کباب چنجه

کباب‌ها دنیای بزرگی دارند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که این غذا را دوست نداشته‌باشد. یکی از انواع آن‌ها، کباب چنجه است که حضورش روی سفره همه افراد را وسوسه می‌کند غذا را سریع‌تر شروع کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه یک کباب چنجه خوشمزه را در اختیارتان می‌گذاریم. همین‌طور، برایتان از نکاتی می‌گوییم که این غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.

مواد اولیه لازم برای کباب چنجه

نام مواد مقدار لازم
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
ماست چکیده ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه

طرز تهیه کباب چنجه

 

مرحله اول:

گوشت را بشورید و در آبکش بریزید تا خشک شود. سپس، آن را به اندازه‌ای که دوست دارید، برش بزنید. برای این کار نباید از اندازه درشت استفاده کنید؛ چون در این حالت، داخل کبابتان به‌خوبی پخته نمی‌شود و خام باقی می‌ماند.

مرحله دوم:

ماست، روغن زیتون، لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و روی گوشت‌ها بریزید. پیازها را به شکل خلالی یا حلقه‌ای ببرید و در کنار کباب قرار دهید. بعد از ترکیب کامل، این مواد را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید برای مدت چند ساعت استراحت کنند. هر اندازه زمان استراحت طولانی‌تر باشد، گوشت بهتر مزه‌دار می‌شود.

مرحله سوم:

گوشت را از یخچال بیرون آورید و به سیخ بکشید. اگر بخواهید، می‌توانید در کنار کباب از گوجه فرنگی، فلفل یا قارچ زغالی هم استفاده کنید. سپس، آن‌ها را روی زغال بگذارید تا پخته شوند. بعد از این‌که یک طرف گوشت‌ها سرخ شدند، سیخ را به‌آرامی برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته شود. حالا کبابتان آماده است تا آن را به همراه برنج زعفرانی یا نان نوش جان کنید.

کباب چنجه
طرز تهیه کباب چنجه
کباب چنجه
طرز تهیه کباب چنجه

نکته‌های بهتر درست کردن کباب چنجه

  • به جای خرد کردن پیاز، می‌توانید آن را رنده و آب آن را به گوشت اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید کبابی که درست می‌کنید، مزه فوق‌العاده‌ای داشته‌باشید، مقداری کره را آب کنید و هنگام پختن گوشت روی سیخ بکشید.
  • بهتر است از گوشت گوسفندی برای تهیه این کباب استفاده کنید. ترکیب فیله و دنبه گوسفندی یک وعده عالی به شما هدیه می‌دهد. البته بعضی افراد از گوشت گوساله هم استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا