، کف ظرف صافی مانند سینی سلفون بکشید و این مواد را با ضخامت یکسان در تمام قسمت‌های آن پخش کنید. حالا در فریزر بگذارید و اجازه دهید برای مدت ۳ ساعت در دمای پایین بماند.

مرحله پنجم:

مواد را از فریزر درآورید و با چاقوی تیز به تکه‌های کوچک با طول ۵ سانتی‌متری تقسیم کنید. حالا در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و در دو ظرف دیگر، آرد و پودر سوخاری بریزید. تخم مرغ را به‌خوبی هم بزنید تا تمام بخش‌های آن با هم ترکیب شود.

مرحله ششم:

کراکت‌های تکه‌شده را در تخم مرغ بزنید و سپس، در آرد بغلتانید. دوباره در تخم مرغ بگذارید و بعد از خارج کردن از آن، در پودر سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت‌های آن را بپوشاند.

مرحله هفتم:

در تابه روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. اندازه روغن باید به قدری باشد که کراکت‌ها در آن شناور باشند. بعد از سرخ شدن هر دو طرف، آن‌ها را از تابه بردارید و سپس، روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته‌شود.

نکته‌های بهتر درست کردن کراکت

  • برای مزه بهتر، مقداری سس کچاپ هم می‌توان در این غذا ریخت.
  • علاوه بر ادویه‌های بالا، فلفل قرمز یا پودر سیر هم این غذا را خوشزه می‌کند.
  • اضافه کردن ذرت، قارچ و سبزیجات معطر به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید هر کدام را که مایل بودید، بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا